Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Quantum Break Recenzja gry

Recenzja gry 9 kwietnia 2016, 15:12

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Recenzja gry Quantum Break na PC - konwersja do gruntownej poprawki

Kiedy zapowiadany exclusive konsolowy zamienia się w multiplatformowy produkt, którego zadaniem jest zmuszenie gracza do skorzystania z jedynego słusznego systemu operacyjnego, wiedz, że coś się dzieje.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  1. da się grać;
  2. crossplay – współdzielenie zapisów gry i osiągnięć z wersją konsolową (o ile takową mamy);
  3. wszystkie odnoszące się do fabuły z recenzji wersji na Xboksa One.
MINUSY:
  1. wymuszenie korzystania z Microsoft Store;
  2. konieczność ograniczenia limitu klatek do trzydziestu, o ile chcemy pograć w miarę komfortowo;
  3. mikro-, makro-, przycięcia, przycięcia, przycięcia...
  4. wszystkie minusy z recenzji wersji konsolowej;
  5. kuriozalny brak klawisza wyjścia z gry (działa kombinacja Alt+F4).

Wymuszenie rozdzielczości 900p i ograniczenie szybkości animacji do trzydziestu klatek na sekundę w pecetowym świecie supermaszyn zakrawa na mało śmieszny żart. Zupełnie jakby większość użytkowników blaszaków miała w domu potężne maszyny zdolne poradzić sobie z rozdzielczością 4K – pomijając już sam fakt, że taki telewizor/monitor zapewne znajduje się w przynajmniej co drugim mieszkaniu gracza. Tymczasem rzeczywistość wcale tak nie wygląda i, jeśli wierzyć statystykom publikowanym na Steamie, większość pecetów jest zupełnie przeciętna. Oczywiście, do braku spektakularnych rezultatów w tej materii często rękę przykładają sami deweloperzy, nie potrafiący poradzić sobie z porządnym przygotowaniem kodu. Quantum Break na Xboksa One technologicznie nie ma za bardzo czym zachwycić, w związku z czym liczyliśmy na to, że przygotowywana równolegle wersja pecetowa rozwinie skrzydła i pokaże umiejętności fińskich koderów. Na próżno.

Niniejszy tekst skupia się wyłącznie na aspektach technicznych pecetowego portu gry Quantum Break, która w wersji na konsolę jest naprawdę przyzwoitą produkcją. Podstawowe informacje dotyczące rozgrywki oraz ocenę atrakcji przygotowanych przez studio Remedy zawarliśmy w recenzji na Xboksa One:

  1. Recenzja gry Quantum Break - dlaczego nie po polsku, Microsofcie?
Recenzja gry Quantum Break na PC - konwersja do gruntownej poprawki - ilustracja #1

Po kilku godzinach spędzonych ponownie na podróżach w czasie jestem niezmiernie zadowolony z faktu, że przygody głównego bohatera dane mi było poznać najpierw na konsoli. Dlaczego, zapytacie? Ponieważ na mojej maszynie, której konfiguracja widnieje w ramce, dopiero zejście do mniej więcej konsolowych ustawień spowodowało, że w QB dało się w miarę komfortowo grać. Dało się, co nie znaczy, że było to tak przyjemne jak na konsoli. Największą bolączkę stanowiły notoryczne przycięcia animacji, której szybkość potrafiła radośnie skakać od dwudziestu kilku, do czterdziestu paru klatek. Nie podam niestety dokładnych wartości, ponieważ gra nie chciała współpracować z żadnym z moich programów liczących FPS-y, łącznie z najpopularniejszym chyba Frapsem, oraz ignorowała także licznik wbudowany w aplikację GeForce Experience. Wątpliwej jakości przyjemność grania na ustawieniach ultra nieco zacierała możliwość ograniczenia animacji do trzydziestu klatek, co można uczynić w dowolnym momencie w menu gry. Dzięki temu zabiegowi zabawa była nieco bardziej płynna i mniej kłopotliwa, niemniej jednak do komfortu konsolowej wersji nadal było daleko. Zachodnie źródła donoszą, że w chwili obecnej nawet na najmocniejszym sprzęcie i przy niższych ustawieniach nie da się uzyskać wysokiej liczby klatek na sekundę, tak więc nie pozostaje nic innego, jak oczekiwać na poprawki ze strony Remedy.

Recenzja gry Quantum Break na PC - konwersja do gruntownej poprawki - ilustracja #2
Powiększony fragment tekstury nieba. Na PC wyraźnie widać artefakty związane z kompresją obrazka. Na Xboksie podobny problem nie występuje.
Recenzja gry Quantum Break - dlaczego nie po polsku, Microsofcie?
Recenzja gry Quantum Break - dlaczego nie po polsku, Microsofcie?

Recenzja gry

Quantum Break przywraca wiarę w sens opowiadania skomplikowanych historii w grach wideo. Dla znających język angielski jest to zakup obowiązkowy.

Recenzja gry The Division 2 (w przygotowaniu) – postapokalipsa lepsza niż w Falloucie
Recenzja gry The Division 2 (w przygotowaniu) – postapokalipsa lepsza niż w Falloucie

Recenzja gry

The Division 2 to generalnie nowa mapa do „jedynki” i sporo zmian „pod maską”, które dostrzegą jedynie weterani serii. Ale The Division 2 to również i przede wszystkim bardzo wciągająca i klimatyczna eksploracja wymarłego miasta.

Recenzja gry Devil May Cry 5 – diabeł będzie zadowolony
Recenzja gry Devil May Cry 5 – diabeł będzie zadowolony

Recenzja gry

Devil May Cry 5 jest wszystkim tym, czego mogli chcieć fani serii... z jednym ale, które niestety odbiera sporo przyjemności z pierwszych godzin zabawy.

Komentarze Czytelników (73)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.04.2016 15:29
16
Elessar1984
76
Lord

Po koszmarnym games for windows live, mikrosoft stara się przekonać nas, że może być jeszcze gorzej :D

09.04.2016 16:34
😱
9
odpowiedz
Patryx0
127
Look for the Light

Czary goryczy dopełnia taki drobiazg, jak brak klawisza w menu gry, który byłby odpowiedzialny za wyjście z niej do systemu. Trzeba użyć doskonale znanego skrótu klawiaturowego Alt+F4, aby dokonać tej prostej czynności.

SZOK.

09.04.2016 15:45
😁
8
odpowiedz
Kosiarz92
9
Legionista

Jeśli zaleta to "da się grać" to ja raczej podziękuje

09.04.2016 21:06
😢
1
odpowiedz
zanonimizowany1143571
3
Pretorianin
09.04.2016 21:22
odpowiedz
standby
39
Cebula Electronics Corp

" You can exit Quantum Break just like any Windows 10 application, move the mouse cursor to the upper right corner and the regular [X] should appear". Nowego systemu się nie zna ;) i w sumie dobrze.

09.04.2016 21:31
odpowiedz
zanonimizowany1165778
10
Centurion

No właśnie u mnie tego X nie mam nawet jak trzymam kursor ponad 10 minut !! Pewnie patch naprawi błąd.

09.04.2016 22:01
1
odpowiedz
standby
39
Cebula Electronics Corp

@BabciaSzatana - ten patch to do systemu.
Grający na padzie mają dopiero zagadkę z wyjściem.

09.04.2016 22:01
2
odpowiedz
Matysiak G
128
bozon Higgsa

Microsoft po raz kolejny opowiadał, jacy ważni są dla niego gracze pecetowi. Po czym po raz kolejny pokazał, że tak naprawdę to ma ich w dupie. Typowa zagrywka, którą regularnie powatrzają już od kilkunastu lat. Kolejna odsłona pewnie gdzieś w 2019.

09.04.2016 22:03
😁
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1166042
2
Pretorianin

Microsoft, Windows 10 i Crapbox One - największy rak na rynku :-)

09.04.2016 23:20
😊
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
120
Alekde

Nie chce kopać leżącego - czyli recenzenta ale :

- wyjście z gry z poziomu pada - lub prawy górny i X
- klatki nie są ograniczone w 4K mam przedział 40-50 można to zmierzyć np. polskim programem Mirillis Action!, DF także napisał nieprawdę ponieważ gra nie ma locka nawet na 60, jak ktoś wrzuci niskie rozdzielczości może uzyskać nawet 100. Ograniczenie do 30 można włączyć w opcjach o ile recenzent do tego miejsca dotarł.
- gra działa w 1080p i ma skalowanie oraz w 2160p
- przycięć nie ma gra trzyma bardzo dobrze min. fps nawet na słabych GPU o ile ma 4GB po stronie v.ram,

Taka mała uwaga jeśli ktoś chce kopać "pc towy rydwan" to musi mieć do tego uprawienia - bez złośliwości ;)

post wyedytowany przez A.l.e.X 2016-04-09 23:55:28
09.04.2016 23:36
odpowiedz
A.l.e.X
120
Alekde

screen z recenzji wersja PC - przykład pierwszy z brzegu
Martin Hatch - screen z recenzji

oraz mój screen z tego samego miejsca specjalnie wybrałem 1080p

http://imagizer.imageshack.us/a/img922/7468/7dcT3O.jpg

post wyedytowany przez A.l.e.X 2016-04-09 23:41:23
09.04.2016 23:42
2
odpowiedz
qazplm632
54
Pretorianin

Gra bardzo mnie ciekawi i chętnie bym w nią zagrał, ale 240zł? Haha... nie

09.04.2016 23:50
odpowiedz
A.l.e.X
120
Alekde

screen drugi względem zamieszczonego w recenzji 1080p
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/7566/yyseH8.jpg

10.04.2016 00:03
👍
odpowiedz
A.l.e.X
120
Alekde

żeby nie było tak słodko
- brak wsparcia dla multiGPU
- brak możliwości ingerencji w settings z poziomu plików bazowych
- brak możliwości użycia reshade, mastereffect, sfx

dla mnie osobiście największe wady obecnego wydania MS Store, za to plusy to:
- wygoda
- gra uruchamia się inst GoW jak i QB
- szybkie zmiany pomiędzy nakładkami jak zwykły program windowsa

Grę skończyłem właśnie na PC bawiłem się świetnie i osobiście polecam każdemu kto lubi dobrze poprowadzone historie i świetny gameplay.

10.04.2016 00:53
1
odpowiedz
Sasori666
125
Korneliusz

Ta gra w 4K jest tak rozmazana, ze wygląda gorzej niż normalna gra w FHD.

10.04.2016 09:46
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
dominik1218
19
Legionista

Autor testował na GTX 970... Może wypadałoby dodać że stąd takie problemy?:) Seria 900 i poprzednie,nie obsługują sprzętowo async compute,z którego wersja PC i xbox one korzysta garściami.Trochę prawdy i obiektywizmu nie zaszkodzi:)

10.04.2016 11:16
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
PePe PL
108
Konsul

Hehe Pan Przemysław kolejny raz chciał zabłysnąć. Na PC trzeba pogodzić się z wieloma ograniczeniami, które przecież wcale nie wynikają z ułomności tej platformy, ale raczej z brakiem umiejętności u programistów.
Obstawiam że umiejętności tych programistów są daleko poza zasięgiem tego co redaktorkowi uda się kiedykolwiek w życiu osiągnąć, a problemy gry są związane z czasem i budżetem jaki MS przeznaczył na ten port oraz problemami z ich nową platformą UWP i jej ograniczeniami.

10.04.2016 11:21
😁
odpowiedz
zanonimizowany1166042
2
Pretorianin

Oczywiście wersja na konsoli jest lepsza niż na PC :-)

10.04.2016 11:36
👍
2
odpowiedz
x-fi
17
Legionista

Warto rzucić okiem na porównanie :

https://www.youtube.com/watch?v=zK2BUeYqLVI

jest zauważalna różnica

10.04.2016 12:09
1
odpowiedz
mateo91g
89
Konsul

Kiedy się nauczycie, że screeny robi się formacie bezstratnej kompresji (np. PNG)a nie w JPG. Te wasze screeny są poddane takiej kompresji stratnej, że nie ukazują faktycznego wyglądu gry i możecie je sobie wsadzić w d....
Jaki ma sens wrzucanie screena z porównaniem grafiki, skoro i tak obraz został pozbawiony ostrości, przez stratną kompresje?

post wyedytowany przez mateo91g 2016-04-10 12:11:04
10.04.2016 12:17
odpowiedz
Marder
188
Generał

Miałem kupić ale takiego dymania graczy na PC już dawno nie widziałem.

PePe PL ---- Przeciętnego gracza mało interesują powody. Płaci i wymaga a by produkt był dopracowany. Gdyby szef Remedy miał jaja to powiedział by MS że potrzebują pół roku na dopracowanie wersji PC i albo na to idą albo wersji PC nie będzie.

x-fi ---- Jakość jpg jest wystarczająca trzeba tylko kompresować z głową.

10.04.2016 12:32
odpowiedz
CyberTron
87
Imperator Wersalka

Ja tam wciąż pamiętam ocenę Unity z uzasadnieniem, że optymalizacja nie ma nic do oceny gry itp itd, bo autorowi w miarę działało.

10.04.2016 12:38
😊
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
120
Alekde

mateo91g - prawda ale jeśli robisz screeny w PNG i eksportujesz je do JPG na 98% zachowania jakości oryginału to masz 5x mniejszy powierzchniowo plik, a strata na jakości jest niezauważalna.

Marder - powiem tak możesz śmiało kupić i grać jak masz kartę od AMD, jeśli masz od NV to albo zaakceptujesz w przypadku 970 ok. 30fps, albo nie. Jak masz mocniejszą to nie ma problemu. Poza tym lock na 50fps wynika z 60hz na monitorze jak masz monitor 120-144Hz to lock będziesz miał w granicach 100-120. Przez internet przelała się fala krytyki bo większość ludzi obecnie ma 970 lub karty od NV, bo to windows 10, bo monitory 60hz, bo wiele wiele rzeczy. Oczywiście jeśli ktoś nie może kupić aby samemu sprawdzić to lepiej poczytać co o tym piszą inni, ale i tak zawsze warto mieć poprawkę w głowie że może nie wszystko co piszą jest zgodne z stanem faktycznym.

Niemniej grę polecam bo jest świetna i wcale nie taka krótka, skończenie jej wraz z różnymi wyborami zajęło mi 16 godzin, co jest dość solidnym wynikiem jak na grę przygodową.

10.04.2016 17:47
📄
odpowiedz
sitek prosto
5
Legionista

Szkoda, że kolejny port został potraktowany po macoszemu, i to jeszcze od studia Remedy, które na pecetach przecież zjadło zęby. To oburzające, że przy obecnym poziomie graficznym (gra wygląda bardzo ładnie, ale...) na potężnych kartach graficznych pokroju GTX970 gra wyciąga niestabilne 30 klatek. Osobiście gram na konsoli, ale mam nadzieję, że Microsoft wybrnie jakoś z tej sytuacji i zostanie wypuszczona stosowna łatka. Tym bardziej, że gra zapowiada się naprawdę wyśmienicie i sporo negatywnych opinii wynika z problemów technicznych.

10.04.2016 22:05
1
odpowiedz
WlodarW
83
Generał

Pójdzie flejm jak przy Batmanie to i Windowsowi 10 się oberwie. Ehh debilne krawaciaki z MS. Szkoda słów.

10.04.2016 23:48
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1101535
23
Generał

Kolejny marny port i kolejne placze pecetowcow. Chyba sie nigdy nie naucza.
A co do czepiania sie programistow, zawsze mnie smiesza takie wypowiedzi u gawiedzi nie majacej zadnego o tym pojecia, ale od redaktora sie ich nie spodziewalem. Wydawalo mi sie ze to oczywiste, ze to wszystko kwestia czasu i pieniedzy wlozonych w port, a decyzje na powyzsze tematy nie leza na pewno w gestii programistow, tylko dzialu finansowego.

11.04.2016 08:34
odpowiedz
marcing805
125
PC MASTER RACE

Sądząc po wpisach gości na tweeterze, to żadnych poprawek nie będzie. W sumie nie dziwie im się. Pewnie port robili w 2 miesiące na szybko pod naciskiem MS. Skoda tylko gry.

11.04.2016 11:33
odpowiedz
misuu
0
Konsul

skończyłem bez najmniejszego problemu, więc nie wiem ludzie po co tyle jęków i na pewno nie widziałem na ekranie 1440p tego czegoś co się nazywa screenami porównawczymi z recenzji. Redaktor się zapewne pomylił i dał screeny dwa razy z xboxa.

11.04.2016 11:45
odpowiedz
zanonimizowany1132929
12
Generał

Gra dziala perfekt. No ale PCMR tylko plakac umieja.

11.04.2016 11:52
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Irek22
94
Grzeczny już byłem

Jak zawsze znajdą się anonimowi magicy, którzy stwierdzą, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. I super! Szkoda tylko, że ta ich magia działa wyłącznie na ich maszyny. :(

11.04.2016 18:49
odpowiedz
Marder
188
Generał

Misuu a gdzie Ty demo widział aaa ?

post wyedytowany przez Marder 2016-04-11 18:49:22
23.04.2016 10:21
odpowiedz
Nolifer
114
The Highest

"Da się grać" heh, przypominają mi się recenzję starych kaszanek gdzie plusem bywały takie argumenty jak " łatwo się odinstalowywuje, instalacja przebiega poprawnie, włożenie płytki do napędu nie sprawia problemu"

31.01.2017 23:00
odpowiedz
Hydro2
120
Legend

3x jedną grę. Zazdroszczę czasu. Ja jedną grę (taką 10-godzinną) przechodzę 3 miesiące :D :P

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze