Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall PC

Dodatek do szóstej części legendarnej serii gier strategicznych Sid Meier's Civilization, które pozwalają graczom pokierować własnym imperium na przestrzeni tysięcy lat. Rise and Fall wprowadza m.in. osiem nowych nacji i dziewięciu liderów, a także system Wielkich Wieków.

To jest dodatek do gry Sid Meier's Civilization VI.

Strategiczne, 4X, ekonomiczne, multiplayer, sandbox, strategiczne wojenne, turowe, widok izometryczny.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364171Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364170Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364169Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364168Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364167Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364166Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364165Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364164Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall - screen - 2018-01-25 - 364163

Firaxis Games | producent

2K Games | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
PL napisy i dialogi

Data premiery gry Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall | PC

8lutego2018

8lutego2018

Steam

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall (PC)
Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Stworzone przez Firaxis Games (studio zajmuje się tym cyklem od czasu jego trzeciej odsłony) i wydane przez 2K Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall jest zapowiedzianym pod koniec listopada 2017 roku rozszerzeniem do szóstej części utytułowanego cyklu gier strategicznych 4X. Gra pozwala na rozwijanie wybranej nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Sukces wymaga poradzenia sobie z wieloma problemami i zagrożeniami – od katastrof naturalnych, aż po zakusy wrogich nam nacji. Rise and Fall rozwija mechaniki znane z podstawowej wersji Sid Meier’s Civilization VI, a także dodaje kilka nowych.

Mechanika

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall w wersji na PC Windows wnosi do gry nowe funkcje i dodatkową zawartość. Gracz może przejąć kontrolę nad dziewięcioma nowymi liderami i ośmioma cywilizacjami. Każda z nich oferuje unikatową rozgrywkę i bonusy (m.in. 8 specjalnych jednostek, 4 ulepszenia i 2 budynki). Dodatek oferuje także nową zawartość globalną (14 nowych budynków, 8 cudów świata, 7 cudów naturalnych, 4 jednostki, 3 kolejne rodzaje zasobów, 2 nowe dystrykty oraz 2 ulepszenia).

Na szczególną uwagę zasługują systemy wielkich er oraz interwencji kryzysowych – w ramach tych pierwszych w miarę rozwoju nasze imperium może wejść w ciemne lub złote wieki: epoki, z którymi wiążą się specjalne wyzwania i nagrody. Ta druga mechanika powoduje z kolei, że wzrost potęgi jednej cywilizacji może skłonić pobliskie kraje do zawarcia paktu przeciw niej. Można w ten sposób zdobyć specjalne bonusy i nagrody, jednak klęska przedsięwzięcia niesie ze sobą ryzyko kar. Rozbudowie uległ system zawierania sojuszy. W Rise and Fall istnieją różne typy paktów (np. naukowe czy wojskowe), w zależności od okoliczności i celów strategicznych.

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall przynosi ze sobą również nowy system lojalności. Każde z miast posiada teraz swój własny wskaźnik, a brak dbałości o lojalność naszych osad skutkuje poważnymi konsekwencjami, takimi jak mniejsze wpływy z podatków, a nawet bunty, w wyniku których możemy stracić kontrolę nad daną metropolią. W sprawnym zarządzaniu pomóc mogą nowi gubernatorzy – dodatek umożliwia nam rekrutowanie, a następnie rozwijanie postaci o charakterystycznych dla nich specjalizacjach i drzewkach promocji.

Twórcy dodali do swojej produkcji także oś historyczną – specjalną, graficzną opowieść, do której możemy sięgnąć w dowolnym momencie gry, pozwalającą śledzić wzloty i upadki naszego imperium na przestrzeni lat.

Kwestie techniczne

Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall wydane na PC Windows działa na trójwymiarowym silniku graficznym stworzonym na potrzeby szóstej części serii. Oprawa graficzna nie odstaje poziomem od innych gier strategicznych. Zgodnie z tradycją cyklu kolorystyka i styl przywodzą na myśl filmy animowane.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / gorące krzesło    

Ocena gry 7.535 / 10 na podstawie 28 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.4 / 10 na podstawie 12 głosów czytelników.

Gry podobne do Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall

Rekomendowane: Intel Core i5 2.5 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon HD 7970 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 2.5 GHz / AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450 / Radeon HD 5570 lub lepsza, 13 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G703
ASUS ROG GL502VS
ASUS ROG GX501 Zephyrus
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400 / 2800 MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 144Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (hard drive: 1TB 7200RPM / 2TB 5400RPM SATA HDD)
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2133MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB SATA3 / PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i77
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB/1TB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
Recenzja Rise and Fall – mały duży dodatek do Civilization 6

Recenzja 12 lutego 2018, 18:15

Rise and Fall to więcej niż tylko nowy system epok czy mechanika lojalności. Wśród wielu drobnych modyfikacji rozgrywki przede wszystkim w oczy rzucają się te, które zarazem okazują się najbardziej powierzchowne. Mowa oczywiście o dyplomacji, która nie jest najmocniejszą stroną Civilization VI od samej premiery. Oczywiście sporą rolę odgrywa tu niezbyt inteligentna SI, ale brak opcji innych niż sojusze czy możliwość dyplomatycznego zwycięstwa drażnił graczy. Rise and Fall przynosi w tej materii dwie niewielkie zmiany: po pierwsze, możemy teraz zawierać różne rodzaje sojuszów, oferujące inne bonusy (jak nietrudno się domyślić, sojusz naukowy wspiera rozwój nauki), po drugie, pojawiły się tzw. specjalne interwencje, które jednak nie zrobiły na mnie większego wrażenia.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
28.01.2018 10:00
1
Ariowit
5
Legionista

W tej cenie to nie jest to dodatek ale można powiedzieć, że CIV VII. Poczekam na opinie, bo szóstkę kupiłem w pre-order i się zawiodłem taki syf. Dalej gram w czwóreczkę. Jak dla mnie ten dodatek musiałby mieć ocenę 15/10 abym do szóstki wrócił.

05.02.2018 14:02
odpowiedz
2 odpowiedzi
ojciec18
10
Legionista
5.0

Fajerwerków się nie spodziewam. Jeśli gra wciąż będzie brnęła w wydawanie kolejnych dodatków, które tylko powiększają zawartość, a zostawi niedopracowaną i nielogiczną AI, to wielkich sukcesów nie wróżę. Nigdy nie zrozumiem recenzentów, którzy zaraz po wydaniu Civ6 napalili się jak łysy na grzebień i wystawiali tej części coraz to lepsze oceny. Tak jakby żaden z nich nigdy nie grał w poprzednie odsłony, albo zaślepiony marką i nazwą wystawił laurkę "za zasługi". Bo najnowsza część Cywilizacji taka właśnie jest - dobra i ciekawa dla kogoś, kto z serią nie miał jeszcze do czynienia. Dla weteranów będzie to raczej ciekawostka, przygoda na góra kilka wieczorów. Sam oceniłem podstawkę na 7,5 - teraz im dalej w las, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu że nawet na tak wysoką ocenę Civ6 nie zasługuje. Być może jeśli zrobią coś w końcu z SI (nie wiem czy to jeszcze możliwe, bo poprawy mimo wydawania kolejnych DLC wciąż nie widać) moje podejście nieco się zmieni.

06.02.2018 21:34
Jaro89
20
Chorąży

Ja jestem bardzo zawiedziony Civ 6. Kupiłem wersję Full dlatego ten dodatek mi wpadnie już teraz gratis ale ciężko będzie mnie zadowolić. Dla mnie zdecydowanie najlepsza jest Civ 5 z wszystkimi dodatkami. Podoba mi się właśnie ograniczenie jednostek, a nie jak w poprzednich odsłonach. Civ 6 nie była zła. Właściwie nie potrafię wskazać elementu, który zawiódł. Nie zgodzę się, że to wina SI. Nie znam osobiście gry z dobrym SI i w niemal każdej grze przewaga SI nad graczem polega na dawaniu jej bonusów ale SI nie gra tak jak powinna. W Civ VI jak się zastanowię nad nowymi rzeczami to wszystko wydaje się pasować, a mimo to w grze to nie działa dobrze. Nie zajmuje jak powinno. Mam nadzieje, że ten dodatek to naprawi :) Pamiętam, że podstawką CIV5 też nie byłem zachwycony ale też lepiej ją wspominam niż podstawkę CIV6. Ta Cywilizacja w kosmosie miała fatalną podstawkę i dodatek mocno ją naprawił ale tam znowu wiedziałem co jest źle.

12.02.2018 20:15
gladius121
2
Junior

Dobra giera

post wyedytowany przez gladius121 2018-02-12 20:15:57
07.02.2018 18:36
odpowiedz
Misiaty
129
Śmierdzący Tchórz
1.0

Civ6 to jedna z najbardziej rozczarowujących gier w jakie grałem. I straszna ściema recenzentów.

08.02.2018 12:57
odpowiedz
Grzesiu10
37
Chorąży

Oglądałem gameplaye na YT i widzę, że SI nadal jest głupie i potępia za byle co. Chyba sobie odpuszczę. Civ V z dodatkiem community patch jest nadal najlepsza.

08.02.2018 20:28
1
odpowiedz
pogas
4
Junior
9.0

Gram parę godzin po premierze,

Gra się przyjemnie :) Dużo zmian na plus
Dużo więcej ogarniania, Gubernatorów fajnie można przerzucać,
ale inne bonusy również są ważne
Dodatek jest na plus, nie dbam o cenę która absolutnie jest za wysoka jak na dodatek

09.02.2018 13:00
😡
odpowiedz
Belciarski
12
Legionista
1.0

130 zyla za dodatek ??????????? Coś chyba jest nie tak. Podstawka dla mnie totalnie niegrywalna nie zaryzykuję kolejnej dużej kasy już się przejechałem na podstawce. Nie polecam ryzykować gra jest porażką więcej frajdy mam z CIV 4 lub 5 za dużo mniejszą cenę.

09.02.2018 13:39
odpowiedz
CavieZ
4
Junior

130zł to i tak mało jak na tyle nowosci.. Po drugie dodatek idzie kupić za 85-100zł max.. 130zł to steam albo sklepy które mają duże marże.

CO do dodatku to jest mega rozbudowany.

11.02.2018 11:06
odpowiedz
Runnersan
172
Senator

Pograłem chwilę i na tą chwilę mogę powiedzieć, że jest lepiej. Poprawiono kilka irytujących bugów z podstawki, ale też niestety wprowadzono kilka nowych. Niestety jak zawsze związanych z AI.
Wprowadzono do gry system lojalności, ale ktoś zapomniał nauczyć AI go wykorzystywać. W mojej rozgrywce już dwa razy komputer założył sobie miasto na wolnym kawałku ziemi tylko po to by parę tur później się zbuntowało i po kilku kolejnych przeszło na moją stronę.

11.02.2018 16:46
odpowiedz
AntyGimb
37
Generał
2.0

Wczytywanie nowej gry nadal około 45-50 sekund i to na SSD :D.

14.02.2018 17:14
odpowiedz
Jaro89
20
Chorąży

Cóż jest lepiej i w sumie tyle mogę powiedzieć po dwóch grach. Jest sporo ciekawiej zwłaszcza ery fajnie działają ale nadal gra nie wciąga :D Nie wiem w Civ5 mogę choćby teraz usiąść i grać, a zrobiłem w niej godzin do znudzenia. A tutaj nie. Nadal czegoś brakuje. I nie wiem czego. Ja wiem, że AI niektórzy mówią i może faktycznie tak jest ale to nie jest powód dla którego gra nie wciąga. Zostawiam bez oceny jeszcze.

20.02.2018 23:48
😐
odpowiedz
Karysu
4
Junior

Powiem tak. Civka VI z dodatkiem Rise and Fall wreszcie mnie jakoś zainteresowała. Początek gry jak i jej środek jest w miarę ekscytujący. Problemem jest późniejsza faza gry. W Civ IV ciągle czuć było napięcie i oddech innego gracza/AI na karku. A tutaj? Myślę, że to powinno być dopracowane. Dodatkowo dyplomacja leży. Co to za civka bez ONZ i Ligi Narodów? Pewnie dodadzą to w następnym DLC. Powoli zaczyna mnie wkur**** ta polityka pociętych gier.

post wyedytowany przez Karysu 2018-02-20 23:49:16
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze