"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes - Strona 4
Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Elex – Gothic odrodził się w nowych szatach
Świetnie! We fragmencie rozgrywki, który widzieliśmy, zmiana pomiędzy bronią dystansową a bronią do walki wręcz wydawała się bardzo płynna. A czy w trakcie walki będziemy mogli korzystać z magii?
Tak, oczywiście. Jeśli jest to Twoja ścieżka gry, będziesz używać magii.
Wspominałeś, że planujecie wydać Elexa na komputery osobiste i konsole w tym samym czasie. Czy gra będzie się różnić między platformami pod względem mechaniki, sterowania albo zawartości?
Nie jesteśmy teraz w stanie na to odpowiedzieć, ale naszym planem jest wypuszczenie identycznej gry na każdą z platform. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, proces rozwoju tytułu jest wciąż dość wczesny.

Czy w Gothicu albo Risenie było coś, z czego jesteście niezwykle dumni i o czym pomyśleliście: „Tak, to dokładnie to, co chcemy mieć również w Elexie”?
Tak, system połączonych ze sobą zadań, ponieważ jest to wyjątkowy sposób opowiadania historii. Byliśmy w stanie stworzyć sieć misji, które zależały od siebie, i postaci niezależnych, które znały się wzajemnie – jest to jedna z rzeczy, które potrafimy robić bardzo dobrze. Dużo lepiej jest, gdy czujesz się częścią świata, a nie jedynie poznajesz postać, która nie jest dla środowiska w ogóle istotna. Doświadczenie płynące z gry nie okazuje się choćby w połowie tak dobre, jeśli nie zdajesz sobie sprawy, jak ważna jest postać, z którą właśnie rozmawiasz. Musisz zwracać uwagę na swoje poczynania, ponieważ każde zdanie może być tym, które zniszczy Twoje dobre relacje z całą frakcją.
Nie chcecie jednak tego systemu uprościć, tak jak w przypadku niektórych współczesnych RPG? Niektóre gry bezpośrednio pokazują, że poprzez wybranie danej odpowiedzi stanie się coś takiego, przykładowo – zostaniesz wyrzucony z organizacji.
Będziesz musiał uczynić wiele rzeczy, zanim dojdzie do takiego obrotu sprawy. Nie chcemy być niesprawiedliwi w grze. Będziesz musiał zrozumieć, jakie są intencje i wierzenia danej frakcji, będziesz musiał zrozumieć, jak ona funkcjonuje. W grze istnieje system wyborów moralnych, możesz działać bardziej jak człowiek lub jak maszyna. Nawet twardziel może uratować świat. Ostatecznie – to Ty jesteś bohaterem.

Wspomniałeś o systemie wyborów moralnych. Czy gra będzie zachęcać nas do podążania konkretną ścieżką? Przykładowo, jeśli będziesz zachowywać się bardziej jak człowiek, ludzie będą przychylniej na Ciebie patrzeć i otrzymasz zniżki na wszystkie towary oferowane przed daną organizację?
Tak, będzie coś takiego, ale nie opisałbym tego dokładnie w taki sposób, jak Ty to zrobiłeś.
W takim razie ostatnie pytanie z mojej strony. Czy uważasz, że fani Gothica odnajdą się w Elexie?
Tak, ta gra będzie mieć w sobie dużo więcej z Gothica niż Risen.