Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

Klasyfikacja gier (część druga)

Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.

Spis treści

b. Gry karciane.

Żaden inny gatunek gier komputerowych nie zdobył takiej popularności w biurach jak różnego rodzaju karcianki. Zaliczyć tu jednak należy także komputerowe adaptacje gier karcianych nowej generacji typu „Magic the Gathering”.

Przykładowe gry czerpią przeważnie nazwy od swoich nie komputerowych odpowiedników: „Bridge”, „Hearts”, „Solitair”.

c. Gry logiczno-zręcznościowe.

Komputery umożliwiły grom logicznym na znaczne poszerzenie konwencji poprzez dodanie między innymi elementów zręcznościowych. Gry logiczno-zręcznościowe opierają się często na atrakcyjnych, oryginalnych pomysłach, natomiast stosunkowa prostota ich kodu sprawia, że są one domeną niezawodowych programistów.

Klasyczne przykłady gier z tego gatunku to: „Archon”, „Blockout”, „Boulder Dash”, „Supaplex”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?