autor: Radosław Wasik
Mody do gry Wiedźmin 3 - Dziki Gon ładniejszy i wygodniejszy
Wiedźmin 3 nie może się równać z Gothiciem czy serią Elder Scrolls pod względem modów, ale nie znaczy to, że w 2022 roku nie jesteśmy w stanie uprzyjemnić sobie spotkań z Białym Wilkiem różnymi modyfikacjami.
Spis treści
- Mody do gry Wiedźmin 3 - Dziki Gon ładniejszy i wygodniejszy
- FCR3 – zbiór ulepszeń i poprawek
- Devil’s Pit Mod – jaskinia z nożami do rzucania
- Sezon burz Witcher’s Gear – Geralt niczym z książki
- Witcher 1 Prologue Remastered – przeżyj atak na Kaer Morhen jeszcze raz
- Geralt Cloak – zimno? Nałóż pelerynę!
- Better Trophies – nowe bonusy za głowy
- Improved Particle Systems – jeszcze lepsze Igni
- Increased Draw Distance – by widzieć więcej
- Wiedźmin Lighting Mod – profesjonalny system oświetlenia
- Custom Clouds and Weather – z głową w pięknych chmurach
- BLOOD+ i More Blood – Fajka, ryby i więcej krwi
- Mody serialowe – Henry Cavill kontra Dziki Gon
- Nowy wygląd bohaterek – Priscilla, Ciri, Triss i Yennefer
Increased Draw Distance – by widzieć więcej
- Twórca: sjbox
- Rozmiar: 255 KB
- Premiera: listopad 2015
- Obecna wersja: 2.0.3 (stan na wrzesień 2022)
Widoki w Wiedźminie 3 są przepiękne. Toussaint niczym z bajki, mroźne i zapierające dech w piersiach góry Skellige czy swojski i spokojny Biały Sad. Trudno się do czegoś przyczepić, ale mogą znaleźć się głosy, że oddalone szczegóły zbyt szybko zanikają. Z pomocą przychodzi modyfikacja Increased Draw Distance.
Zmiany najłatwiej przedstawić na przykładzie dwóch poniższych zdjęć. Popatrzcie na rybaków po lewej stronie – na pierwszym obrazku (czyli z domyślną grą) brakuje sieci, beczki i innych przedmiotów rozrzuconych przy brzegu, a na drugim (z zainstalowanym modem) jest to już wyraźnie widoczne. Warto też zwrócić uwagę na most i jego okolice – mod uzupełnia konstrukcje, dodaje płotki, a nawet część jakiegoś budynku (najlepiej ściągnijcie oba obrazki i przełączajcie się płynnie między nimi np. w domyślnej aplikacji do przeglądania zdjęć systemu Windows).
Instrukcja instalacji
- Pobrane archiwum wypakuj do folderu „Mods” w głównym katalogu Wiedźmina 3.
- Otwórz wypakowany folder i przenieś z niego katalog „DLC” oraz „bin” do głównego folderu z zainstalowaną grą.
- Pobierz narzędzie Shared Imports i wypakuj jego zawartość do folderu „Mods” w głównym katalogu Wiedźmina 3.
- Pobierz narzędzie Modbootstrap i wypakuj jego zawartość do folderu „Mods” w głównym katalogu Wiedźmina 3.
- Otwórz plik „mods_registry.ws” (za pomocą np. notatnika). Znajduje się on w „Mods\modBootstrap\content\scripts\local”.
add(modCreate_IDDMod());
- Skopiuj powyższą linijkę i wklej ją jako ostatnie polecenie. Nie wklejaj jej poza klamry.
- Uruchom grę i przejdź do opcji. Będzie tam nowe menu o nazwie „Mods”. Może się zdarzyć, że owo menu będzie bez nazwy – znajdziesz je wtedy w menu „Wybór języka”.
- Następnie przejdź do menu Increased Draw Distance.
- Znajdziesz tu cztery opcje: Overall, Architecture, Decoratives oraz Vegetation. W każdej z nich naciśnij przycisk Default.
- Na koniec wczytaj grę – zmiany zostaną uwzględnione.