Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 września 2015, 15:39

Wielki test wersji beta gry Might & Magic: Heroes VII - jakie zmiany zaserwowali twórcy? - Strona 5

Do premiery Might & Magic: Heroes VII zostało już raptem parę dni, przyglądamy się zatem bliżej najnowszej odsłonie tej kultowej strategicznej serii, tworzonej przez Limbic Entertainment.

Bitwy

Wśród braków z „szóstki” przywróconych w Heroes VII przez Limbic są m.in. machiny oblężnicze (tu: „jednostki specjalne”). Co ciekawe, deweloper nie ograniczył się do wrzucenia do gry z powrotem katapulty, balisty i namiotu medyka – twórcy postanowili obdarzyć każdą frakcję indywidualnymi jednostkami specjalnymi. Przykładowo Twierdza zamiast katapulty ma oswojone cyklopy.

Nie inaczej niż dotychczas ma się rzecz z elementem, w którym weteran poprzedniej części połapie się bez trudu. Nie oznacza to jednak braku zmian – wręcz przeciwnie, to właśnie w systemie toczenia potyczek znalazła się innowacja, której najbardziej będzie mi brakować, gdy znów sięgnę po starszych „Herosów”. Mówię o bonusach do obrażeń za atakowanie oddziałów z boku i z tyłu. Nie jest to modernizacja, która wywracałaby mechanikę do góry nogami (jeśli komuś bardzo przeszkadza, może ją zignorować), a dodaje ona walkom sporo głębi. Kto lubi w bitwach nieco pokombinować, zamiast puszczać oddziały prosto na wroga, nieprędko znudzi się potyczkami w „siódemce”.

Wyglądowi pól bitew nie sposób odmówić uroku i róznorodności. Natomiast "efektownie zbliżenia" na walczące jednostki efektowne są już niestety tylko z nazwy.

Jednak skoro jest duży krok naprzód, to dla równowagi nie zaszkodzi zrobić też jakiegoś wstecz. A przynajmniej z takiego założenia wyszedł chyba deweloper, majstrując przy oprawie graficznej bitew. O ile w wyglądzie aren jeszcze można dopatrzeć się pewnego postępu, tak na widok ruchów jednostek czy efektów zaklęć musiałem przetrzeć oczy ze zdumienia. Animacje nie współgrają ze sobą, brakuje im łagodnych przejść, do tego niekiedy są pomijane (np. kontratak niepoprzedzony widocznym przyjęciem trafienia). Pod względem oprawy bitew Heroes VII mogłoby stanąć w szranki z „piątką”... i być może wcale nie wyszłoby z takiego pojedynku zwycięsko, nawet pomimo bezsprzecznie bardziej szczegółowych modeli.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.