Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

Klasyfikacja gier (część druga)

Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.

Spis treści

d. MMORTS (Massively Multiplayer Online RTS).

Z MMORTS’ami jest póki co ten problem, iż gracze zdają sobie sprawę z istnienia takiego gatunku, lecz jego reprezentantów jakoś nie ma. U jego założenia legł pomysł stworzenia strategii czasu rzeczywistego, w której brać udział mogłyby tysiące graczy z całego świata, każdy dowodzący własnymi armiami, być może również bardzo licznymi...

e. Drużynowe gry taktyczne.

Dla graczy preferujących wyzwania na niższym szczeblu dowodzenia powstały drużynowe gry taktyczne. Polegają one na wydawaniu rozkazów kilkuosobowym grupom postaci, z których każda przeważnie oferuje nieco inne możliwości i tym samym powodzenie misji zależy od umiejętnego ich wykorzystywania. Ponadto podkomendni gracza zwykle oferują bogaty arsenał ruchów, które są w stanie wykonać oraz przedmiotów i rodzajów broni, z których mogą korzystać.

Drużynowe gry taktyczne bywają rozgrywane zarówno w czasie rzeczywistym, jak również z podziałem na tury, a bywa, że gra posiada możliwość przełączania trybu upływu czasu (np. „Fallout Tactics”).

Przykładami drużynowych gier taktycznych są: „Battle Bugs”, „Commandos”, „Gorky 17”, „Jagged Alliance”, „Rezerwowe psy” czy kultowe „UFO” w swojej części taktycznej.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?