Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2015, 13:57

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes - Strona 4

Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.

Świetnie! We fragmencie rozgrywki, który widzieliśmy, zmiana pomiędzy bronią dystansową a bronią do walki wręcz wydawała się bardzo płynna. A czy w trakcie walki będziemy mogli korzystać z magii?

Tak, oczywiście. Jeśli jest to Twoja ścieżka gry, będziesz używać magii.

Wspominałeś, że planujecie wydać Elexa na komputery osobiste i konsole w tym samym czasie. Czy gra będzie się różnić między platformami pod względem mechaniki, sterowania albo zawartości?

Nie jesteśmy teraz w stanie na to odpowiedzieć, ale naszym planem jest wypuszczenie identycznej gry na każdą z platform. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, proces rozwoju tytułu jest wciąż dość wczesny.

Czy w Gothicu albo Risenie było coś, z czego jesteście niezwykle dumni i o czym pomyśleliście: „Tak, to dokładnie to, co chcemy mieć również w Elexie”?

Tak, system połączonych ze sobą zadań, ponieważ jest to wyjątkowy sposób opowiadania historii. Byliśmy w stanie stworzyć sieć misji, które zależały od siebie, i postaci niezależnych, które znały się wzajemnie – jest to jedna z rzeczy, które potrafimy robić bardzo dobrze. Dużo lepiej jest, gdy czujesz się częścią świata, a nie jedynie poznajesz postać, która nie jest dla środowiska w ogóle istotna. Doświadczenie płynące z gry nie okazuje się choćby w połowie tak dobre, jeśli nie zdajesz sobie sprawy, jak ważna jest postać, z którą właśnie rozmawiasz. Musisz zwracać uwagę na swoje poczynania, ponieważ każde zdanie może być tym, które zniszczy Twoje dobre relacje z całą frakcją.

Nie chcecie jednak tego systemu uprościć, tak jak w przypadku niektórych współczesnych RPG? Niektóre gry bezpośrednio pokazują, że poprzez wybranie danej odpowiedzi stanie się coś takiego, przykładowo – zostaniesz wyrzucony z organizacji.

Będziesz musiał uczynić wiele rzeczy, zanim dojdzie do takiego obrotu sprawy. Nie chcemy być niesprawiedliwi w grze. Będziesz musiał zrozumieć, jakie są intencje i wierzenia danej frakcji, będziesz musiał zrozumieć, jak ona funkcjonuje. W grze istnieje system wyborów moralnych, możesz działać bardziej jak człowiek lub jak maszyna. Nawet twardziel może uratować świat. Ostatecznie – to Ty jesteś bohaterem.

Wspomniałeś o systemie wyborów moralnych. Czy gra będzie zachęcać nas do podążania konkretną ścieżką? Przykładowo, jeśli będziesz zachowywać się bardziej jak człowiek, ludzie będą przychylniej na Ciebie patrzeć i otrzymasz zniżki na wszystkie towary oferowane przed daną organizację?

Tak, będzie coś takiego, ale nie opisałbym tego dokładnie w taki sposób, jak Ty to zrobiłeś.

W takim razie ostatnie pytanie z mojej strony. Czy uważasz, że fani Gothica odnajdą się w Elexie?

Tak, ta gra będzie mieć w sobie dużo więcej z Gothica niż Risen.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.