Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.

Maciej Kozłowski

Podobno ideałów nie da się zniszczyć. Można próbować się im przeciwstawiać, zakrzyczeć je lub wręcz walczyć z nimi – finalnie jednak tylko się je umocni. Siła idei jest niesamowita – żyje ona nie fizycznie, lecz w sercach i duszach ludzi. Karmi się nimi i wzmacnia, by ostatecznie wydać realne, namacalne owoce. Jest jak pasożyt i jak wytchnienie. Jak życie i śmierć. Jest wieczna.

Idea, która znajdzie wielu wyznawców, staje się ideologią. Jeżeli wyznawcy są potężni – bardzo niebezpieczną, i to nie tylko w światach fantasy.

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy. Potajemnie odprawiają oni swoje rytuały, działając na granicy między życiem a śmiercią i w ten sposób stając się nekromantami. Ci potężni czarnoksiężnicy mają przed sobą wielką przyszłość – w piątej części sagi zostali władcami posępnej krainy Heresh.

Najnowsza, szósta odsłona cyklu Heroes zaprezentuje ich drogę do potęgi – od małej sekty po jedno z najważniejszych państw w Ashanie.

Zakazana magia

Od setek lat w Siedmiogrodzie, państwie czarodziejów, trwają nieustanne waśnie między przedstawicielami różnych szkół. Uniwersytety magiczne co rusz wadzą się o prymat w kraju – skomplikowane dysputy filozoficzne i naukowe potrafią przerodzić się w prawdziwą, bezlitosną wojnę. Struktura magii i jej potęga to zagadnienia bardzo trudne i budzące wiele kontrowersji – stąd też nietrudno o nieporozumienia i spory.

Jedną z zasadniczych kwestii poruszanych podczas większości dyskusji jest sama natura magii. Czy czary są częścią boskich planów, czy też ich wypaczeniem? Jak daleko można posunąć się podczas badania arkanów magicznych? Gdzie przebiega granica i kto powinien ją wyznaczać?

Jedną z najbardziej radykalnych tez głoszą czarownicy, nazywający się nekromantami. Ci wyklęci, potężni magowie utrzymują, że jedyną rozsądną granicą jest śmierć – ta zaś oznacza nie koniec, lecz początek właściwego istnienia. Potępiony przez innych czarodziejów stan „nieżycia” został przez nekromantów wyniesiony na piedestał – według nich to właśnie bycie nieumarłym jest zwieńczeniem dzieła stworzenia. Nie ma więc nic złego w wykorzystywaniu ciał umarłych do własnych celów, wskrzeszaniu ich czy animowaniu zwłok – tylko oddaje się im przysługę. W nieskończonym cyklu życia i śmierci nieżycie to wentyl bezpieczeństwa – prawdziwy stan równowagi. A właśnie ład i harmonia powinny stać w centrum egzystencji każdego maga – zbyt duża ambicja i przerost sił mogą przynieść jedynie katastrofę. Oto credo nekromantów.

Podbudową tej ideologii jest religia – nekromanci wyznają smoka ładu Ashę, zwykle przedstawianą jako pajęczyca. Ta pierwotna prządka ludzkich losów jest równocześnie strażniczką równowagi – to ona decyduje o tym, kiedy życie się kończy, a kiedy zaczyna. Jeżeli jakiś akolita zadowoli ją swoim oddaniem i ascezą, być może bogini nagrodzi go nieśmiertelnością. Czegóż chcieć więcej?

Miasto

Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI

PC

Data wydania: 13 października 2011

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.2

Gracze

4.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-10-05
10:21

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ

Panowie [10][11] interesujecie się tą grą, ale za jedyne źródło informacji obieracie sobie GOLa? Jest wiele polskich stron poświęconych tej serii, na których znaleźć można informację, że widok miasta zostanie zmieniony dopiero po premierze gry. Zamiast tak narzekać lepiej czasem samemu poszukać odpowiedzi.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ
2011-10-05
18:46

vojak_2 Generał

vojak_2

Mutant...człowieku... ma wyjść łatka z innymi widokami miast, ale w dniu premiery bd te stare widoki. "Oficjalne info"z faceboka, gdzie sami Twórcy tak pisali... Żenada - takie coś od razu powinno być zrobione, ale nie dopiero po krytyce graczy.

Komentarz: vojak_2
2011-10-06
13:26

DeadPL Pretorianin

DeadPL

Ja naprawdę nie wiem coś cie tak usiedli na te widoki miasta... co to najważniejsza część gry czy co ?? o.O Są jakie są przynajmniej nie zamulają tak wchodzenia do miasta jak to było w H5. Co do ruchy komputera w H6 to jest bardzo szybki ;)

Komentarz: DeadPL
2011-10-09
16:07

victripius Senator

victripius

Ta frakcja jest bardzo fajna, chociaż jakoś specjalnie nie grałem nią w III części. Tak, czy inaczej fabuła jest naprawdę nieźle poprowadzona i można liczyć na to, że dostanie najlepszą grę na pc w tym roku :D

Komentarz: victripius
2011-10-11
19:00

Nolifer Legend

Nolifer

Ciekawa frakcja , doskonała dla nekrofilów :D

Komentarz: Nolifer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl