"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes - Strona 2
Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Elex – Gothic odrodził się w nowych szatach
Czy planujecie wprowadzić jakieś wyjątkowo trudne kreatury? Patrząc choćby na Wiedźmina 3, mieliśmy tam zlecenia wiedźmińskie, w których walczyliśmy z niezwykle wytrzymałymi stworami. Czy Elex zaserwuje tego typu potwory do zabicia, co zaowocuje otrzymaniem wyjątkowej nagrody?
Tak, w grze będą tego typu potwory. Bądźcie gotowi.
A co z zaludnieniem świata? Czy znajdziemy jedynie mniejsze osady, czy też może jakieś ruiny większych miast?
To zależy. Będą osady, obozy, małe miasteczka, a nawet ogromne machiny, w których żyją ludzie (jak choćby Albowie – frakcja zaawansowana technologicznie, która używa elexa w swoich maszynach, broniach, przy budowaniu robotów itd).

Podczas prezentacji wspomniałeś, że w grze będzie system szybkiego transportu, prawdopodobnie zrealizowany w formie teleportów. Czy znajdziemy w niej również inne środki transportu, jak choćby kreatury czy specjalne kostiumy służące do szybszego podróżowania?
Twoim kostiumem służącym do podróży będzie jetpack, który jest naprawdę świetnym dodatkiem do gry, ponieważ dzięki niemu da się dotrzeć wszędzie. Możesz dotrzeć do każdego miejsca, które widzisz, i jest to wyjątkowo interesująca cecha naszej gry. Za każdym razem, gdy gramy w Elexa, przyłapujemy się na tym, że używamy jetpacka do poruszania się zamiast wewnętrznych komend w konsoli.
Wspomniałeś również, że nie wiecie jeszcze, czy jetpack będzie dostępny od początku rozgrywki, ale czy to znaczy, że będziemy musieli go jakoś rozwijać?
Nie, uzyskasz dostęp do jetpacka bardzo wcześnie w grze, ponieważ jest to integralna część poruszania się postaci. Gracz otrzyma tę funkcję tak szybko, jak to tylko możliwe.
Więc nie będziemy ulepszać jetpacka w żaden sposób? To, co dostaniemy, będzie jego finalną wersją?
Będziemy jeszcze nad tym myśleć, ale na razie nie jesteśmy pewni. Ta funkcja w grze już działa, można jej używać w trakcie rozgrywki, ale wciąż mamy wiele pomysłów co do jej wykorzystania. Jednakże jetpack musi być odpowiednio dostosowany do balansu, prezentacji fabuły itd. Musimy dobrze przemyśleć, co jeszcze zrobimy z plecakiem odrzutowym, ponieważ nie chcemy zaburzyć tych aspektów gry. Najważniejsze jest to, że damy graczowi możliwość dotarcia do każdego miejsca w lokacji.

Wspomniałeś, że ukończenie gry zajmie około 70 godzin. Czy mówimy tutaj tylko o głównej fabule, czy również o zadaniach pobocznych?
Również o zadaniach pobocznych.
Czy zaliczenie zadań pobocznych okaże się niezbędne, aby rozwinąć główny wątek opowiadanej w grze historii? Czy wymagane będzie robienie zadań pobocznych, by go ukończyć?
Cóż, musisz ulepszać swoje umiejętności. Musisz zdecydować, czy chcesz dołączyć do frakcji, czy nie, czy chcesz rozwinąć bardziej swoją postać. Tak naprawdę od Ciebie zależy, czy staniesz do końcowego starcia bardzo szybko, czy też maksymalnie wyżyłujesz swoją postać, aby móc spokojnie poradzić sobie w finale gry.