autor: Borys Zajączkowski
Klasyfikacja gier (część druga)
Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.
Spis treści
- Klasyfikacja gier (część druga)
- a. Tekstówki (gry tekstowe).
- b. Przygodówki (klasyczne gry przygodowe).
- c. Gry przygodowo-zręcznościowe.
- 3. Gry fabularne.
- b. Hack’n’slash (action-RPG).
- d. cRPG (Computer Role Playing Games).
- f. MUD’y (Multi User Dungeon/Dimension/Domain).
- 4. Gry strategiczne.
- b. RTS’y (Real Time Strategies, strategie czasu rzeczywistego).
- d. MMORTS (Massively Multiplayer Online RTS).
- f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).
- g. Godsimy.
- 5. Gry logiczne.
- b. Gry karciane.
- d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.
- 6. Gry symulacyjne.
- b. Gry symulacyjno-zręcznościowe (w tym rajdy).
- 7. Gry sportowe.
- 8. Gry edukacyjne.
b. Gry karciane.
Żaden inny gatunek gier komputerowych nie zdobył takiej popularności w biurach jak różnego rodzaju karcianki. Zaliczyć tu jednak należy także komputerowe adaptacje gier karcianych nowej generacji typu „Magic the Gathering”.
Przykładowe gry czerpią przeważnie nazwy od swoich nie komputerowych odpowiedników: „Bridge”, „Hearts”, „Solitair”.
c. Gry logiczno-zręcznościowe.
Komputery umożliwiły grom logicznym na znaczne poszerzenie konwencji poprzez dodanie między innymi elementów zręcznościowych. Gry logiczno-zręcznościowe opierają się często na atrakcyjnych, oryginalnych pomysłach, natomiast stosunkowa prostota ich kodu sprawia, że są one domeną niezawodowych programistów.
Klasyczne przykłady gier z tego gatunku to: „Archon”, „Blockout”, „Boulder Dash”, „Supaplex”.