Firmy Firaxis i 2K Games zapowiedziały pierwsze duże rozszerzenie dla wydanej w październiku zeszłego roku, szóstej części cyklu Cywilizacja. Na fanów czeka sporo nowości. Premiera jest zaplanowana na luty 2018 roku.
Bartosz Świątek

Firma wydawnicza 2K Games i należące do niej studio Firaxis zapowiedziały dodatek do wydanej w październiku 2016 r. i cieszącej się dużą sympatią recenzentów strategii 4X Sid Meier’s Civilization VI (średnia w serwisie Metacritic wynosi 88%, u nas gra dostała okrągłą 9-tkę od Adama Zechentera). Rozszerzenie nosi tytuł Rise and Fall (pol. Powstanie i Upadek) i zadebiutuje na rynku 8 lutego przyszłego roku, wyłącznie na PC.
Sid Meier’s Civilization to najdłużej obecna na rynku franczyza 2K i bardzo nas cieszy, że możemy zaprezentować fanom to dynamiczne i ekscytujące rozszerzenie, które pozwoli im doświadczyć Cywilizacji VI na wiele nowych sposobów. Dodatek Civilization VI: Rise and Fall pojawia się po roku ciągłych aktualizacji i rozbudowywania Cywilizacji VI o nową zawartość i stanowi idealny moment do ponownej próby zbudowania własnego imperium, zarówno dla weteranów, jak i nowych graczy – powiedział Matt Gorman, wiceprezes działu marketingu 2K.

Zdaniem studia Firaxis dodatek ma stanowić zupełnie nową jakość w historii serii.
Dzięki nowemu systemowi Wielkich Wieków w Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall, gracze mogą doświadczyć wzlotów i upadków, które wiążą się z budowaniem imperium w trudnych, pełnych wyzwań czasach historycznych. Ich cywilizacje mogą osiągnąć trwającą wieki wielkość, albo też rozpaść się w pył. Nowe funkcje zapewnią nowe wyzwania i dadzą satysfakcję niewidzianą nigdy wcześniej w 26-letniej historii franczyzy Cywilizacja – chwali dodatek jego główny projektant, Anton Strenger z Firaxis Games.

Dzięki Rise and Fall szósta Cywilizacja wzbogaci się o całą gamę nowych opcji, systemów, strategii i wyzwań. Mowa tu m.in. o takich rzeczach jak:
Przy okazji zapowiedzi udostępniono również zwiastun dodatku (poniżej) oraz kilka screenów (zdobią niniejszy tekst).
MROCZNE WIEKI OKIEM FIRAXIS

Mieliśmy okazję porozmawiać o dodatku Rise and Fall z Andrew Frederiksenem, który w studiu Firaxis jest głównym producentem (Lead Producer). Z jego słów wyłania się wizja rozszerzenia kompleksowego, pełnego znaczących zmian w mechanice. Jedną z najciekawszych są mroczne wieki. Oddajmy głos Andrew:
„Jedna ze zmian, którą wprowadzaliśmy, może się wydawać niewielka, ale ma fundamentalne znaczenie dla rozgrywki – od teraz ery (klasyczna, średniowieczna etc.) wprowadzają nie sami gracze, a mechanizm ukryty za rozgrywką – i dotyczy to wszystkich cywilizacji. Jeśli w tym momencie radzisz sobie dobrze, możesz wejść w złoty wiek (golden age), ale jeśli nie idzie ci najlepiej, to mogą czekać cię mroczne wieki (dark age). Sukces mierzymy za pomocą wyniku ery (era score), który rośnie np. za odkrycie cudu natury, założenie religii czy okrążenie całej Ziemi. Na tej podstawie stworzymy też specjalną linię czasu (timeline), na której będziesz mógł zobaczyć rozwój swojej cywilizacji niczym w książce historycznej.
Jeśli trafisz w mroczne wieki, to otrzymasz karę do lojalności (to jeden z nowych systemów), ale także otrzymasz różne szanse: np. karty doktryn dostępne tylko w mrocznym wieku, które poza korzyściami dają też kary. Możesz więc mieć minusy do produkcji czy dyplomacji. Ale mroczny wiek to także szansa: twoja cywilizacja się zamyka, jest słabsza, ale szuka też okazji do odbudowania swojej wielkości. Jeśli uda ci się dobrze wykorzystać ten czas, to następnym razem, gdy masz wejść w złotą erę, w zamian znajdziesz się w heroicznej erze, która jest jej lepszą wersją – można w nią wejść tylko po mrocznym wieku”.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
28