g. Godsimy.. Klasyfikacja gier (część druga)

Borys Zajączkowski

25

g. Godsimy.

W zasadzie godsimy dają się rozważać w kategoriach odmiany strategii czasu rzeczywistego. Za wyodrębnieniem ich jako osobnego gatunku przemawia ich specyfika oraz stosunkowo duża liczba reprezentujących je tytułów. W godsimach gracz bezpośrednio i głęboko ingeruje w życie podległych sobie istot (nakazuje im ożenek, wyznacza funkcje społeczne) oraz nader często dana mu jest boska władza czynienia cudów tudzież powodowania kataklizmów. Celem gry jest wspomaganie rozwoju swojego ludu lub swoich wyznawców, zwykle kosztem ich sąsiadów.

Projektantem, który szczególnie upodobał sobie ten gatunek i o którym godzi się z tego powodu wspomnieć jest Peter Molyneux, autor takich gier jak: „Populous”, „Black & White” czy „Dungeon Keeper”. Poza nimi zaliczyć tu można: „Cultures”, „The Settlers” i „The Sims”.

10

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl