d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.. Klasyfikacja gier (część druga)

Borys Zajączkowski

25

d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.

Za wyróżnieniem takiej hybrydy jako osobnego gatunku przemawia fakt, iż jest ona reprezentowana przez kilka tytułów (powielonych przez kolejne ich części), które na trwałe wpisały się do świadomości graczy i stanowią jakość samą w sobie. Są to przede wszystkim: „Goblins” oraz „Lemmings”.

Przyświecającą im ideą jest oddanie graczowi pod opiekę pewnej liczby stworzeń, które same z siebie gotowe są co najwyżej marnie zginąć i zadaniem gracza jest przeprowadzenie ich przez czyhające na nie niebezpieczeństwa.

e. Wojny rdzeniowe i pochodne.

Stosunkowo interesujący gatunek mieszczący swego rodzaju gry pisane przez programistów dla programistów. Polegają one bowiem na pisaniu zwalczających się nawzajem programów bądź po prostu w zasymulowanej pamięci, bądź za pośrednictwem programowanych maszyn. Stosowanym językiem programowania jest przeważnie język specjalnie stworzony na potrzeby danej gry, a podobny zwykle assemblerom.

Przykładami gier z tego gatunku są: „Combat Zone”, „Core Wars”, „Digital Warriors”.

10

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl