autor: Borys Zajączkowski
Klasyfikacja gier (część druga)
Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.
Spis treści
- Klasyfikacja gier (część druga)
- a. Tekstówki (gry tekstowe).
- b. Przygodówki (klasyczne gry przygodowe).
- c. Gry przygodowo-zręcznościowe.
- 3. Gry fabularne.
- b. Hack’n’slash (action-RPG).
- d. cRPG (Computer Role Playing Games).
- f. MUD’y (Multi User Dungeon/Dimension/Domain).
- 4. Gry strategiczne.
- b. RTS’y (Real Time Strategies, strategie czasu rzeczywistego).
- d. MMORTS (Massively Multiplayer Online RTS).
- f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).
- g. Godsimy.
- 5. Gry logiczne.
- b. Gry karciane.
- d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.
- 6. Gry symulacyjne.
- b. Gry symulacyjno-zręcznościowe (w tym rajdy).
- 7. Gry sportowe.
- 8. Gry edukacyjne.
f. Strategie ekonomiczne (tycoony i simy).
Odmiennie niż zdecydowana większość gier komputerowych, strategie ekonomiczne nie polegają na niszczeniu i zabijaniu, :-) lecz na budowaniu. Zadaniem gracza jest takie zarządzanie dostępnymi mu środkami, by je możliwie pomnożyć. Strategie ekonomiczne mogą narzucać graczowi jakiś cel, lecz ich podstawową ideą jest ciągły rozwój, zwiększanie władzy i bogacenie się.
Tytuły strategii ekonomicznych nader często zawierają słowo „tycoon” (rekin biznesu) lub „sim”: „Airline Tycoon”, „Airport Tycoon”, „Capitalism”, „Car Tycoon”, „Dinopark Tycoon”, „Mad TV”, „Railroad Tycoon”, „SimCity”, „SimEarth”, „SimTower”, „Transport Tycoon”, „Theme Park”.