Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 maja 2021, 11:30

Adam Adamowicz - człowiek, który dał nam Fallouta 3 i Skyrima

Niezapomniane światy Fallouta 3 i Skyrima, pełne niezwykłych istot i miejsc, do dzisiaj potrafią budzić zachwyt. Nigdy nie zyskałyby jednak obecnego kształtu, gdyby nie jeden człowiek – obdarzony wielkim talentem artysta, Adam Adamowicz.

Spis treści

Zostawić po sobie ślad

Wydane w listopadzie 2011 roku Elder Scrolls V: Skyrim okazało się ostatnim projektem Adama. Niedługo później, 9 lutego 2012 roku, zmarł w szpitalu w Waszyngtonie z powodu powikłań związanych z rakiem płuc. Pracował do samego końca, w szpitalnym łóżku tworząc kolejne szkice i zostawiając nowe inspiracje dla swoich przyjaciół ze studia. Wiele z nich zostało później wykorzystanych podczas prac nad kolejnym Falloutem.

Jedną z pamiątek, jakie pozostały po Adamie, jest również jego blog, na którym w latach 2008–2011 pisał krótkie posty i wrzucał swoje materiały. Można tam m.in. zobaczyć jego szkice z metra czy rzeźby, które tworzył w wolnym czasie.

Myślisz smok, widzisz Smauga? Adam Adamowicz i jego koleżanki oraz koledzy z Bethesdy chcieli stworzyć bestie, które zrobią jeszcze większe wrażenie. Czy im się udało? To już każdy musi ocenić sam. - Adam Adamowicz - człowiek, który dał nam Fallouta 3 i Skyrima - dokument - 2021-05-28
Myślisz smok, widzisz Smauga? Adam Adamowicz i jego koleżanki oraz koledzy z Bethesdy chcieli stworzyć bestie, które zrobią jeszcze większe wrażenie. Czy im się udało? To już każdy musi ocenić sam.

W 2015 roku w bardzo osobistym materiale na łamach Kotaku Jonah Lobe, który miał okazję współpracować z Adamem, wspomniał, że przez lata ów artysta stworzył dziesięć razy tyle grafik koncepcyjnych, ile studio było w stanie wykorzystać w swoich grach. Choć pracował dużo i intensywnie, nie zamykał się we własnym świecie i nawiązał wiele przyjaźni. Zawsze pełen energii, nastawiony optymistycznie do otaczającego go świata i kolejnych wyzwań, stanowił jasny punkt na mapie biura. Nie bez przyczyny to właśnie jego pokój był stałą atrakcją programu podczas oprowadzania gości po siedzibie firmy. Adamowicz inspirował, zarażał radością i onieśmielał pokładami kreatywności.

Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Norbert Szamota

Norbert Szamota

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Tam też obronił pracę dyplomową poświęconą miesięcznikom o grach konsolowych, wydawanym na przełomie XX i XXI wieku. W GRYOnline.pl działa od 2009 roku. Początkowo jako newsman i autor felietonów, później twórca wpisów encyklopedycznych i bloger na gameplay.pl, a od kilkudziesięciu miesięcy jako członek działu Publicystyki. Zaczynał dwa lata wcześniej, tworząc dla serwisu GamePress jedne z pierwszych wideorecenzji gier w polskim Internecie i publikując je na raczkującym wówczas YouTube. Gra we wszystko i na wszystkim, ciągle szukając ciekawych historii, intrygujących mechanik oraz zachwycających obrazów i dźwięków. Uwielbia tropić dawne opowieści z branży, a w wolnym czasie tworzyć też własne growe opowiadania na blogu Gralingrad.pl.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy grafika ma dla Ciebie duże znaczenie?

Tak, ale nie chodzi o wielokąty, ma być estetyczna i przemyślana.
61,9%
Nie, liczy się fabuła i gameplay.
27,1%
Tak, niech karta graficzna zapłonie! AHAHAHAHA!
11%
Zobacz inne ankiety
Kalendarium katastrof - słynne końce świata z gier
Kalendarium katastrof - słynne końce świata z gier

Twórcy gier wiele razy sprowadzali totalną zagładę na ludzkość i naszą planetę. Przedstawiamy zatem najbardziej znane daty i wydarzenia stojące za końcem bądź częściowym upadkiem wykreowanych cyfrowo światów.

Most Wanted? Raczej Most Hated - największe rozczarowanie w historii gier wyścigowych
Most Wanted? Raczej Most Hated - największe rozczarowanie w historii gier wyścigowych

Wybitni fachowcy w gatunku gier wyścigowych biorą się za kontynuację uwielbianej i najbardziej kasowej odsłony popularnej serii. Co może pójść nie tak? Historia powstawania Need for Speed: Most Wanted z 2012 roku pokazuje, że wszystko.

Wolność Skyrima i fabuła Wiedźmina w jednym? Poznajcie Enderal!
Wolność Skyrima i fabuła Wiedźmina w jednym? Poznajcie Enderal!

Dużych gier RPG w stylu Skyrima brakuje. Jeśli zgadzacie się z tym stwierdzeniem, to czytajcie dalej. Jest lepiej, niż się Wam wydaje.