Dodatek do gry StarCraft II: Wings of Liberty
Data wydania: 10 listopada 2015
Trzecia odsłona trylogii StarCraft II, stanowiącej kontynuację bestsellerowego kosmicznego RTS-a firmy Blizzard. Ostatni epizod trzyczęściowej kampanii fabularnej gry poświęcony jest najbardziej tajemniczej rasie w uniwersum StarCrafta - Protossom. W StarCraft II: Legacy of the Void wcielamy się w dowódcę tej zaawansowanej technologicznie frakcji, która przeszła sporą ewolucję w porównaniu do pierwszej odsłony gry z 1998 roku.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Starcraft II: Legacy of the Void to trzeci epizod kontynuacji jednej z najbardziej znanych strategii czasu rzeczywistego w historii gier komputerowych. Pierwsza część tej serii została wydana w 1998 roku i doczekała się dodatku pod tytułem Brood War. Na drugą odsłonę składają się natomiast w sumie trzy epizody: Wings of Liberty, Heart of the Swarm, Legacy of the Void. Za wszystkie tytuły odpowiada firma Blizzard. Każdy jest dostępny jedynie w wersji na PC.
StarCraft II w wielu aspektach przypomina pierwowzór, zaś same podstawy rozgrywki nie uległy większym zmianom. W każdej z trzech części wcielamy się w jedną z tradycyjnych frakcji. Dowodząc Terranami, Zergami i Protossami musimy doprowadzić każdą z tych ras do zwycięstwa, rozbudowując bazę, zbierając surowce, rozwijając własne możliwości technologiczne oraz oczywiście pokonując wroga. Poszczególne części gry składają się z kilkunastu misji, w których poznajemy pełną zwrotów akcji historię danej strony konfliktu i poznajemy tajniki ich cywilizacji.
W Legacy of the Void wcielamy się w Artanisa - dowódcę potężnych i technologicznie zaawansowanych Protossów o bardzo tajemniczej przeszłości. Kampania opowiadająca o ich przygodach skupia się na wątkach dyplomatycznych, więc bardzo często naszym zadaniem jest rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów i szukanie kompromisów pomiędzy skłóconymi kastami. Wszystko po to, aby wspólnie stawić czoła zagrażającemu wszechświatowi Amonowi – starożytnemu Xel'nadze.
Rasa Protossów nieustannie stara się ulepszać swoją zaawansowaną armię – przejaw tego widać także i w kampanii, gdzie zgodnie z dotychczasową praktyką, dostępne są różne wariacje znanych jednostek. Na przykład Stalkery oprócz umiejętności teleportacji, potrafią także znikać, zaś Zealoci oprócz błyskawicznego szarżowania na przeciwnika mogą przebijać się przez jego szeregi za pomocą nowego, potężnego ataku. W odróżnieniu od poprzedniej odsłony serii, tym razem możemy swobodnie zmieniać wersje jednostek przed rozpoczęciem każdej misji.
Nowe ulepszenia jednostek z trybu kampanii nie znalazły się jednak w multiplayerze. W ich miejsce gracze otrzymali jednak kilka całkowicie nowych oddziałów, zaś istniejące doczekały się kilku znaczących zmian. Dodatkowo, do dotychczasowych trybów, w Legacy of the Void dołączyły dwa całkowicie nowe – Sprzymierzeni Przywódcy (dwóch graczy walczy razem przeciwko AI) oraz Tryb Archonta (pojedynek 2vs2, w którym gracze z tej samej drużyny mają wspólną bazę, jednostki i surowce).
Pod względem graficznym Legacy of the Void niewiele różnić się od Wings of Liberty czy Heart of the Swarm, wciąż jednak prezentuje się bardzo dobrze. Świetnie zrealizowano także muzykę, dźwięki oraz dialogi i charakterystyczne odzywki jednostek.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PC Windows
Producent: Blizzard Entertainment
Wydawca: Blizzard Entertainment
4GRY
Osadzony w realiach science-fiction cykl strategii czasu rzeczywistego (RTS), zaliczany do ścisłego kanonu tego gatunku. StarCraft jest jedną z czterech wiodących marek w portfolio firmy Blizzard Entertainment, obok Diablo, pokrewnego gatunkowo Warcrafta i Overwatcha. Za twórców cyklu uznaje się Chrisa Metzena i Jamesa Phinney'a.
Podstawka dla StarCraft II: Legacy of the Void
Recenzja GRYOnline
Bohaterowie sagi StarCraft zasługują na lepszy finał, niż ten w Legacy of the Void. Fabuła nie zachwyca, ale na szczęście pod względem rozgrywki gra prezentuje wysoki poziom. Misje są naprawdę zróżnicowane (choć czasem zdecydowanie za dużo w nich skryptów), nowe tryby gry ciekawe, a niezawodny multiplayer zyskał na dynamice. Po prostu chciałoby się czegoś jeszcze lepszego.
Aktualizacja: 24 listopada 2015
Poradnik do gry StarCraft II: Legacy of the Void to dokładne opracowanie tej gry, zawierające nie tylko liczne porady dotyczące m.in. budowy bazy czy walki, ale również bogato ilustrowaną solucję tego tytułu, a także zestawienie dostępnych osiągnięć.
30 listopada 2018
Miłośnicy Starcrafta mają całkiem niezły powód do świętowania. W tym roku marce stuknęło okrągłe 20 lat, a nie tak dawno oryginał powrócił w wersji Remastered. Dlatego warto zaprezentować kilka ciekawych, mniej znanych faktów na temat gry Blizzarda.
1 marca 2016
Ostatni z przygotowanych przez nas artykułów na temat katowickiej imprezy Intel Extreme Masters poświęciliśmy turniejowi StarCrafta II.
2 listopada 2015
Tegoroczny okres przedświąteczny zapowiada się naprawdę gorąco. Fani nastawionych na akcję erpegów mocno trzymają kciuki za czwartego Fallouta, w odwodzie - jak co roku - czeka Call of Duty, a pazur zamierza także pozostać Need for Speed.
24 czerwca 2015
Tegoroczne targi okazały się wyjątkowo bogate nie tylko w zapowiedzi gier konsolowych. Po raz pierwszy od dawna komputery osobiste bardzo mocno zaznaczyły swoją pozycję na rynku.
9 kwietnia 2015
Niedawno rozpoczęte zamknięty beta-testy Legacy of the Void świetnie pokazują, w jakim kierunku Blizzard chce popchnąć StarCrafta II. Zamiast kilkudziesięciominutowych nudnych pojedynków otrzymamy szaloną akcję.
Twórca gry StarCraft 2: Wings of Liberty twierdzi, że w pierwszych dwóch latach po premierze zarobiła ona dla Blizzarda mniej niż pewien wierzchowiec do World of Warcraft. „Oto, dlaczego firmy stawiają na mikrotransakcje”.
gry
Hubert Śledziewski
13 listopada 2023
Podczas dyskusji na Twitterze prezes Blizzarda stwierdził, że StarCraft to jedna z najlepszych marek na rynku. Być może zwiastuje to prace nad następną częścią serii.
gry
Maciej Gaffke
22 czerwca 2023
Marzę o powrocie StarCrafta w jakiejkolwiek formie. Szczerze? Zaakceptowałbym nawet grę mobilną stworzoną na fali potencjalnego sukcesu nadchodzącego Warcraft Arclight Rumble czy Diablo Immortal. Bo Blizzard wie, jak sprzedać grę na komórki.
opinie
Adam Bełda
27 maja 2022
Po dziesięciu latach od premiery StarCraft 2: Wings of Liberty firma Blizzard Entertainment podjęła decyzję o ograniczeniu wsparcia dla tej produkcji. Deweloperzy nie będą już tworzyli nowej płatnej zawartości do systemu mikrotransakcji – skrzyń z przedmiotami kolekcjonerskimi oraz dowódców.
gry
Bartosz Świątek
16 października 2020
Sztuczna inteligencja AlphaStar ma na swoim koncie kolejny sukces w grze StarCraft II. Dzieło należącego do firmy Google zespołu DeepMind zdołało dobić do najwyższej rangi w strategii Blizzarda, tym samym deklasując 99,8% graczy.
gry
Jakub Błażewicz
31 października 2019
W Katowicach wystartował finałowy weekend Intel Extreme Masters 2019. Do niedzieli wszyscy miłośnicy e-sportu będą mogli obserwować rywalizację najlepszych zawodników w Counter-Strike: Global Offensive, StarCrafta II oraz Fortnite zarówno na miejscu, jak i za pośrednictwem streamów.
gry
Miłosz Szubert
1 marca 2019
Zespół DeepMind firmy Google – zajmujący się pracą nad sztuczną inteligencją – poinformował, że stworzony przez niego program AlphaStar pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCraft 2 z Team Liquid. W obydwu wypadkach rozgrywki zakończyły się wynikiem 5:0.
gry
Bartosz Świątek
25 stycznia 2019
Podczas imprezy BlizzCon firma Blizzard Entertainment zaprezentowała kolejnego dowódcę do trybu współpracy w grze StarCraft 2. Owa postać to Zeratul, a gracze będą mogli przetestować bohatera wraz z pojawieniem się najnowszej aktualizacji.
gry
Konrad Serafiński
3 listopada 2018
Firma Blizzard ogłosiła inicjatywę Salonu Gier Premium w StarCraft 2, gdzie we współpracy z popularnymi twórcami modów zamierza sprzedawać stworzone od podstaw mapy i nowe tryby, dzieląc się zyskiem z ich autorami. Na początek zaprezentowano dwie modyfikacje – fabularne ARK Star oraz taktyczne Direct Strike.
gry
Krzysztof Sobiepan
24 kwietnia 2018
Zbliżają się 20. urodziny StarCrafta. Z tej okazji firma Blizzard przygotowała dla graczy szereg niespodzianek. Na przełomie marca i kwietnia będzie można zdobyć między innymi nowe tematyczne skórki i portrety w różnych produkcjach giganta z Irvine.
gry
Miłosz Szubert
5 marca 2018
Popularne pliki do pobrania do gry StarCraft II: Legacy of the Void.
trainer StarCraft II: Legacy of the Void - v3.0.5 +10 TRAINER - 27 listopada 2015
trainer StarCraft II: Legacy of the Void - v4.9.2.74741 +6 Trainer - 7 lipca 2019
trainer StarCraft II: Legacy of the Void - v3.1.0 +11 TRAINER - 10 stycznia 2016
trainer StarCraft II: Legacy of the Void - v4.5.0.67188 +6 Trainer - 13 sierpnia 2018
Wymagania sprzętowe gry StarCraft II: Legacy of the Void:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.20 GHz/AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.9 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7600/Radeon HD 2600 XT lub lepsza, 30 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.3 GHz/AMD FX-4300 3.8, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650/Radeon HD 7790 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 719 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Kwiść & Luc
Recenzent GRYOnline.pl
2015.11.25
Legacy of the Void to ostateczne zwieńczenie historii zapoczątkowanej w pierwszym Starcrafcie. Pora sprawdzić czy warto było na nie czekać tyle lat.
gutosaw
Ekspert
2022.01.23
+++ Genialne przerywniki filmowe +++ Dobrze zbalansowane rasy ++ Brak błędów technicznych ++ Zróżnicowane misje ++ Wysoki poziom trudności ++ Interesujące zarządzanie przed misjami (daje dużo możliwości) ++ Bardzo dobry dubbing ++ Wciągająca gra wieloosobowa + Bardzo dobrze wykonany interface + Trudne do wykonania zadania poboczne i osiągnięcia + Możliwość robienia misji specjalnie dla osiągnięć - -Słaby epilog - Za dużo wątku hybryd (znowu)
czorny50
Ekspert
2021.03.15
Moja ocena 8.0Jestem miło zaskoczony bo to bardzo dobry dodatek.Jest według wszystkich przypuszczeń zbyt pompatycznie, ale to tu pasuje bo fabuła jest epicka ( sporo cinematic) z mniej oczywistymi zwrotami akcji niż w Heart of the Swarm. Ciągłe poczucie końca i bezsilności świetnie nakreśla wyższy poziom trudności niż w poprzednich kampaniach ( musiałem nauczyć się paru skrótów klawiszowych) Zakończenie epilogu może nie jest tak efektywne ale jest naprawdę satysfakcjonujące. Jedyną uwagę bym miał do przepowiedni Zeratula z Wing of the Liberation. Według niej to Kerrigan miała powstrzymać Amona przed powrotem w tym cyklu, a tak naprawdę w głównej kampanii jej udział był niewielki. Włócznia Aduna jest naprawdę fajnie zaprojektowanym statkiem wraz z jej zdolnościami i załogą. Postacie pompatyczne, ale o różnych odcieniach tego stanu. Słabsze niż podstawka lepsze niż pierwszy dodatek. Na plus różne wariacje jednostek Protosów. Na minus – siły Amona z otchłani to po prostu jednostki tych trzech ras i hybrydy . Szkoda że Blizzard nie wymyślił jakiś innych oryginalnych istot otchłani.Misje nie są długie, choć czasami wszystko dzieje się za szybko. Sporo misji jest na czas, a jeśli chcemy zrobić osiągnięcia danej mapy to prawie na każdej trzeba się spieszyć.Mogę doczepić się w gameplay’u na dość długie ładowania mapy, brak możliwości włączenia menu (pauzy ) klawiszem „Esc” oraz bardzo niewielka możliwość oddalenia mapy. Jednak podsumowując osobiście polecam – świetne zakończenie tej epickiej historii.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2015.12.27
StarCraft II doczekał się finału. Legacy of the Void wszystko, co robi, robi co najmniej poprawnie. Niestety, przebłysków geniuszu jest nieco za mało i w efekcie jest to najgorszy odcinek sagi.
wwad
Ekspert
2015.11.22
Gra jest z tych w które chce się grać i powoli nawet ta niesamowita szybkość przestaje mnie męczyć :) Dodam że jestem typowym amatorem choć w sc grywam od bardzo dawna ale 4fun ;] Kampanie zostawiłem sobie na później kiedy skończę nie wiem ale o jej jakość jestem spokojny na pewno będzie to dobry poziom zabawy :D Ja w tej części zamiast protosa odkryłem terrana i gra mi się nim super :D Nowe jednostki każdej z ras są całkiem całkiem na pewno coś nowego. Trochę nie podobają mi się zmiany u protosa w HotS był fajniejszy zbytnio go teraz zagmatwali. Nowy tryb coop tez daje radę jak dodadzą misji to będzie super :)
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.16
Ocena OpenCritic
98% rekomendacji (49)
Hardcore Gamer
Mark Steighner
PC Gamer
Chris Thursten
GameSpot
Daniel Starkey
Game Revolution
Jonathan Leack
PCMag
Jordan Minor
bartek21 Chorąży
Za trudna to jest na poziomie trudności powyżej normalnym na normalu jest wymagająca
zanonimizowany1376709 Pretorianin
Gra zbyt trudna szkoda nerwów 5/10 jak ktoś chce się męczyć z nauką obrony na wszystkie rodzaje cheesow i allinów aby po wbiciu platyny pograć normalnie 7/10
Barklo Generał
Najlepsza strategia wszechczasów i długo to się nie zmieni . Zapraszam na kampanię z całej gry . Moja ocena 8,5/10 pkt . https://www.youtube.com/watch?v=dmlhh_fa6AA&list=PLVYHO_RNJKKg0KZUZs1c0J4KvCM6zCWe2&index=1
gutosaw Konsul
+++ Genialne przerywniki filmowe
+++ Dobrze zbalansowane rasy
++ Brak błędów technicznych
++ Zróżnicowane misje
++ Wysoki poziom trudności
++ Interesujące zarządzanie przed misjami (daje dużo możliwości)
++ Bardzo dobry dubbing
++ Wciągająca gra wieloosobowa
+ Bardzo dobrze wykonany interface
+ Trudne do wykonania zadania poboczne i osiągnięcia
+ Możliwość robienia misji specjalnie dla osiągnięć
- -Słaby epilog
- Za dużo wątku hybryd (znowu)