Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2015, 13:57

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes - Strona 2

Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.

Czy planujecie wprowadzić jakieś wyjątkowo trudne kreatury? Patrząc choćby na Wiedźmina 3, mieliśmy tam zlecenia wiedźmińskie, w których walczyliśmy z niezwykle wytrzymałymi stworami. Czy Elex zaserwuje tego typu potwory do zabicia, co zaowocuje otrzymaniem wyjątkowej nagrody?

Tak, w grze będą tego typu potwory. Bądźcie gotowi.

A co z zaludnieniem świata? Czy znajdziemy jedynie mniejsze osady, czy też może jakieś ruiny większych miast?

To zależy. Będą osady, obozy, małe miasteczka, a nawet ogromne machiny, w których żyją ludzie (jak choćby Albowie – frakcja zaawansowana technologicznie, która używa elexa w swoich maszynach, broniach, przy budowaniu robotów itd).

Podczas prezentacji wspomniałeś, że w grze będzie system szybkiego transportu, prawdopodobnie zrealizowany w formie teleportów. Czy znajdziemy w niej również inne środki transportu, jak choćby kreatury czy specjalne kostiumy służące do szybszego podróżowania?

Twoim kostiumem służącym do podróży będzie jetpack, który jest naprawdę świetnym dodatkiem do gry, ponieważ dzięki niemu da się dotrzeć wszędzie. Możesz dotrzeć do każdego miejsca, które widzisz, i jest to wyjątkowo interesująca cecha naszej gry. Za każdym razem, gdy gramy w Elexa, przyłapujemy się na tym, że używamy jetpacka do poruszania się zamiast wewnętrznych komend w konsoli.

Wspomniałeś również, że nie wiecie jeszcze, czy jetpack będzie dostępny od początku rozgrywki, ale czy to znaczy, że będziemy musieli go jakoś rozwijać?

Nie, uzyskasz dostęp do jetpacka bardzo wcześnie w grze, ponieważ jest to integralna część poruszania się postaci. Gracz otrzyma tę funkcję tak szybko, jak to tylko możliwe.

Więc nie będziemy ulepszać jetpacka w żaden sposób? To, co dostaniemy, będzie jego finalną wersją?

Będziemy jeszcze nad tym myśleć, ale na razie nie jesteśmy pewni. Ta funkcja w grze już działa, można jej używać w trakcie rozgrywki, ale wciąż mamy wiele pomysłów co do jej wykorzystania. Jednakże jetpack musi być odpowiednio dostosowany do balansu, prezentacji fabuły itd. Musimy dobrze przemyśleć, co jeszcze zrobimy z plecakiem odrzutowym, ponieważ nie chcemy zaburzyć tych aspektów gry. Najważniejsze jest to, że damy graczowi możliwość dotarcia do każdego miejsca w lokacji.

Wspomniałeś, że ukończenie gry zajmie około 70 godzin. Czy mówimy tutaj tylko o głównej fabule, czy również o zadaniach pobocznych?

Również o zadaniach pobocznych.

Czy zaliczenie zadań pobocznych okaże się niezbędne, aby rozwinąć główny wątek opowiadanej w grze historii? Czy wymagane będzie robienie zadań pobocznych, by go ukończyć?

Cóż, musisz ulepszać swoje umiejętności. Musisz zdecydować, czy chcesz dołączyć do frakcji, czy nie, czy chcesz rozwinąć bardziej swoją postać. Tak naprawdę od Ciebie zależy, czy staniesz do końcowego starcia bardzo szybko, czy też maksymalnie wyżyłujesz swoją postać, aby móc spokojnie poradzić sobie w finale gry.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.