Star Wars: Knights of the Old Republic II - nowy patch na Steamie

Star Wars: Knights of the Old Republic II w wersji Steam otrzymało kolejną aktualizację. Wprowadza ona 20 nowych osiągnięć oraz garść technicznych poprawek. Usprawnienia dotyczą edycji gry na systemy Windows, Linux i OS X.

Łukasz Szliselman

Nowy patch do KotOR-a II to dla fanów elektryzująca wiadomość

Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, kultowe cRPG od studia Obsidian Entertainment wydane pierwotnie w 2005 roku, otrzymało w tym miesiącu kolejną aktualizację. Łatka jest dostępna w wersji Steam na wszystkie platformy sprzętowe – Windows, Linux i Mac. Nie jest ona tak obszerna jak ostatni patch, ale fani i tak powinni być zadowoleni. Tym razem gra otrzymała 20 nowych, zaprojektowanych przez fanów osiągnięć, oraz garść poprawek podnoszących stabilność programu i ogólnie pojęty komfort rozgrywki. Pełną listę zmian wprowadzonych w październikowej aktualizacji (rozpisanych według poszczególnych platform) znajdziecie na forum Steama.

To już drugi patch od kiedy to kultowe cRPG w świecie Gwiezdnych Wojen wylądowało na Steamie w 2012 roku. Poprzednia łatka pojawiła się w lipcu bieżącego roku, wprowadzając wsparcie dla rozdzielczości 4K i 5K, obsługę padów, system osiągnięć oraz integrację z Warsztatem Steama, do którego trafił m.in. słynny The Sith Lord Restored Content Mod (TSLRCM) – modyfikacja przywracająca część zawartości wyciętej z oryginalnej gry. To miłe, że fani tego bądź co bądź 10-letniego tytułu wciąż mogą liczyć na aktywne wsparcie techniczne. Za obie aktualizacje możemy podziękować firmie Aspyr Media, obecnemu wydawcy KotOR-a II.

  1. Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry
  2. Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - poradnik do gry
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords

PC Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 6 grudnia 2004

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.6

Gracze

9.4

Steam

7.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
4
10
11
17
18
19
24
25
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-22
09:46

Irek22 Legend

Irek22

Generalnie końcówkę:
-ia - odmienia się -ii
-ja - odmienia się -i
Choć na tyle, na ile znam nasz język pewnie są od tego jakieś odstępstwa, np. - nawiązując do Gai - Ziemia (z drugiej strony nie jest to słowo z języka obcego, więc...).
Od dawna twierdzę, że jeśli ktoś nauczy się zasad języka polskiego, to jest w stanie nauczyć się każdego innego.

Komentarz: Irek22
2015-10-22
09:35

zanonimizowany166638 Legend

Z drugiej strony jest Gaja, którą deklinuje się do "Gai". Wymowa końcówki jest identyczna, więc różnica w zapisie i/j raczej nie ma znaczenia.

Komentarz: zanonimizowany166638
2015-10-22
08:32

Raiden Generał

Raiden

Co do "Kreii" lub "Krei",
to wyraz obcy, więc moim zdaniem piszemy "Kreii"

Komentarz: Raiden
2015-10-21
23:55

zanonimizowany166638 Legend

Część tych wad wynika z cięć, których trzeba było dokonać przez głupotę LucasArts (postać Krei nabrałaby sporo sensu, gdyby to Atris okazała się prawdziwym wrogiem), ale Obsidian też ewidentnie nie miał jakiejś spójnej wizji. W kwestii szarej moralności i ponoszenia konsekwencji swoich decyzji (lub patrzenia jak inni ponoszą je za nas) o wiele lepiej poradzili sobie w Alpha Protocol.

Moje sceptyczne podejście do KotORa II jest spowodowane poniekąd przez niesamowicie nachalne przedstawianie tego tytułu przez prasę jako czegoś dorosłego. Ja bym powiedział, że to bardziej taki młodzieżowy bunt. Jakiś tam ogólny zamysł może być i dobry, ale przez brak doświadczenia i odpowiedniego kierunku, wychodzi z tego coś, co ciężko mi traktować poważnie.

Dygresja.
"Krei" czy "Kreii"? Bo można nie pojąć głębi, ale też nie zrozumieć ironii.

Komentarz: zanonimizowany166638
2015-10-21
22:46

Raiden Generał

Raiden

@Mephistopheles
Zgodzę, że system podziału na Ciemną i Jasną stronę mocy psuje tę grę. Po monologach Kreii, które były bardzo mocnym punktem i faktycznie kazały się zastanowić na istotą "mocy", dostawaliśmy jasny wybór moralny, aby tylko otrzymać punkt przynależności mocy; lub odbywała się jakaś dziecinna akcja - przytoczone danie jałmużny. Jest to ogromny błąd twórców (wprowadzenie tego systemu), ale moim zdaniem RCM zdecydowanie pomaga, w szczególności na Dantooine (pogłębienie wątku rezonansu mocy), w dekonstrukcji jasnej i ciemnej strony, której dokonuje Kreia. Niestety potem znów twórcy strzelają w kolano sztywno zdefiniowanym wyborem moralnym.
Zawsze próbuję olać te wybory, stąd może moje postrzeganie Kotor 2 + RCM jest nieco inne.

Komentarz: Raiden

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl