Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 14 lutego 2001, 11:30

autor: Kacper Kieja

RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka

Być może pamiętacie jeszcze "chude" lata role-play? Czasy, kiedy rocznie ukazywała się jedna, góra dwie gry w tym gatunku. Wszystko jednak zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i w tej chwili wiele firm pracuje nad grami role-play.

Spis treści

9. Magic&Mayhem: The Art of Magic

9. Magic&Mayhem: The Art of Magic

Ta gra ukaże się już na dniach (testowane są w tej chwili beta-wersje) i podobnie jak część pierwsza będzie ona połączeniem strategii czasu rzeczywistego z role-play. Akcja toczy się w pełnym magii świecie fantasy, a zadaniem gracza jest poprowadzenie początkującego maga przez szereg spiętych fabularną klamrą, ale odrębnych misji, w czasie których zdobędzie on doświadczenie oraz rozwinie swe umiejętności. Gra zostanie przygotowana w 3D, autorzy obiecują też spektakularne efekty specjalne np. w chwili rzucania zaklęć lub przywoływania potworów. Gracz dowolnie sterować będzie pracą kamery i przybliżać lub oddalać obraz pola bitwy. Podobnie jak w części pierwszej scenografia będzie się zmieniać. Na przykład lasy, pola, czy domostwa mogą zostać podpalone czarami, co na stałe przeobrazi pole bitwy.

Autorzy: Bethesda

[encyklopedia Gry-OnLine: Magic&Mayhem: The Art of Magic]

10. Pool of Radiance: The Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance - z 1988 roku - należy do wielkich tytułów klasyki role-play. I teraz po 13 latach ukaże się druga część tego programu. Akcja gry toczyć się będzie w świecie doskonale znanym każdemu miłośnikowi AD&D, spotkamy też znajomych bohaterów, jak choćby czarodzieja Elminstera. Temat Pool of Radiance II to wyprawa do ruin miasta Myth Drannor, gdzie grupa niefortunnych podróżników zgubiła potężny artefakt - Gauntlets of Milander. Zadaniem drużyny bohaterów jest zniszczenie tytułowego Pool of Radiance, będącego emanacją wszelkiego zła. Bitwy w Pool of Radiance II nie będą toczyć się w czasie rzeczywistym, tak jak to miało miejsce w serii Eye of the Beholder. Każda z postaci będzie losowała "inicjatywę" i następnie wykona czynności, takie jak marsz, atak, rzucenie czaru itp. Gracz zwiedzi tu wiele lochów i podziemi, pokona dziesiątki gatunków potworów (wśród nich pojawią się takie, których nigdy nie widziano w AD&D!) i zdobędzie setki przedmiotów. Obok głównej misji, polegającej na wykonaniu zlecenia Elminstera, herosi będą mogli przyjąć wiele pobocznych zleceń od napotkanych postaci. Co ciekawe, grać będzie można również po zakończeniu najważniejszego zadania, po to tylko, by poznać świat, czy uczestniczyć w nowych przygodach. Tła w Pool of Radiance zostaną wyrysowane w technice 2D, ale już wszystkie postacie, przedmioty czy wrogowie zostaną przygotowane w 3D.

Autorzy: Stormfront

[encyklopedia Gry-OnLine: Pool of Radiance: The Ruins of Myth Drannor]

cRPG 2002

Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się, (subiektywnie, rzecz jasna) na kilku nadciągających tytułach z gatunku cRPG, które jeszcze w tym roku powinny trafić na nasze dyski twarde.

Idealna cRPG część I

Trudno jest znaleźć ideał. Ale poszukiwanie rzeczy i osób doskonałych nie zawsze jest skazane na klęskę. Człowiek ze swej natury jest istotą krytycznie nastawioną do świata i skłonną raczej wybrzydzać i marudzić niż rozkoszować się pięknem ...

Trzy oblicza świata The Elder Scrolls - a każde z nich bardziej wprawną ręką kute...

Oto spojrzenie na trzy odsłony niesamowitej serii crpg: The Elder Scrolls. Dwie z nich mniej lub bardziej nam znane... Trzecia zaś powoli materializująca się za sprawą programistów z Bethesdy Softworks...