Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

Klasyfikacja gier (część druga)

Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.

Spis treści

d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.

Za wyróżnieniem takiej hybrydy jako osobnego gatunku przemawia fakt, iż jest ona reprezentowana przez kilka tytułów (powielonych przez kolejne ich części), które na trwałe wpisały się do świadomości graczy i stanowią jakość samą w sobie. Są to przede wszystkim: „Goblins” oraz „Lemmings”.

Przyświecającą im ideą jest oddanie graczowi pod opiekę pewnej liczby stworzeń, które same z siebie gotowe są co najwyżej marnie zginąć i zadaniem gracza jest przeprowadzenie ich przez czyhające na nie niebezpieczeństwa.

e. Wojny rdzeniowe i pochodne.

Stosunkowo interesujący gatunek mieszczący swego rodzaju gry pisane przez programistów dla programistów. Polegają one bowiem na pisaniu zwalczających się nawzajem programów bądź po prostu w zasymulowanej pamięci, bądź za pośrednictwem programowanych maszyn. Stosowanym językiem programowania jest przeważnie język specjalnie stworzony na potrzeby danej gry, a podobny zwykle assemblerom.

Przykładami gier z tego gatunku są: „Combat Zone”, „Core Wars”, „Digital Warriors”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?