autor: Radosław Wasik
Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
Ratunek przed wybuchem wulkanu, wyprawa do sekretnej twierdzy, a może piracka przygoda na Karaibach? Gothic II doczekał się wielu interesujących modyfikacji - przedstawiamy najlepsze z nich.
Spis treści
- Najlepsze mody do gry Gothic 2 – Noc Kruka na bogato
- Karaiby – piracka przygoda
- Juran – spadłeś mi z nieba
- Wioska Miranda – przygody praktykanta
- Przeznaczenie – powiększ swojego Gothica
- Sarkeras: Artefakt Pradawnych – znowu ta magiczna ruda
- Straż miejska – Ty też możesz łapać przestępców
- Zagadka orków – wyprawa do sekretnej twierdzy
- L’Hiver – nowa wersja Gothica
- Vulcano Quest – jak uchronić się przed wybuchem wulkanu?
Juran – spadłeś mi z nieba
- zróżnicowany teren do eksploracji;
- nawet 20 godzin zabawy;
- wrażenia ze spadania – bezcenne.
Tak, rozgrywkę w tej modyfikacji zaczynamy, spadając z nieba i lądując na tytułowej wyspie Juran. Wcielamy się w młodego farmera z Khorinis, który prawdopodobnie został porwany przez smoka, ale na własne szczęście okazał się niezbyt dobrą przekąską. Teraz naszym głównym zadaniem jest odnalezienie drogi do domu. Oczywiście nie będzie to proste i zajmie nam trochę czasu, bowiem mod oferuje nawet 20 godzin zabawy.
W niebezpiecznym świecie rolnicze doświadczenie bohatera okazuje się nieprzydatne, więc zaczynamy tak naprawdę od zera. Najprostsze zlecenia (np. zbieranie szczurzych ogonów) pozwalają zgromadzić odpowiedni budżet i rozwinąć umiejętności używane w walce. Trzeba wspomnieć, że takich „zbierackich” zadań jest dużo, co może wzbudzić skojarzenia z Gothikiem 3 i odrzucić niektórych graczy. Na pochwałę zasługuje natomiast zróżnicowany teren do zwiedzania (w szczególności wyspa Juran – w dalszej części gry odwiedzamy jeszcze pustynie i wielki labirynt). Znajdziemy tu mnóstwo tuneli, jaskiń i sporo miejsc, w których trzeba trochę poskakać, by dostać się do wybranego celu. Poza tym autorzy wprowadzili kilka zmian w mechanice względem oryginalnej produkcji – postacie mogą nosić hełmy, a potwory odradzają się podczas snu bohatera.