Wielki test wersji beta gry Might & Magic: Heroes VII - jakie zmiany zaserwowali twórcy? - Strona 3
Do premiery Might & Magic: Heroes VII zostało już raptem parę dni, przyglądamy się zatem bliżej najnowszej odsłonie tej kultowej strategicznej serii, tworzonej przez Limbic Entertainment.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Might & Magic: Heroes VII - krajobraz po becie
Interfejs
Kto grał w „piątkę” albo „szóstkę”, w interfejsie Heroes VII prawdopodobnie odnajdzie się w mig. Co prawda wszystkie elementy wyglądają nieco inaczej, a ich lokalizacja nie w każdym przypadku jest taka sama, ale widać, że nie próbowano przeprowadzać rewolucji tam, gdzie nie była ona potrzebna. Jeśli ktoś natomiast miałby zaczynać przygodę z „Herosami” dopiero od „siódemki”, też nie powinien mieć większych problemów z opanowaniem podstaw obsługi gry. Interfejs jest bardzo estetyczny i przejrzyście rozplanowany, a do tego większość jego elementów ma klarowne opisy. Wygoda użytkowania wynika w sporej mierze z faktu, że studio Limbic odstąpiło od małych okienek z „szóstki” na rzecz pełnowymiarowych ekranów.

Choć w Heroes VII nie ma znanego choćby z "trójki" ekranu przeglądu królestwa, za jego namiastkę możemy uznać minimapę w oknie dziennika, która wyświetla informacje o wszystkich ciekawych punktach w krainie.
Nie oznacza to jednak, że interfejs jest idealny – deweloper nie ustrzegł się kilku głupich błędów. Przede wszystkim irytują opisy jednostek, a raczej ich brak. Żeby sprawdzić, jakie specjalne zdolności ma dany typ wojska, musimy... stoczyć z nim bitwę. Tylko podczas walki wyświetlają się okna, na których można zobaczyć opisy umiejętności – w innym razie widzimy jedynie mało sugestywne kolorowe ikonki. Trochę drażni też brak opcji zarządzania bohaterami z poziomu miasta. Chcesz zobaczyć wszystkie czary herosa po wizycie w Gildii Magów? Musisz wejść na mapę przygody, by otworzyć księgę zaklęć. Do pewnego stopnia z interfejsem wiąże się też ograniczenie kąta obrotu kamery do 90 stopni, co utrudnia szukanie interaktywnych elementów na wspomnianej mapie przygody.