Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Call of Duty: Black Ops - Cold War Publicystyka

Publicystyka 15 października 2020, 12:00

Twórcy Call of Duty Cold War mówią nam, że „nowe konsole są boskie”

Jak bardzo różnią się od siebie Modern Warfare i nowe Black Ops – Cold War? Która wersja na next-geny przyniesie więcej nowości? O te i inne detale wypytaliśmy twórców nadchodzącego Call of Duty.

Spis treści

Kill streaki vs. score streaki

DM: Dlaczego Black Ops korzysta z sytemu score streaków, a nie z kill streaków?

Anthony Flame: Zawsze badamy mechaniki rozgrywki pod kątem różnych problemów, jakie mogą powstać. W ten sposób w Black Ops 2 usunęliśmy kill streaki. Wtedy chodziło o to, że graczom nie zależało w ogóle na wykonywaniu celów misji. Zamiast skupiać się na wygrywaniu meczu, skupiali się na swoim wyniku K/D [stosunek fragów do śmierci – dop. red.], tylko by zdobywać kolejne streaki. Nowy system score streaków miał to zmienić. W kolejnych latach wprowadzaliśmy inne mechaniki, jak choćby specjalistów, którzy oferowali nagrody i nie resetowali postępów po śmierci. Zdecydowaliśmy, by tym razem wszystko było oparte na „zdobywaniu nagród w boju”. W Cold War wszystkie najmocniejsze ataki zawarte są w score streakach.

Kiedy sprawdzaliśmy, jak to działało wcześniej, okazało się, że score streaki nie rozwiązywały do końca głównego problemu, czyli zachęty, by wykonywać cele misji. Ludzie bali się tracić skumulowane punkty, bali się ryzykować. Rozwiązanie tego problem było jedno – nie karać graczy całkowicie za zgon w grze przez usuwanie im wszystkich punktów. Doszliśmy do wniosku po zbadaniu kilku wersji, że najlepszym rozwiązaniem jest zachowywanie swoich punktów. Jednocześnie dodaliśmy motywację do szanowania swojego życia, dodając mnożniki punktów dzięki liczbie kolejnych zabójstw. Połączenie tych dwóch rzeczy potrafi dać naprawdę ogromny zastrzyk punktów. Chcieliśmy tu jakoś zbalansować ekonomię zdobywania punktów, by te najdroższe streaki były możliwe do zdobycia, i by ci mniej wprawni gracze również mogli coś zdobyć oraz wnieść swój wkład w bitwę. „sd”

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Kto wygra kolejne starcie konsol?

Nowe PlayStation
58,4%
Nowy Xbox
41,6%
Zobacz inne ankiety
Call of Duty: Black Ops - Cold War

Call of Duty: Black Ops - Cold War

Uwielbiam obserwować zmagania Call of Duty i Battlefielda
Uwielbiam obserwować zmagania Call of Duty i Battlefielda

Jasne, to są bardzo różne gry, a Call of Duty komercyjnie radzi sobie wyraźnie lepiej od konkurenta. Nie znaczy to, że mamy nie porównywać tych dwóch serii, które rosną splecione ze sobą jak bluszcz i płot. Tegoroczna rywalizacja może być bardzo ciekawa.