autor: Radosław Wasik
Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
Ratunek przed wybuchem wulkanu, wyprawa do sekretnej twierdzy, a może piracka przygoda na Karaibach? Gothic II doczekał się wielu interesujących modyfikacji - przedstawiamy najlepsze z nich.
Spis treści
- Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
- Karaiby – piracka przygoda
- Juran – spadłeś mi z nieba
- Wioska Miranda – przygody praktykanta
- Przeznaczenie – powiększ swojego Gothica
- Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda
- Straż miejska – Ty też możesz łapać przestępców
- Zagadka orków – wyprawa do sekretnej twierdzy
- L’Hiver – nowa wersja Gothica
- Vulcano Quest – jak uchronić się przed wybuchem wulkanu?
Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda
- nowe, ładnie wyglądające animacje niektórych czynności;
- przyjemna ścieżka dźwiękowa;
- dobrze wykonane lokacje.
Początek rozgrywki przypomina coś, co już widzieliśmy – wojna z orkami przybiera coraz większe rozmiary, a ludzie potrzebują kolejnych dostaw magicznej rudy. Gideon, jako jeden z najlepszych zwiadowców, otrzymuje polecenie od króla. Ma sporządzić raport z kopalni w niewielkiej dolinie. Proste zadanie przeobraża się jednak w większą przygodę, której celem jest tytułowy artefakt Sarkeras. Choć większość misji w modyfikacji opiera się na typowym „przynieś, podaj, pozamiataj”, projekt świata robi wrażenie – lokacje są ciekawe i zachęcają do eksploracji, a kilka z nich to naprawdę klimatyczne miejsca z zagadkami do rozwiązania.
Mod może pochwalić się nowymi animacjami – wstawanie z łóżka jeszcze nigdy nie wyglądało w Gothicu tak dobrze. Ścieżka dźwiękowa wpada w ucho, a w okolicy pojawiają się nowe potwory do zabicia. Długość oferowanej zabawy nie powala, bowiem historia trwa raptem około 2 godzin, ale całość to taka kompaktowa dawka wciągającej rozgrywki. Autorzy nie starali się sztucznie przedłużyć opowieści – brak tu odwiedzania tych samych lokacji w poszukiwaniu przedmiotów.