Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 marca 2022, 17:03

Gry, które sprowadziły na swoich twórców zagładę

Każda nowa gra to dla jej autorów nadzieja na sławę i wielkie pieniądze. Bywa jednak tak, że dany tytuł zamiast przynieść zyski doprowadza swoich twórców do bankructwa albo zamknięcia. Wbrew pozorom takich przypadków było w historii branży całkiem sporo.

Spis treści

Might & Magic: Heroes 6

Might & Magic: Heroes 6 nie było złą grą. Jeśli jednak ktoś chciał drugiej „trójki”, mógł się srodze zawieść. Szósta część okazała się dla serii wręcz rewolucyjna. Śmiało można nazwać ją w związku z tym kontrowersyjną, ale czy to źle? Ocenicie sami. Niemniej problemy z tą produkcją wynikały nie tylko z modyfikacji utartej formuły.

Istnienie gry Ubisoft zdradził już w 2009 roku, a oryginalnie za szóstą część serii odpowiadało węgierskie studio Black Hole, twórcy Warhammer: Mark of Chaos. Przez kolejne problemy techniczne, premierę gry opóźniano kilka razy. Pierwotnie tytuł miał ukazać się 6 czerwca 2011 roku (a pierwsze informacje wskazują nawet na marzec tego samego roku). Potem zmieniono datę na 8 września, a ostatecznie Might & Magic: Heroes VI pojawiło się na rynku 13 października. Akurat na 25. rocznicę serii.

W kwietniu 2012 roku Ubisoft ogłosił, że studio Black Hole nie będzie już pracować przy Might & Magic: Heroes 6. Od aktualizacji 1.3 grą zajmować miała się ekipa Limbic Entertainment, która wcześniej jedynie pomagała przy produkcji. Co stało się z Black Hole? Zwyczajnie zbankrutowało. Jeden z pracowników wprost mówił, że odpowiedzialnością za całą sytuację firma obarcza właśnie Ubisoft – przez problemy z wydawcą studio miało stracić wiele milionów euro. Musiało bowiem płacić kary za niewywiązanie się z deadline’ów.

  1. Recenzja gry Might & Magic: Heroes VI
  2. Więcej o grze Might & Magic: Heroes VI

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować
Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować

Na powrót niektórych kultowych marek czekaliśmy całymi latami. Tylko po to, żeby na końcu poczuć rozczarowanie, złość i żal. Oto dziesięc takich przykładów.

Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka
Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka

Nie wszystko złoto, co się... nazywa battle royale. Szczególnie gdy co drugi deweloper chce skorzystać z popularności takich gigantów jak Fortnite czy PUBG. Przedstawiamy pięć gier, które przegrały battle royale w zeszłym roku.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.