Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2015, 13:57

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes - Strona 3

Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.

Porozmawiajmy na temat wyborów. Czy ich wpływ będzie ograniczony jedynie do questów, czy też będą mieć znaczenie w zakończeniu gry?

Druga z wspomnianych opcji.

Czy możesz powiedzieć mi coś na temat głównego bohatera? Kilka słów o tej postaci, coś, co warto o niej wiedzieć.

Swego czasu należał on do frakcji Albów i był uznanym dowódcą w trakcie wojny. Bardzo często spożywał tytułową substancję, elex, można nawet powiedzieć, że jej nadużywał. Nie odczuwa żadnych ludzkich uczuć, skrupułów, żadnej empatii. Jego myśliwiec został zestrzelony i bohater znalazł się na terytorium wolnych ludzi. Jego własna frakcja go nie chce, wolni ludzie, przeciw którym kiedyś walczył, nie pałają do niego sympatią. Niezwykle trudnym zadaniem będzie rozwinięcie jego umiejętności oraz zdobycie nowych gadżetów, ponieważ nikt mu nie ufa i jest to jedna z rzeczy, z którą będziesz musiał poradzić sobie w grze.

A więc jednym z powodów tego, że nasz bohater stał się taką osobą, jest właśnie elex? Taki jest wpływ tej substancji na ludzi, którzy jej używają?

Tak, na ludzi, którzy jej nadużywają.

Przeczytałem na forum gry, że planujecie wprowadzić wieloczęściowe zbroje, jak na przykład osobne nogawice, osłony torsu itp. Czy w grze będą również klasy zbroi – na przykład lekkie i ciężkie – i czy będą one dostępne od samego początku?

Tak, w grze będą zbroje, które możesz zdobyć, nie należąc do żadnej z frakcji, jak i specjalne zbroje, które możesz zdobyć tylko po dołączeniu do jednej z nich. Jest to jedna z głównych różnic pomiędzy dołączeniem do – przykładowo – Berserkerów lub Banitów.

W takim razie nie będziemy mieć w grze żadnych klas postaci, ale rozwój bohatera będzie zależeć od tego, do której organizacji zdecydujemy się dołączyć?

Tak, jak zwykle w przypadku tytułów Piranha Bytes, zawsze staramy się stosować zasadę „ucz się poprzez czyny”. Najpierw musisz poznać intencje danej organizacji, jej sposób życia. Nasz świat to symulacja oddychającego, gęsto zaludnionego miejsca, gdzie wszystkie postacie niezależne mają swoją opinię na każdy temat. Musisz zdecydować, czy ich sposób na życie odpowiada Twojemu, czy też nie. Oznacza to, że albo staniesz się jednym z nich, albo nie.

W grach bardzo popularne stało się posiadanie bazy dla swojej postaci, jak chociażby Podniebna Twierdza w Dragon Age: Inkwizycji. Czy tutaj dostaniemy coś podobnego?

Tak, w grze będzie coś podobnego, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby o tym mówić.

Czy możesz mi powiedzieć cokolwiek na temat klas broni? W grze oczywiście znajdzie się broń dystansowa – pistolety, łuki, kusze – no i uzbrojenie do walki wręcz...

Walka wręcz jest jednym z ważniejszych aspektów w naszych grach, a każda z frakcji ma swoje własne typy broni na krótki i długi dystans. To od Ciebie zależy, co wybierzesz i czym chcesz grać.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.