Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

StarCraft II: Legacy of the Void Przed premierą

Przed premierą 9 listopada 2014, 14:10

autor: Luc

Graliśmy w Legacy of the Void - finałowy epizod trylogii StarCraft II!

Pomimo równie bogatej historii co WarCraft oraz Diablo, o serii StarCraft od dłuższego czasu było odrobinę ciszej. Nadchodzący dodatek ma nie tylko szanse to zmienić, ale przyniesie także całkowicie nową kampanię oraz kilka interesujących zmian.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry StarCraft II: Legacy of the Void - wielki finał rozczarowuje

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W SKRÓCIE:
  • Finałowy epizod trylogii rozpoczętej w Wings of Liberty;
  • Samodzielny dodatek, nie wymagający poprzednich odsłon;
  • Około 20 misji w kampanii;
  • Łącznie pięć nowych jednostek oraz liczne zmiany pośród tych już istniejących;
  • Przynajmniej kilka nowych map dla trybu multiplayer;
  • Dwa nowe tryby kooperacyjne;
  • Możliwość uczestniczenia w zautomatyzowanych turniejach.

Kiedy w 2010 roku, po dwunastu długich latach oczekiwania, gracze nareszcie otrzymali pełnoprawną kontynuację jednego z najlepszych RTS-ów w historii, ekscytacji nie było końca. Wings of Liberty okazało się doskonałe niemal pod każdym kątem, ubierając sprawdzoną formułę w nowe szaty, poprawiając oprawę graficzną oraz dorzucając kilka ciekawostek, poprawiających pomniejsze niedociągnięcia z czasów „jedynki” oraz Brood War. Dalsza historia Jima Raynora oraz jego Rakieterów, okazała się zaskakująco udana, a tryb multiplayer na długi czas zdominował e-sportową scenę strategii czasu rzeczywistego. Nieustanne łatki oraz usprawnienia regularnie dodawane przez Blizzarda utrzymywały StarCrafta 2 w doskonałej formie aż do chwili wydania pierwszego dodatku, skupiającego się na rasie Zergów. I choć Heart of the Swarm zostało przyjęte równie ciepło co podstawka, to niestety, ostatnie miesiące okazały się nieco mniej łaskawe dla gry i jej popularności. W chwili, w której wszystko wskazywało na to, że czeka go niezasłużona otchłań zapomnienia, Blizzard zapowiedział w końcu ostatnią odsłonę sagi – tym razem poświęconą rasie Protossów.

Wszystko zmierza ku końcowi

Jako finalna część trylogii, Legacy of the Void będzie podsumowywało i kończyło wszystkie najistotniejsze wątki ukazane w Wings of Liberty i Heart of the Swarm. Pomimo tego, iż oczywiście ujrzymy ponownie Kerrigan, Raynora, Valeriana i całą resztę uwielbianych postaci, kampania dla pojedynczego gracza będzie skupiona na Protossach oraz ich powrocie na Aiur. Centralną postacią opowiedzianej historii, wbrew oczekiwaniom nie będzie jednak Zerathul! Rozgrywając kolejne misje, wcielimy się w postać Artanisa – najwyższego hierarchy, stojącego na czele resztek swojej rasy. Od lat szukając sposobu na odbicie swojej rodzimej planety, nareszcie udaje mu się zgromadzić pod swoim dowództwem potężną flotę, zwaną Złotą Armadą i na jej czele jednoczy rozbite kasty, aby wspólnie uderzyć na mroczne siły, gromadzące się na wspomnianym Aiur.

Graliśmy w Legacy of the Void - finałowy epizod trylogii StarCraft II! - ilustracja #2

Biorąc pod uwagę dotychczasową historię, bardziej niż pewne jest, iż cała kampania zmierzać będzie w kierunku konfrontacji z Amonem – upadłym Xel'nagą, o którego istnieniu dowiedzieliśmy się w poprzednich odsłonach. Aby przeciwstawić się temu ogromnemu zagrożeniu, podczas rozgrywki dla pojedynczego gracza, niejednokrotnie będziemy współpracować nie tylko z Terranami, ale także i z Zergami. Podczas tegorocznego Blizzconu, mieliśmy okazję rozegrać dwie misje. W pierwszej z nich staraliśmy się odeprzeć jednostki Hybryd oraz Roju, zagrażające jednej z kast Protossów, w drugiej – łączymy siły z Jimem Raynorem, aby wygnać podległe Doktorowi Narudowi oddziały, próbujące zdemolować platformę obronną w okolicach Korhallu.

Graliśmy w Anno 1800 – czy to będzie najpiękniejsza gra strategiczna?
Graliśmy w Anno 1800 – czy to będzie najpiękniejsza gra strategiczna?

Przed premierą

Licząca sobie już dwadzieścia lat seria Anno przy okazji dwóch ostatnich odsłon straciła rozpęd. Ubisoft i Blue Byte chcą wrócić do łask, wracając do historii. Przy okazji w grze pojawiło się sporo nowości, które mieliśmy okazję przetestować.

Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać
Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać

Przed premierą

Odetchnijcie z ulgą – The Settlers na razie robi wrażenie solidnego restartu serii, która od lat nie dawała o sobie znać. To dość bezpieczna gra, która raczej nie zrobi wielkiej furory, ale być może uratuje legendarną markę przed odejściem w zapomnienie.

Iron Harvest to świat spisków i... mechów – co wiemy o grze?
Iron Harvest to świat spisków i... mechów – co wiemy o grze?

Przed premierą

Artysta Jakub Różalski od niemal dwóch lat nosił się z zamiarem przeniesienia swojego uniwersum 1920+ do świata gier wideo. Teraz jego projekt, tworzony przy udziale studia KING Art Games, zaczyna nabierać coraz ciekawszych kształtów.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.11.2014 14:36
Stamina
29
Supreme STAMNET
9.0

Dobrze, że to samodzielna część niewymagająca poprzednich odsłon. Czekam.

09.11.2014 15:33
odpowiedz
techtrance
51
Pretorianin

Fabuła dodatku świetnie komponuje się z teoriami spiskowymi o przybyciu upadłych demonów z kosmosu na Ziemię, jest nawet amon egipski bóg, coś może być na rzeczy :) Kupuję na pewno, tak jak poprzednie odsłony :)

09.11.2014 17:58
odpowiedz
Rumcykcyk
51
Pan Kopiuj Wklej

Blizzard ma to do siebie że korzystają z takich samych rozwiązań, silnika itp grę potrafią robić bardzo długo a kasy mają jak lodu. Powinni brać przykład z serii AC albo CoD tam z każdą odsłoną dostajemy genialny "nowej generacji" silnik graficzny i są w stanie wypluwać grę co rok :D

09.11.2014 20:14
odpowiedz
gorky25
1
Junior

@up
Mistrzu, to jest RTS. Świecidełka nie są tutaj najważniejsze.
Gdyby była większa konkurencja w tym gatunku gier może Blizzard byłby zmuszony do włożenia więcej pracy w rozwój SC2. Tak, póki co, uwielbiam tę grę, bo jest najlepszym obecnie dostępnym rtsem na rynku.

09.11.2014 20:57
odpowiedz
Rumcykcyk
51
Pan Kopiuj Wklej

Nie chce świecidełek lubię starcrafta takiego jaki jest. Tylko mogliby robić te części trochę szybciej.

09.11.2014 21:02
odpowiedz
Sir Xan
89
Legend

@up -> Dokładnie. Oprawa graficzna StarCraft jest na bardzo dobrym poziomie i to dużo lepszy od WarCraft III, że zostało niewielu do poprawienia. :)

09.11.2014 22:38
odpowiedz
Nitro2050
97
Konsul

Zobaczyłem na trailer, ogólnie bardzo podobało się i coraz bardzo trudne nowe jednostek.

09.11.2014 22:53
odpowiedz
r_ADM
188
Legend

Choć całość brzmi zagadkowo, w rzeczywistości to klasyczny tryb 2vs2

Klasyczny tryb 2v2 to dwoch graczy gdzie kazdy ma swoja baze i moze kontrolowac rozne rasy. W archon mode gracze beda grali jedna rasa i beda mogli dzielic sie zadaniami.

09.11.2014 23:05
odpowiedz
Bezi2598
89
Legend

r_ADM
W sumie to samo jest napisane w następnym zdaniu.

10.11.2014 11:46
odpowiedz
yadrian26
2
Junior

A macie może jakiś filmik związany ze swoją grą np. w multi i/lub w kampanii (UWAGA: PYTANIE DO REDAKCJI GRY ONLINE).

10.11.2014 11:46
odpowiedz
yadrian26
2
Junior

Chodzi mi o Legacy of the Void oczywiście.

10.11.2014 11:51
odpowiedz
Sir Xan
89
Legend

@yadrian26 -> Wpisz hasło "StarCraft II Legacy of the Void" w YouTube.com, a znajdziesz. :) Polecam Ci też "Campaign Overview", bo jest dość długi i dowiesz się sporo ciekawostki o kampanie. :)

10.11.2014 11:53
odpowiedz
zanonimizowany1040240
2
Konsul

Blizzard zaczął pierd... swoje gry ostatnio to że gra straciła dużą cześć graczy nie jest przypadkie.
Na Pewno nie jest to ten sam Blizzard za czasów Sc1

10.11.2014 12:38
odpowiedz
yadrian26
2
Junior

@ Sir Xan
Już obleciałem całe youtube i wiem to co reszta, ale chodzi mi o jakies gameplaye z kampanii, pamiętam że osoby z gry online nagrywali filmiki ze swoich rozrgywek np Heart of the Swarm i misja dominion. O coś takiego mi chodzi, o jakis gameplay z misji (demo) do wypróbowania dla ":wybranych" na Blizzconie.

@domink12ow
100% racja... Zepsuli HotS moim zdaniem (20 misji i nie dotrzymanie obietnic, - np niszczenie planet, kilka dróg rozwoju dla kerigan typu SpecOps, Corruption, etc.), i mają nadziej, że poprzez "samodzielny" dodatek przybliżą nowych graczy i zarobią (niestety 20 misji tez jest). Moim skromnym zdaniem Blizzardpowoli zmierza drogą EA (Electronics Art), czyli zyski, po najmniejsze linii oporu (i w dupie graczy), aby tylko zarobić

10.11.2014 13:55
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Moim skromnym zdaniem Blizzardpowoli zmierza drogą EA (Electronics Art), czyli zyski, po najmniejsze linii oporu (i w dupie graczy), aby tylko zarobić
Gdyby tak bylo, to wydaliby gre i mieli w dupie, a jednak nadal sa jednymi z nielicznych, ktorzy wspieraja swoje produkty lata po premierze

10.11.2014 14:06
odpowiedz
Sir Xan
89
Legend

@yadrian26 -> Niszczenie planety i kilka dróg rozwoju dla Kerrigan są związane z "trudne wybory". Wtedy Kerrigan mogła zrezygnować powrotu do bycie "Królowa Roju" i pozostać w ludzki postać "Duch" (to tylko przykład). Ale twórcy w ostateczności zrezygnowali przy projekcie na rzecz jakości fabuły StarCraft, żeby nie była przewidywalna w kolejne części. Oto dlaczego.

Zauważyłem, że dwie z 20 misje w HoS bardziej przypominają kampanie Terranie, czyli dla kontroli Zergowie mamy tylko 18 misje. Wliczając to mini-kampanie Protosie z Wings of Liberty, mamy około 24 misje dla Protosie (razem z przyszły Legacy of the Void), a Terranie ma najwięcej. Krótko mówiąc, kampanie Zergowie jest najbardziej "okrojona". :P

Mam nadzieję, że Legacy of the Void przed premiera nie spotkało podobne "wytnij i usuń to".

O rety! Tyle nowych technologii i jednostki (ulepszenie i alternatywne), unikalne cechy mapy (np. podnoszenia lawa, plaga zombie), a tak mało misje, by wykorzystać 100% potencjału pomysłu dla kampanie! Np. alternatywne jednostki po stronie wroga. Nie mówiąc o fabuły. Aż czuję OGROMNY niedosyt, że muszę ściągnąć fanowskie kampanie! ;P

10.11.2014 20:25
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@yadrian26 - w tym roku nie będzie żadnych materiałów video z kampanii LotV pod szyldem GOL, przynajmniej nie z BlizzConu

@Sir Xan - podczas tych dwóch misji, które rozgrywałem, nie było żadnych nowych mechanik map, choć twórcy zaprezentowali później kilkunastosekundowy wycinek, w którym widać było konieczność "przesuwania" bazy Protossów za pomocą specjalnej platformy. Tzn. cała mapa składała się z mnóstwa szyn i drobnych wysepek z minerałami - przy pomocy komend, mogliśmy "przewozić" poszczególne struktury do wysepek, na których jeszcze jakieś surowce zostały. Niczego więcej "nowego" nie widziałem jeśli chodzi akurat o ten aspekt, ale kto wie co się znajdzie w finalnej wersjienie ;)

11.11.2014 17:26
odpowiedz
vault
19
Legionista

piata linijka pod filmikiem nie ZeratHul tylko Zeratul

14.11.2014 09:36
odpowiedz
wontzki
10
Legionista

Chce chce chce :( ciekawe co jeszcze dadzą protosom, przydałaby się jeszcze jakaś fajna szybka jednostka hit and run, coś ala reaper.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze