Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 12 marca 2008, 11:41

autor: SaintAdrian

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca - recenzja gry

Czasami w zalewie powszechnie reklamowanych produkcji powstaje produkt nieprawdopodobny – interesujący i nad wyraz wciągający. W ten sposób chciałbym przedstawić wam Sins of a Solar Empire – debiutanckie dzieło Ironclad Games.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Podejrzewam, że dla części naszych szanownych czytelników nazwa Ironclad Games będzie obca. Z pewnością więcej osób zna firmę Barking Dog Studios, z której wywodzą się twórcy tej pierwszej. Tym, którzy nie znają żadnej z przywołanych firm, niech wystarczy, że ci drudzy stworzyli bardzo dobrą kontynuację gry Homeworld o nazwie Homeworld: Cataclysm. Homeworld zrobił sporą furorę na rynku w 1999. Rok później wyszła jego kontynuacja, a kolejne trzy lata później druga część. Wszystkie cieszyły się bardzo dobrymi opiniami wśród recenzentów i szacunkiem graczy. Co na to wpłynęło? Scenariusz, grywalność oraz oprawa audiowizualna.

To jest właśnie Sins of a Solar Empire

Czasami, choć zdarza się to niezwykle rzadko, w zalewie powszechnie reklamowanych produkcji powstaje produkt nieprawdopodobny – interesujący i nad wyraz wciągający. W ten sposób chciałbym przedstawić wam Sins of a Solar Empire – debiutanckie dzieło Ironclad Games. Gra łączy w sobie cechy strategii 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate, czyli kolejno eksploracja, rozwijanie, eksploatacja i eksterminacja) oraz klasycznego RTS-a.

Prawie jak Ziemia.

Z początku miałem niewielkie obawy co do tego, że gra nie posiada typowej kampanii dla jednego gracza, a jedynie ogranicza się do wyboru „luźnych” scenariuszy oraz możliwości ułożenia własnej mapy. W przypadku tej drugiej opcji, możemy stworzyć system składający się z setek planet, na których możemy ulokować maksymalnie dziesięciu przeciwników. Gra jest bardzo obszerna, więc na początku potrzeba trochę czasu, żeby zorientować się, jak w efektywny sposób prowadzić swoje imperium. Jednak, gdy tylko początkowy chaos ulegnie osłabieniu, nie sposób oderwać się od komputera. Już po zapoznaniu się z zasadami gry i rozpoczęciu gry na wybranej losowo mapie, wszelkie myśli o kampanii odeszły w zapomnienie. Bardzo dużą grywalność można odczuć zarówno w trybie dla jednego gracza – walcząc z komputerowym przeciwnikiem, jak i w trybie dla wielu graczy, pod którego kątem gra została głównie zaprojektowana.

Recenzja gry Desperados 3 – strzał w dziewiątkę!
Recenzja gry Desperados 3 – strzał w dziewiątkę!

Recenzja gry

Dzięki ekipie Mimimi Games do łask wrócił gatunek gier kojarzonych przede wszystkim z niezapomnianą serią Commandos. W drugim podejściu do tematu, niemieckie studio zabrało się za przywrócenie do życia marki Desperados.

Recenzja Gears Tactics - gra taktyczna dla tych, którzy boją się gier taktycznych
Recenzja Gears Tactics - gra taktyczna dla tych, którzy boją się gier taktycznych

Recenzja gry

Seria Gears of War doczekała się kolejnej odsłony, ale tym razem nie naciskamy na spust, a mówimy innym, kiedy i do kogo mają strzelać. Czy transformacja strzelanki w strategię miała sens?

XCOM: Chimera Squad – nowy XCOM jest tani, ale nie jest biedny
XCOM: Chimera Squad – nowy XCOM jest tani, ale nie jest biedny

Recenzja gry

Zapowiedź XCOM: Chimera Squad uderzyła w graczy niczym latający spodek w wieżę radiową. Nim zdążyliśmy się dobrze otrząsnąć i wygrzebać z gruzów, gra wylądowała na Steamie.