Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lutego 2016, 14:52

Czym mogłaby być gra Battlefield 5, czyli nasza lista życzeń - Strona 3

Od momentu wydania ostatniej militarnej części serii minęły już ponad dwa lata, nadszedł więc czas na kolejny projekt DICE. Nim jednak doczekamy się oficjalnej zapowiedzi, zastanówmy się, czego w ogóle spodziewamy się po Battlefieldzie 5.

...a może powrót do historii?

Pamiętacie te czasy kiedy II wojna światowa była głównym tematem wszystkich strzelanek? Ja pamiętam i w takim razie poproszę o sequel Battlefielda 1942 – chyba najwyższy czas na powrót do tych realiów (tak, wiem o istnieniu Battlefielda 1943, ale wybaczcie mi – jestem zazwyczaj pecetowym betonem). Nim nadeszła era futuryzmu, dostawaliśmy przede wszystkim FPS-y umiejscowione w latach 1939–1945 i ten temat mógł również się przejeść. Dziś jednak, przy tak zauważalnym rozwoju technologicznym elektronicznej rozrywki, przedstawienie historycznego konfliktu mogłoby zyskać zupełnie inny wymiar. Czytając również wszelkie fora, można zauważyć, że to właśnie do tego okresu gracze najchętniej by się cofnęli.

Battlefield 1942 - 2016-02-06
Battlefield 1942

Można by się zastanowić, czemu nie sięgnąć poza II wojnę światową, do jeszcze starszych wydarzeń, które dotąd nie były zbyt często prezentowane w FPS-ach, skoro już powracamy do historii. Strzelanki pokroju Battlefielda ukierunkowane są na wartką akcję, efektowne potyczki i różnorodność w uzbrojeniu, a postawienie na inne znaczące konflikty z początku XX wieku lub nawet z XIX wieku zdecydowanie ograniczyłoby możliwość czerpania przyjemności z dynamizmu rozgrywki przy jednoczesnym zachowaniu realizmu. No bo wyobraźcie sobie, że nowy Battlefield dzieje się w czasach wojny secesyjnej i gracie w trybie podboju w 64 graczy. Ach, ta adrenalina w trakcie zabawy z realistycznym czasem przeładowania muszkietu! Powiedzmy sobie szczerze, historia wcześniejsza niż czasy II wojny światowej jest niesamowicie problematyczna do zaadaptowania na potrzeby multiplayerowych rozgrywek, w których liczy się refleks, umiejętność korzystania z posiadanej broni oraz poprawny dobór uzbrojenia do typu gry i choćby dystansu, na jaki mielibyśmy walczyć. A przecież o to właśnie w tej serii chodzi.

Battlefield 1942 - 2016-02-06
Battlefield 1942

Ostatni raz Battlefield zabrał nas do okresu II wojny światowej w Bad Company II i to tylko w ramach krótkiego aktu fabularnego. Najwyższa pora dać nam znów szansę chwycenia za Kar98k, M1 Garand, Gewehr43 albo MP40 i wykoszenia całej bandy wrogów. W sumie nie narzekałbym nawet na Battlefielda 1942 we współczesnej oprawie graficznej i z gameplayem dostosowanym do dzisiejszych standardów.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Seria Battlefield powinna...

...pozostać w czasach współczesnych.
21,8%
...wrócić się do czasów II wojny światowej.
65,1%
...podjąć znów temat walk w Wietnamie.
5,8%
...pokusić się o futurystyczne bitwy mechów.
4%
...wykorzystać zupełnie inny setting.
3,3%
Zobacz inne ankiety
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.