Lista publicystyki 2011
Gry w South Parku
artykuł28 grudnia 2011
Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?
Gry w South ParkuRok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania
artykuł26 grudnia 2011
Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?
Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowaniaRedakcyjne podsumowanie roku 2011
artykuł23 grudnia 2011
Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.
Redakcyjne podsumowanie roku 2011W to się grało - Star Wars: Knights of the Old Republic
artykuł19 grudnia 2011
Tuż przed premierą gry Star Wars: The Old Republic przypominamy produkcję, od której zaczęła się przygoda firmy BioWare z uniwersum Gwiezdnych Wojen.
W to się grało - Star Wars: Knights of the Old RepublicGadżety dla gracza - nie samymi grami żyje człowiek
artykuł16 grudnia 2011
Pluszaki z Angry Birds, figurki z Mass Effect, podpórki do książek na licencji gry Portal to tylko niektóre z hitowych gadżetów uwzględnionych w naszym przeglądzie. Sprawdź, czy znalazło się w nim więcej ciekawych propozycji.
Gadżety dla gracza - nie samymi grami żyje człowiekGenerałowie w serii Command & Conquer
artykuł11 grudnia 2011
Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.
Generałowie w serii Command & ConquerBugi w grach - te zabawne i te irytujące
artykuł2 grudnia 2011
Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.
Bugi w grach - te zabawne i te irytująceWiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends
artykuł29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
Wiedźmin i Dead Island na Game Industry TrendsPS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!
artykuł29 listopada 2011
PS Vita, czyli następca wysłużonej konsoli PSP już wkrótce trafi na japoński rynek. Mieliśmy okazję przedpremierowo pograć na nowym handheldzie Sony w kilka tytułów startowych.
PS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim
artykuł25 listopada 2011
Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?
Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze SkyrimRedakcyjna wyprawa do Skyrim
artykuł18 listopada 2011
Skyrim opanował redakcję naszego serwisu i wessał nawet ludzi nie pałających dotąd miłością do serii The Elder Scrolls. Prezentujemy Wam trzy krótkie opinie dotyczące tej produkcji, pełnoprawna recenzja po weekendzie.
Redakcyjna wyprawa do SkyrimPrzemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry
artykuł17 listopada 2011
Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.
Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gryPoprzednio w serii Assassin's Creed
artykuł10 listopada 2011
W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.
Poprzednio w serii Assassin's CreedTolkien, a gry komputerowe - część II
artykuł8 listopada 2011
Kontynuujemy naszą opowieść o grach komputerowych odwołujących się do prozy słynnego pisarza, J.R.R. Tolkiena.
Tolkien, a gry komputerowe - część IITolkien, a gry komputerowe - część I
artykuł4 listopada 2011
Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.
Tolkien, a gry komputerowe - część IResident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu
artykuł31 października 2011
Capcom na londyńskim pokazie zaprezentował kilka gier. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, dlaczego bohater Asura’s Wrath jest wkurzony, czym zaskoczy nas Resident Evil: Revelations i jakie tajemnice kryje Resident Evil: Operation Racoon City.
Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazuFenomen Battlefielda
artykuł26 października 2011
Gdy spojrzymy na ostatnie 15 lat historii gatunku FPS i kilkanaście reprezentujących go tytułów, łatwo dojdziemy do wniosku, że w przeciwieństwie do napędzających je technologii, strzelaniny nie rozwijały się w szybkim tempie.
Fenomen BattlefieldaJak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold
artykuł20 października 2011
Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.
Jak budowała się Twierdza? - historia serii StrongholdPlebiscyt na gry dekady - ostatnie lata
artykuł19 października 2011
W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lataPoprzednio w Batmanie
artykuł17 października 2011
Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.
Poprzednio w BatmanieFIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012
artykuł14 października 2011
Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?
FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012Kult Mrocznego Rycerza
artykuł13 października 2011
Dwuznaczny protagonista, miasto będące satyrą na nasze lęki i cierpienia oraz płodna rzesza fanów. Oto dlaczego Batman jest obecnie hegemonem współczesnej rozrywki.
Kult Mrocznego RycerzaMight & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach
artykuł12 października 2011
W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.
Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziachEwolucja serii Heroes of Might and Magic
artykuł10 października 2011
Przyglądamy się jak z upływem lat zmieniała się mechanika rozgrywki w serii Heroes of Might and Magic oraz które modyfikacje spotkały się z pozytywnym przyjęciem fanów.
Ewolucja serii Heroes of Might and MagicPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza
artykuł7 października 2011
Życie orków nigdy nie było łatwe. Stworzeni przez czarodziejów z Siedmiogrodu, mieli powstrzymać pierwszą inwazję demonów. Plan magów był prosty: polegał na skrzyżowaniu krwi piekielnych bestii z ludzkim ciałem.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - TwierdzaPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno
artykuł6 października 2011
Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - InfernoPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań
artykuł5 października 2011
To juz trzecie spotkanie z frakcjami występującymi w grze Might & Magic: Heroes VI. Tym razem przyglądamy się Przystani.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - PrzystańPrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia
artykuł4 października 2011
W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - NekropoliaDrugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0
artykuł3 października 2011
Wiedźmin otrzymał łatę o numerku 2.0, która wedle wszelkich zapowiedzi ma być w tym roku najprawdopodobniej ostatnim dużym lekarstwem na bolączki gry.
Drugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia
artykuł3 października 2011
Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie
artykuł28 września 2011
Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.
10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychiczniePlebiscyt na gry dekady - rok 2006
artykuł26 września 2011
W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - rok 2006Google'a atak na Facebooka
artykuł22 września 2011
Społecznościowa odpowiedź Google na hegemonię Facebooka wystartowała. Czy Google+ ma szanse powtórzyć sukces internetowego imperium Zuckerberga?
Google'a atak na FacebookaKooperacja w Dead Island - nasze wrażenia
artykuł20 września 2011
Techland, promując grę Dead Island, duży nacisk kładł na tryb kooperacji – postanowiliśmy sprawdzić, czy inwazję zombie na wyspie Banoi lepiej odpierać w pojedynkę czy ze znajomymi w trybie kooperacji.
Kooperacja w Dead Island - nasze wrażeniaPoprzednio w Gears of War
artykuł19 września 2011
Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.
Poprzednio w Gears of WarKrótki przegląd niezależnych gier RPG, część II
artykuł16 września 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IIPlebiscyt na gry dekady - rok 2005
artykuł8 września 2011
W 2005 roku graliśmy między innymi w Call of Duty 2, God of War, Prince of Persia: Dwa Trony czy Splinter Cell: Chaos Theory. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - rok 2005Nowe kategorie gier na gry-online.pl
artykuł26 sierpnia 2011
W ostatnich tygodniach na gry-online.pl wprowadzamy sporą ilość zmian programistycznych i koncepcyjnych, które związane są z nową wersją strony nad którą obecnie pracujemy.
Nowe kategorie gier na gry-online.plWzloty i upadki serii Deus Ex
artykuł26 sierpnia 2011
Co sprawiło, że pierwszy Deus Ex okrzyknięty został najlepszą grą w historii? Dlaczego sequel świetnej „jedynki” spotkał się z tak chłodnym odbiorem fanów? I co wspólnego ma z tym wszystkim Project: Snowblind? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.
Wzloty i upadki serii Deus ExPlebiscyt na gry dekady - rok 2004
artykuł25 sierpnia 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2004Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex
artykuł20 sierpnia 2011
Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.
Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus ExDeus Ex: Bunt ludzkości - tak się reklamuje gry
artykuł16 sierpnia 2011
Choć na reklamy jesteśmy, niestety, skazani, czasami zdarzają się wśród nich wyjątki, które są naprawdę warte uwagi. Znakomitym tego przykładem jest kampania promująca grę Deus Ex: Human Revolution.
Deus Ex: Bunt ludzkości - tak się reklamuje gryKrótki przegląd niezależnych gier RPG, część I
artykuł12 sierpnia 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w pierwszym opisujemy pokrótce najciekawsze tytuły, które ukazały się na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IEuropean Battle.net Invitational - święto gier Blizzarda w Warszawie
artykuł9 sierpnia 2011
W miniony weekend w Warszawie odbyła się impreza European Battle.net Invitational, czyli e-sportowy turniej zorganizowany przez firmę Blizzard Entertainment, podczas którego starli się ze sobą najlepsi europejscy gracze w StarCrafta II.
European Battle.net Invitational - święto gier Blizzarda w WarszawiePlebiscyt na gry dekady - rok 2003
artykuł8 sierpnia 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2003Plebiscyt na gry dekady - rok 2002
artykuł27 lipca 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2002Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)
artykuł11 lipca 2011
Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.
Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)Plebiscyt na gry dekady - rok 2001
artykuł1 lipca 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.
Plebiscyt na gry dekady - rok 200115 lat Quake'a
artykuł22 czerwca 2011
Jedna z najbardziej znanych produkcji w dziejach gier komputerowych, czyli Quake, kończy dziś 15 lat. Z tej okazji postanowiliśmy przyjrzeć się historii serii, która zrewolucjonizowała branżę.
15 lat Quake'aPoprzednio w F.E.A.R.
artykuł20 czerwca 2011
F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.
Poprzednio w F.E.A.R.Duke Nukem - chodzący testosteron
artykuł6 czerwca 2011
Ekspert od kopania wrażych tyłków, mistrz kulturystyki, ucieleśnienie męskości - Szanowni Państwo, przedstawiamy jedną z najjaśniejszych gwiazd komputerowej rozrywki!
Duke Nukem - chodzący testosteronWzloty i upadki targów E3
artykuł3 czerwca 2011
Nasza trzyosobowa ekipa jest już w drodze do Los Angeles, zanim jednak rozpoczną się tegoroczne targi wspominamy historię tej niezwykle ważnej dla graczy imprezy.
Wzloty i upadki targów E3Wiedźmin 2 kontra PEGI
artykuł1 czerwca 2011
CD Projekt podpadł organizacji zarządzającej europejskim systemem klasyfikacji gier. Część materiałów promujących Wiedźmina 2 nie zawiera obowiązkowych oznaczeń PEGI. Klienci mogli więc zostać wprowadzeni w błąd.
Wiedźmin 2 kontra PEGIPierwsze spojrzenie na Call of Duty Elite
artykuł31 maja 2011
Wraz z trzecią grą z serii Modern Warfare zadebiutuje Call of Duty Elite - specjalny system społecznościowy, który będzie skupiał wokół siebie miłośników rywalizacji w sieci. Sprawdziliśmy, czego możemy się po nim spodziewać.
Pierwsze spojrzenie na Call of Duty EliteGymkhana - motoryzacyjny narkotyk
artykuł24 maja 2011
Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!
Gymkhana - motoryzacyjny narkotykWiedźmin - walka o władzę i wpływy
artykuł16 maja 2011
Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.
Wiedźmin - walka o władzę i wpływyTrudne początki Wiedźmina
artykuł13 maja 2011
Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.
Trudne początki WiedźminaKto jest kim w Wiedźminie 2?
artykuł12 maja 2011
Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.
Kto jest kim w Wiedźminie 2?Rift i dynamika świata gry
artykuł10 maja 2011
Wśród wielu zapożyczeń i kilku nowości deweloperzy z Trion Worlds zaproponowali w swoim debiucie MMO dynamicznie zmieniający się świat gry. Dzisiaj przyjrzymy się, jak to dokładnie wygląda.
Rift i dynamika świata gryPoprzednio w Portal
artykuł21 kwietnia 2011
Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.
Poprzednio w PortalWarp, Gatling Gears i Fancy Pants Adventures - nowe propozycje Elektroników
artykuł14 kwietnia 2011
Gatling Gears, Warp i Fancy Pants Adventures to propozycje firmy Electronic Arts dla fanów niezależnych produkcji zręcznościowych. Czy dostaniemy gry warte uwagi?
Warp, Gatling Gears i Fancy Pants Adventures - nowe propozycje ElektronikówWzloty i upadki serii Need for Speed
artykuł1 kwietnia 2011
Są takie serie gier, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Przez lata swego istnienia wniosły wiele dobrego do gatunku, ale to nie znaczy, że ich twórcom nie zdarzały się także potknięcia.
Wzloty i upadki serii Need for SpeedDiablo III - wywiad z Bashiokiem
artykuł1 kwietnia 2011
Diablo III to jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji ostatnich lat, więc nic dziwnego, że temat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Mamy nadzieję, że poniższy, krótki wywiad z Bashiokiem również przypadnie Wam do gustu.
Diablo III - wywiad z BashiokiemPoprzednio w Crysis
artykuł25 marca 2011
Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.
Poprzednio w CrysisWszystko o Nintendo 3DS
artykuł24 marca 2011
Czy rok 2011 upłynie nam pod znakiem konsol przenośnych? Podbój rynku rozpoczął już 3DS, a święta przyniosą zapewne następcę PSP. W związku jutrzejszą premierą nowego handhelda Nintendo w Europie zebraliśmy najważniejsze informacje na jego temat.
Wszystko o Nintendo 3DSVoice-over w grach MMO
artykuł21 marca 2011
W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.
Voice-over w grach MMOSengoku – czyli krew, honor i gry
artykuł17 marca 2011
Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.
Sengoku – czyli krew, honor i gry10 lat serii Gothic
artykuł15 marca 2011
Dokładnie dziesięć lat temu – 15 marca 2001 roku – do niemieckich sklepów trafiła gra Gothic. Dzisiaj oceniamy, jaka jest kondycja kultowej w Polsce serii w dekadę po premierze.
10 lat serii GothicWszystko co wiemy o Shogun 2: Total War
artykuł11 marca 2011
Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.
Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total WarAssassin's Creed: Brotherhood, Halo: Reach i Fable III - test nowych DLC
artykuł9 marca 2011
Jedną z atrakcji zorganizowanej w San Francisco imprezy Microsoft Spring Showcase była możliwość sprawdzenia trzech dodatków DLC do różnych gier, które doczekały się premiery na konsoli Xbox 360. Oto nasze wrażenia.
Assassin's Creed: Brotherhood, Halo: Reach i Fable III - test nowych DLCUniwersum Dragon Age
artykuł8 marca 2011
Dragon Age, chociaż zebrał bardzo pozytywne recenzje, często jest krytykowany za miałkość fabuły i niezbyt interesujące uniwersum. Czy słusznie?
Uniwersum Dragon AgeRok 2011 w MMO
artykuł7 marca 2011
Jeśli zostaną dotrzymane terminy i zrealizowane wszystkie zapowiedzi, to rok 2011 będzie jednym z najlepszych w historii Massive Multiplaye Online.
Rok 2011 w MMOCo nowego w Xbox Live Arcade?
artykuł7 marca 2011
Microsoft Spring Showcase było okazją do sprawdzenia, co Microsoft szykuje w dziedzinie elektronicznej rozrywki na najbliższe miesiące. Jednym z najciekawszych punktów tego wydarzenia były prezentacje tytułów Xbox Live Arcade.
Co nowego w Xbox Live Arcade?Jak powstawała gra Prince of Persia? - spotkanie z Jordanem Mechnerem
artykuł3 marca 2011
Jedną z najciekawszych inicjatyw tegorocznego GDC są wykłady, na których uznani twórcy gier wspominają kulisy powstawania swoich kultowych dzieł. Należało do nich również spotkanie z Jordanem Mechnerem, twórcą słynnego Księcia Persji.
Jak powstawała gra Prince of Persia? - spotkanie z Jordanem MechneremGry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży
artykuł3 marca 2011
Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.
Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branżySuper Meat Boy - opowieść ku przestrodze
artykuł2 marca 2011
Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.
Super Meat Boy - opowieść ku przestrodzeTest konsoli Nintendo 3DS
artykuł25 lutego 2011
Na specjalnej prezentacji w Warszawie mieliśmy okazję przyjrzeć się nowej konsoli firmy Nintendo, a także pierwszym przygotowywanym na nią grom. Jak sprawdza się trójwymiarowy efekt podczas rozgrywki? Oto nasze wrażenia.
Test konsoli Nintendo 3DSDC Universe Online - powiew świeżości w grach MMO
artykuł21 lutego 2011
DC Universe Online to bardzo świeża premiera na rynku MMO. Łączy stare, sprawdzone rozwiązania z zupełnie nowymi, o których przeczytacie w niniejszym artykule.
DC Universe Online - powiew świeżości w grach MMOCasuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2
artykuł18 lutego 2011
Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.
Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1
artykuł17 lutego 2011
Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.
Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem
artykuł16 lutego 2011
Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.
Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem BrowderemJazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2
artykuł11 lutego 2011
W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.
Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1
artykuł10 lutego 2011
Oczekując jutrzejszej premiery gry Test Drive Unlimited 2 w Polsce, warto choć na chwilę wrzucić bieg wsteczny i jeszcze raz przyjrzeć się początkom tej serii, czasom jej świetności, przyczynom upadku i próbom odbudowania marki.
Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem
artykuł8 lutego 2011
Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.
Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem ChmielarzemPoprzednio w Dead Space
artykuł24 stycznia 2011
Na początku XXV wieku ludzkość staje przed widmem zagłady. Zachłannie eksploatowana Ziemia zostaje całkowicie wyjałowiona z surowców naturalnych. Jedynym rozsądnym wyjściem z beznadziejnej sytuacji jest próba odnalezienia potrzebnych surowców w kosmosie.
Poprzednio w Dead SpaceCzego zabrakło w Kataklizmie?
artykuł14 stycznia 2011
Od premiery World of WarCraft: Cataclysm minął już miesiąc, to dobry czas, by przyjrzeć się grze ponownie i zastanowić, czy czegoś jej czasem nie brakuje.
Czego zabrakło w Kataklizmie?Gry a historia, część III - przyjemne z pożytecznym
artykuł13 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby potworną udręką.
Gry a historia, część III - przyjemne z pożytecznymGry a historia, część II - Jak było naprawdę?
artykuł12 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby potworną udręką.
Gry a historia, część II - Jak było naprawdę?Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych
artykuł11 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.
Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznychPodsumowanie roku 2010: U.V. Impaler
artykuł7 stycznia 2011
Ostatnia część serii artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują 2010 rok. Dziś swoimi przemyśleniami na temat zeszłorocznych gier podzieli się z Wami U.V. Impaler.
Podsumowanie roku 2010: U.V. ImpalerWszystko, co wiemy o Dead Space 2
artykuł7 stycznia 2011
Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.
Wszystko, co wiemy o Dead Space 2Podsumowanie roku 2010: Gambrinus
artykuł6 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują miniony rok. Po Verminusie i Łosiu przyszedł czas na Gambrinusa.
Podsumowanie roku 2010: GambrinusPodsumowanie roku 2010: Łosiu
artykuł5 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.
Podsumowanie roku 2010: ŁosiuPodsumowanie roku 2010: Verminus
artykuł4 stycznia 2011
Rozpoczynamy cykl podsumowań minionego roku przez redakcję gry-online.pl. Na pierwszy ogień idzie Redaktor Naczelny – będzie trochę o grach, polskiej branży i filmach.
Podsumowanie roku 2010: VerminusDziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temuDziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu
artykuł3 stycznia 2011
Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisuDziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas