Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Farming Simulator 19 Przed premierą

Przed premierą 15 lutego 2018, 12:31

autor: ElMundo

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej

Czas na początek gorącego sezonu jeśli chodzi o wirtualne farmy – pierwsze karty odkrywają twórcy Farming Simulator 19, który zapowiada się na najbardziej złożonego symulatora farmy w historii całej serii!

Zapowiadana premiera gry: listopad 2018.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

CO NOWEGO W GRZE FARMING SIMULATOR 19:
  • ulepszony i przemodelowany silnik graficzny;
  • nowe efekty pogodowe i animacje;
  • nowe zwierzęta - konie;
  • dwie nowe mapy - po jednej w Europie i Ameryce Północnej;
  • dwie nowe uprawy;
  • nowi producenci maszyn;
  • wybór cech charakteru postaci, poprawiona SI pomocników, większa liczba misji;
  • interakcje z innymi rolnikami.

Choć za oknami śnieg i mróz, sezon farmerski zaczyna się rozkręcać. Już niebawem na półki sklepowe trafi nowy pretendent do tronu symulacji rolniczych – Pure Farming 2018 Techlandu. Niemniej dotychczasowy lider, czyli cykl Farming Simulator, nie odpuści – jego najnowsza część z pewnością stanowić będzie silną konkurencję. Tegoroczna odsłona serii z numerkiem 19 ma przynieść wiele nowych możliwości i usprawnień, które twórcy powoli zaczynają prezentować wszystkim zainteresowanym. I wiele wskazuje na to, że w tym roku możemy oczekiwać kolejnego dużego kroku naprzód.

Ekipa studia Giants Software zamierza utrzymać dwuletni cykl wypuszczania na rynek swojej flagowej produkcji – po Farming Simulatorze 17 wydanym w 2016 roku najnowsza odsłona z pewnością pojawi się w roku bieżącym. Kiedy dokładnie? Tego jeszcze nie wiadomo – twórcy są w tej kwestii bardzo powściągliwi, ale z pewnością należy się go spodziewać dopiero jesienią. Bo choć podczas zamkniętej prezentacji gry dowiedzieliśmy się o niej całkiem sporo, do ogłoszenia zostało jeszcze naprawdę wiele. Skupmy się jednak na tym, co wiadomo na tę chwilę.

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej - ilustracja #1

Ponieważ wydawca gry, firma Focus Home Interactive, nie nam dostarczył żadnych obrazków z Farming Simulatora 19, w tekście znajdują się zdjęcia z poprzedniej edycji tytułu.

Silnik graficzny motorem napędowym

Jedną z najważniejszych nowości nowego FS-a ma być znacznie ulepszony, a w wielu miejscach napisany na nowo autorski silnik graficzny. Ma on pozwolić na dokonanie zakrojonych na szeroką skalę ulepszeń w wyglądzie gry, czego tak wielu miłośników tej farmerskiej serii oczekiwało od dawna. Nie da się bowiem ukryć, że po kilku latach delikatnego liftingu wizualnej strony tego tytułu sporo rozwiązań stosowanych dotąd przez deweloperów zaczęło kłuć w oczy – mowa zwłaszcza o fizyce otoczenia, archaicznie prezentujących się teksturach czy mizernej animacji zwierzaków i roślin. Teraz te wszystkie aspekty mają zostać znacznie poprawione – możemy więc oczekiwać kompletnie przemodelowanych budynków i elementów otoczenia, jak również bardziej realistycznej fizyki oraz zachowania flory i fauny farmerskiego świata.

Twórcy chwalą się zwłaszcza zaawansowanym systemem oświetlenia – cienie rzucane przez poszczególne budynki będą wyglądać po prostu wiarygodnie, co stanie się także za sprawą dopracowanego systemu zmiany pór dnia. Gracze zaobserwują zarówno wyraźny wschód słońca, jak i zachód skąpany w charakterystycznej czerwieni, nie zabraknie też proceduralnie generowanych chmur przesłaniających promienie słoneczne, a ustawienie cieni będzie zależne od kąta ich padania. Przy okazji deweloperzy pochwalili się ciekawym efektem graficznym – po dłuższej chwili wpatrywania się w palące słońce otoczenie wyda się nieco ciemniejsze do momentu, w którym nasze oczy przyzwyczają się do zmniejszonego światła – zupełnie tak jak w rzeczywistości.

Producenci obiecują również bardziej realistyczne efekty pogodowe, chodzi tu zwłaszcza o deszcz oraz wiatr, których siłę odczujemy, patrząc chociażby na nasze uprawy. Z ciekawostek graficznych warto wspomnieć także o detalach odnoszących się do wyglądu maszyn – na metalowych elementach będą widoczne zarysowania, zauważymy też spore różnice między matowym a metalicznym lakierem, a poszczególne materiały, z których stworzone są pojazdy czy budynki, mają charakteryzować się innymi właściwościami, jeśli chodzi o odbijanie światła i refleksy. Ekipa studia Giants Software obiecuje też, że solidnie przyłoży się do lepszego odwzorowania dźwięków – zwłaszcza w przypadku pojazdów, jak również poruszania się naszej postaci czy reakcji zwierząt. Poprawione zostaną ponadto animacje, co jest naturalnym następstwem zastosowania przemodelowanego silnika graficznego.

Nowe mapy, nowe zwierzęta, nowe uprawy...

W Farming Simulatorze 19 znajdziemy trzy mapy, na których rozpoczniemy rozwój naszego farmerskiego imperium – jedną z nich doskonale znacie. Mowa o Estancia Lapacho, która trafiła do Platynowej Edycji odsłony z numerkiem 17 – tę lokację twórcy postanowili pozostawić, dorzucając do gry dwie zupełnie nowe. Jedna z nich zostanie umieszczona w Europie, druga natomiast zaprezentuje klimat Ameryki Północnej. Twórcy obiecują, że będą to zdecydowanie największe plansze w historii całej serii, co niejako podtrzymałoby bardzo chlubną tradycję stopniowego zwiększania terenów w każdej kolejnej iteracji tej farmerskiej sagi.

Pierwsze informacje o Farming Simulator 19 - ładniej, więcej, lepiej - ilustracja #2

Wprowadzenie kolejnych map niesie ze sobą także nowości w kontekście dobrodziejstwa inwentarza, jakim będziemy zajmować się w naszym wirtualnym gospodarstwie. Do zestawu zwierząt, na który składają się już m.in kury, krowy czy owce, dołączą także konie. Trudno powiedzieć, jaką rolę odegrają na naszej farmie – z pewnością pożądana byłaby możliwość wykorzystania ich w pracach polowych, ale prawdopodobnie ich funkcja okaże się głównie dekoracyjna. W grze znajdą się też dwie nowe uprawy – twórcy niestety nie powiedzieli, jakimi roślinami zajmiemy się w trakcie zabawy, ale mają one zostać powiązane ze specyfiką premierowych map. Co ważne, deweloperzy nie wykluczają także pojawienia się w Farming Simulatorze 19 dodatkowych gatunków zwierząt, ale na razie jest zbyt wcześnie, by o tym mówić (o ile w ogóle to nastąpi).

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

Graliśmy w Farmer’s Dynasty – rolnik szuka żony
Graliśmy w Farmer’s Dynasty – rolnik szuka żony

Przed premierą

Życie na wirtualnej farmie to nie tylko ciężka harówka od świtu do zmierzchu – znajdzie się tu także czas na zawieranie znajomości, sąsiedzką pomoc i budowanie swojej reputacji. Najdobitniej pokazuje to Farmer’s Dynasty.

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
15.02.2018 18:58
1
damianyk
68
Konsul

Dopóki nie wprowadzą cyklu pór roku, nie ma mowy o żadnej rewolucji. Nowe uprawy, zwierzęta, mapy i maszyny to tak naprawdę kosmetyka, nie wpływająca znacznie na rozgrywkę. Ładniejsza grafika cieszy, ale to też tylko szczątkowa zmiana. Dopóki zbierać plony można będzie co 3 dni, a marka, moc i masa ciągnika będą tylko literkami w katalogu, bez żadnego wpływu na prace polowe, to gra będzie tylko grą, a nie symulatorem, którego nazwą dumnie, acz niesłusznie się określa. Z tym że wprowadzenie cyklu rocznego miałoby tą wadę, że dojście do fortuny do jakiej się normalnie w grze dochodzi zajęłoby jakieś 150 lat. Za to pomysł redaktora, żeby konie wykorzystywać do pracy to naprawdę bomba, oczywiście nie w pełnej grze, a raczej w DLC Classic.

post wyedytowany przez damianyk 2018-02-15 18:59:56
15.02.2018 20:43
😈
odpowiedz
łysy1987
6
Junior

Damianyk.Z tym że wprowadzenie cyklu rocznego miałoby tą wadę, że dojście do fortuny do jakiej się normalnie w grze dochodzi zajęłoby jakieś 150 lat.

Weźmiesz kredyt z unii dotacje i masz fortune z tym że w grze jak się i powiesisz potem to nic się nie stanie .........https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-12.png

15.02.2018 20:52
1
odpowiedz
-----18
23
Centurion

Cieszy mnie fakt, że ulepszą silnik graficzny, ale nurtuje mnie jedno pytanie: Czy wprowadzą glebę 3D i pory roku ?

15.02.2018 21:16
odpowiedz
4 odpowiedzi
sevenup
50
Russischer Spion

Ma ktos w ogole czas i chec na takie gry?

15.02.2018 22:32
6
conrad_owl
18
Generał

Tak. I na pewno ludzie mają z tego więcej rozrywki niż ktoś kto ma czas i chęć wchodzić w takie newsy i zadawać durne pytania.
Np. ja nie grywam w horrory, ale nie znaczy to że zadzieram nosa i takich jak ty co w nie grają będę obrażać. Bo ja nie mam czasu i chęci na horrory, ale nie znaczy to że jestem pępkiem świata i że inni też mają na nie nie mieć czasu.
Widać, że umysłowo jeszcze sporo musisz się podszkolić z takim podejściem.

16.02.2018 09:55
Darkowski93m
106
Generał

A bo widzisz kolego, niektórzy grają w gry nie tylko po to by się rozerwać czy poczuć smak niezobowiązującej rywalizacji, ale po to by się odprężyć. I właśnie dlatego gry takie jak Symulator Farmy czy Euro Track Simulator są popularne i lubiane.

16.02.2018 17:09
kosmiak0
3
Junior

Ja gram od serii FS08 i będę grał dalej, bo zawsze można się odprężyć w tej grze i spokojnie posłuchać muzyki a nie tylko strzały z karabinów

16.02.2018 18:51
manfi
8
Chorąży

Tak są takie osoby. Gra jest idealna jako odstresowywacz. Dla mnie to taki rolniczy tycoon ale w 3D. Jak mam założyć słuchawki i słuchać jak dzieciaki drą mordy na Multi, to wolę odpalić takiego FSa. Do tego dobra muzyka i jest luzik.

post wyedytowany przez manfi 2018-02-16 18:52:11
15.02.2018 21:28
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1250925
1
Pretorianin

Gleby 3d pewnie nie będzie, ale pory roku może się pojawią, zwłaszcza że w 17 są jako mod, a giants ma tendencję do dodawania rzeczy z modów do kolejnych wersji farminga.

16.02.2018 18:48
manfi
8
Chorąży

GIANTS zatrudnił osobę współtworzącą Season Mod, wobec czego jakaś tam poszlaka w tej kwestii jest.

16.02.2018 19:54
zanonimizowany1250925
1
Pretorianin

A to nie wiedziałem nawet.

16.02.2018 09:02
odpowiedz
2 odpowiedzi
StabbingWestward
45
Konsul

No to byłby prawdziwy strzał w stopę jakby nie dodali nowego silnika. Jeśli dodadzą mody do farmer dynasty pozycja farming simulatora będzie zagrożona, mam nadzieje że są tego świadomi i zaoferują nam coś ciekawego. W glebę 3d już nawet nie wierzę na pewno przydałaby się lepsza fizyka bo o zakopaniu się ciągnikiem z naczepą w błocie jak w spintires raczej można pomarzyć.

Mam też szczerą nadzieje że PSEUDO modderzy nie będą robić convertu convertu, convertu moda.... (mod z ls11 przenieśli na ls13 z ls 13 na ls15 i jak komuś wpadnie coś do głowy przekonwertować go ponownie do nowego farminga to chyba powyrywam sobie włosy z głowy...) Także muszą dodać coś co zainteresuje modderów do tworzenia nowych modyfikacji.

16.02.2018 10:16
Grzesiu10
38
Chorąży

Co niby mają zrobić? Płatne mody dostępne tylko przez steam? Scenę zniszczył brak szacunku do zakazów edycji. Prawdziwi moderzy zakończyli działalność i już nie wrócą.

16.02.2018 18:47
manfi
8
Chorąży

Silnik zostaje ten sam bo jest ich autorski. Mogą z nim zrobić rzeczy jakich nie mają inne silniki, ale są też ograniczenia. Np. teraz dodadzą dynamicznie zmieniające się niebo oraz chmury jako oddzielne obiekty 3D. Skoro idą w tą stronę, to bardzo dobrze bo gra się rozwija.

16.02.2018 19:53
odpowiedz
3 odpowiedzi
yadin
99
Legend

Konieczność oglądania reklam przed filmami, które na YouTube są bez reklam, to rzecz naprawdę zniewalająca. Proszę o jeszcze. Najlepiej niech reklama trwa 3-4 minuty minimum.

17.02.2018 18:12
conrad_owl
18
Generał

Zatem oglądaj te filmiki bezpośrednio na YT. Tak samo jak film możesz oglądać w kinie bez reklam, a nie w tv. Chcesz mieć artykuł, notatki, aktualizacje, screeny i film w jednym miejscu, dobrze opracowane? To wyobraź sobie, że to kosztuje. Jak chcesz sam film obejrzeć to klikasz nową zakładkę, kopiujesz tytuł filmu i z głowy. Lenistwo i najchętniej podać na tacy za darmo. Ale jak ty masz coś zrobić dla kogoś to się cenisz, co?

18.02.2018 14:15
zanonimizowany1250925
1
Pretorianin

Chcesz mieć artykuł, notatki, aktualizacje, screeny i film w jednym miejscu, dobrze opracowane?
Sugerowanie że gol daje dopracowane treści.

21.02.2018 00:27
conrad_owl
18
Generał

@banenab_v8_turbo
Ach rozumiem... Zatem jesteś tu bo gdzie indziej są lepsze treści, ale mamusia ci dała karę i musisz tu siedzieć? Bez jaj. Ja nie wchodzę na strony, które mi się nie podobają więc co ty tu robisz? Masochista?

16.02.2018 23:17
odpowiedz
roberto30
14
Chorąży

ciekawym rozwiazaniem bylo by polaczenie Farming Simulatora z Car Mechanic Simulator. Cos w stylu napraw maszyne jak ci sie zepsuje albo oddaj na zlom bo nie bedzie sie "oplacalo". Marzenie... ale kto wie??? Moze w Fs 30 cos takiego bedzie :D Mam nadzieje ze wreszcie bedzie fizyka gleby i wplyw pogody na jazde w polu cos ala Cattle and Crops albo Spintires :D to by byl juz symulator pelna geba.

17.02.2018 15:11
📄
odpowiedz
manfi
8
Chorąży

Wypowiedź CM'a GIANTS:
https://youtu.be/Pn-f7Nud4GQ

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze