Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 września 2015, 15:39

Wielki test wersji beta gry Might & Magic: Heroes VII - jakie zmiany zaserwowali twórcy? - Strona 3

Do premiery Might & Magic: Heroes VII zostało już raptem parę dni, przyglądamy się zatem bliżej najnowszej odsłonie tej kultowej strategicznej serii, tworzonej przez Limbic Entertainment.

Interfejs

Kto grał w „piątkę” albo „szóstkę”, w interfejsie Heroes VII prawdopodobnie odnajdzie się w mig. Co prawda wszystkie elementy wyglądają nieco inaczej, a ich lokalizacja nie w każdym przypadku jest taka sama, ale widać, że nie próbowano przeprowadzać rewolucji tam, gdzie nie była ona potrzebna. Jeśli ktoś natomiast miałby zaczynać przygodę z „Herosami” dopiero od „siódemki”, też nie powinien mieć większych problemów z opanowaniem podstaw obsługi gry. Interfejs jest bardzo estetyczny i przejrzyście rozplanowany, a do tego większość jego elementów ma klarowne opisy. Wygoda użytkowania wynika w sporej mierze z faktu, że studio Limbic odstąpiło od małych okienek z „szóstki” na rzecz pełnowymiarowych ekranów.

Choć w Heroes VII nie ma znanego choćby z "trójki" ekranu przeglądu królestwa, za jego namiastkę możemy uznać minimapę w oknie dziennika, która wyświetla informacje o wszystkich ciekawych punktach w krainie.

Nie oznacza to jednak, że interfejs jest idealny – deweloper nie ustrzegł się kilku głupich błędów. Przede wszystkim irytują opisy jednostek, a raczej ich brak. Żeby sprawdzić, jakie specjalne zdolności ma dany typ wojska, musimy... stoczyć z nim bitwę. Tylko podczas walki wyświetlają się okna, na których można zobaczyć opisy umiejętności – w innym razie widzimy jedynie mało sugestywne kolorowe ikonki. Trochę drażni też brak opcji zarządzania bohaterami z poziomu miasta. Chcesz zobaczyć wszystkie czary herosa po wizycie w Gildii Magów? Musisz wejść na mapę przygody, by otworzyć księgę zaklęć. Do pewnego stopnia z interfejsem wiąże się też ograniczenie kąta obrotu kamery do 90 stopni, co utrudnia szukanie interaktywnych elementów na wspomnianej mapie przygody.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.