Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Elex Przed premierą

Przed premierą 19 sierpnia 2015, 13:57

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes

Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Elex – Gothic odrodził się w nowych szatach

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Elex to nowa gra niemieckiego studia Piranha Bytes odpowiedzialnego za takie dzieła jak Gothic i Risen. Twórcy podali pierwsze informacje dotyczące tego tytułu na zamkniętym pokazie podczas tegorocznych targów gamescom. O naszych wrażeniach z tej prezentacji możecie przeczytać w tym miejscu. Po wszystkim usiedliśmy z Bjornem Pankratzem, dyrektorem projektu w Piranha Bytes, i zadaliśmy mu kilka pytań na temat Elexa oraz poprzednich produkcji studia.

W Polsce jest spora grupa fanów Gothica, ludzie niecierpliwie wyczekują informacji na temat Waszych nowych gier. Czy kiedykolwiek braliście pod uwagę kontynuację serii Gothic, czy też Elex był Waszym celem od samego początku?

Kiedy zapytasz trzy różne osoby o to, co było świetnego w Gothicu, dostaniesz pięć różnych odpowiedzi, ale centralnym punktem każdej opinii jest zawsze „gra była tak dobra, ponieważ miała swój klimat”. Przeanalizowaliśmy wszystkie nasze poprzednie dzieła i stwierdziliśmy, że było w nich wiele niesamowitych momentów. Chcemy więc teraz wrzucić wszystkie te świetne sytuacje do jednej gry. Powodem, dla którego nie robimy kolejnego Gothica, jest to, że chcemy zrobić Elexa.

A więc łączycie w nim wszystko to, co najlepsze w Waszych grach?

Tak, ale w zupełnie innym kontekście, ponieważ elementy SF oraz motywy postapokaliptyczne powodują, że jest to dla nas tak interesujące i tak trudne. Tworzymy swego rodzaju hybrydę, otoczenie, które nazywamy science fantasy. Dotąd robiliśmy gry w klimatach fantasy – przez jakieś siedemnaście lat. Uważamy, że nadszedł czas na zupełnie świeży start. Jeśli mielibyśmy stworzyć kolejnego Gothica, czulibyśmy się mocno ograniczeni. Wielu fanów ma swoje własne oczekiwania co do tego, czym jest Gothic – w grze musi być Xardas, Milten itd. Oczekiwania te są tak duże, że powiedzieliśmy sobie: „Nie, chcemy mieć wolną rękę przy decydowaniu o tym, co mamy robić” i Elex jest naszą formą wyrażenia tego.

Porozmawiajmy więc na temat Waszej nowej gry. Mówiłeś w trakcie prezentacji, że zabawę da się zacząć w dowolnym miejscu, ponieważ świat będzie całkowicie otwarty. Czy pojawi się jednak jakaś lokacja startowa?

Tak, będzie lokacja startowa, ale po jej zaliczeniu zadecydujesz, gdzie chcesz się udać, tak jak w Falloucie, Skyrimie czy w podobnych im tytułach. Gra ma otwarty świat, masz kompletną wolność wyboru – po prostu zaczynasz w jednym punkcie, ale zaraz potem możesz zrobić, co tylko zechcesz.

A czy spotkamy się z jakimiś ograniczeniami? Przykładowo, czy poziom potworów będzie ograniczał to, gdzie tak naprawdę można pójść?

Tak. Oczywiście możesz spróbować i jeśli będziesz mieć szczęście, poradzisz sobie, grając w ten sposób, ale to twój wybór jako gracza. Jeśli chcesz zmierzyć się z trudnymi potworami, możesz to zrobić i to jest właśnie jedna z ważnych rzeczy w naszej grze. Nie lubimy ustalonych skryptów, cutscenek i tym podobnych – chcemy graczom dać prawdziwe doświadczenie płynące z otwartości świata.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?