autor: Borys Zajączkowski
Klasyfikacja gier (część druga)
Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.
Spis treści
- Klasyfikacja gier (część druga)
- a. Tekstówki (gry tekstowe).
- b. Przygodówki (klasyczne gry przygodowe).
- c. Gry przygodowo-zręcznościowe.
- 3. Gry fabularne.
- b. Hack’n’slash (action-RPG).
- d. cRPG (Computer Role Playing Games).
- f. MUD’y (Multi User Dungeon/Dimension/Domain).
- 4. Gry strategiczne.
- b. RTS’y (Real Time Strategies, strategie czasu rzeczywistego).
- d. MMORTS (Massively Multiplayer Online RTS).
- f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).
- g. Godsimy.
- 5. Gry logiczne.
- b. Gry karciane.
- d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.
- 6. Gry symulacyjne.
- b. Gry symulacyjno-zręcznościowe (w tym rajdy).
- 7. Gry sportowe.
- 8. Gry edukacyjne.
7. Gry sportowe.
Tematem podejmowanym przez gry sportowe jest odwzorowanie na komputerze wybranej dyscypliny sportu w ujęciu zręcznościowym. To w zasadzie wszystko, co można ogólnego napisać o tej zróżnicowanej kategorii. Mieszczą się tu: skoki narciarskie, piłka nożna, hokej, golf, boks i wiele, wiele innych. Podstawą ich wyróżnienia spośród gier zręcznościowych jest ich odmienny charakter oraz różne oczekiwania grających – reguły gier sportowych zaczerpnięte są wprost z reguł danych sportów i regulaminów rzeczywistych rozgrywek i zawodów sportowych. W gry sportowe grają często ludzie nie interesujący się grami komputerowymi jako takimi, a jedynie szukający substytutu sportów, których z różnych powodów nie są w stanie uprawiać albo uprawiają je w innych sezonach.
Przykładowe gry sportowe to: „4D Sports Boxing”, „Actua Soccer”, „FIFA”, „Links 2001”, „Sensible Soccer”.