Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

Klasyfikacja gier (część druga)

Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.

Spis treści

6. Gry symulacyjne.

Podstawowym zadaniem gier symulacyjnych jest możliwie realistyczne odtworzenie na komputerze istniejących w rzeczywistości maszyn (samolotów, statków, samochodów). Podstawowa przyjemność gry w symulatory wynika z możliwości prowadzenia maszyn, do których w świecie rzeczywistym gracz nie ma dostępu lub okoliczności nie sprzyjają w wykorzystaniu pełni ich możliwości.

Często określenia „gra symulacyjna” używa się również w odniesieniu do gatunków, które ja umiejscowiłem – ze względu na zupełnie odmienny charakter rozgrywki – w innych rodzajach: symulacja społeczności (strategiczne/godsim) czy symulator pola walki (zręcznościowe/pola walki).

a. Symulatory.

Kryteria kwalifikowania gier do tego gatunku są dość płynne i w dużej mierze zależą od ich stopnia trudności oraz prezentowanego realizmu. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że dobry symulator to ten, w który nie da się zagrać bez uprzedniego przestudiowania instrukcji obsługi symulowanego sprzętu. :-)

Całkiem dobrymi symulatorami są: „Flight Simulator”, „IL-2 Sturmovik”, „Indy Car Racing”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?