Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2013, 11:07

autor: Łukasz Szliselman

The Secret World odnotowuje wzrost popularności

Zmiana modelu płatności w The Secret World zaowocowała błyskawicznym wzrostem liczby aktywnych graczy. Od kiedy za grę wystarczy zapłacić tylko raz, MMO studia FunCom przeżywa drugą młodość. Mimo to, FunCom zmienia strategię firmy, co niestety wiąże się ze zwolnieniami.

The Secret World – kolejny dowód na to, że era płatnych subsrypcji przemija

Wieści ze studia FunCom
  • Po zmianie modelu płatności, The Secret World cieszy się dużym wzrostem popularności
  • W ciągu minionego miesiąca grę kupiło ponad 70 tys. osób
  • FunCom przechodzi restrukturyzację, co wiąże się z ograniczeniem liczby oddziałów
  • Nie ma obaw o przyszłość LEGO Minifigures oraz istniejących gier studia

Miesiąc temu MMO The Secret World porzuciło płatne subskrypcje na rzecz znanego z Guild Wars 2 systemu: „zapłać raz, graj do woli”. Czy decyzja studia FunCom wyszła grze na dobre? I to jak! Od zmiany modelu płatności liczba aktywnych graczy podskoczyła o 400%. Oprócz powracających weteranów, gra powitała także spore grono nowych użytkowników. W ciągu ostatniego miesiąca rozeszło się ponad 70 tysięcy egzemplarzy The Secret World, co stanowi około 30% wszystkich sprzedanych kopii.

Niestety FunCom zmuszony został przeprowadzić restrukturyzację firmy. Kilka oddziałów studia zostanie zamkniętych lub połączonych z innymi, a wiele osób straci pracę. FunCom chce od teraz skupić się na mniejszych, ale bardziej dopracowanych tytułach MMO, pokroju nadchodzącego LEGO Minifigures. Nie oznacza to jednak, że pozostawi bez opieki istniejące już tytuły (Anarchy Online, Age of Conan: Hyborian Adventures, The Secret World). Przedstawiciele studia uspakajają, że dalej będą ulepszać i rozbudowywać swoje gry.

The Secret World odnotowuje wzrost popularności - ilustracja #3Wydany w lipcu 2012 roku The Secret World, pomimo sporego potencjału i otrzymania niezłych not, nie zdobył dużej popularności wśród graczy. MMORPG studia FunCom sprzedał się dość słabo, co niewątpliwie przyczyniło się do tego, że w grudniu twórcy zrezygnowali z płatnych subskrypcji. Od tamtej pory wystarczy zakupić grę (dostępna w sklepie GRY-OnLine w cenie 129,90 zł), by cieszyć się nieskrępowaną zabawą. Dodatkowe płatności czekają fanów jedynie przy zakupie przyszłych rozszerzeń DLC (jedno z nich ukaże się w styczniu i będzie kosztowało 5 dolarów). Mimo to, abonament nie zniknął zupełnie – wciąż da się uiszczać comiesięczną opłatę, zapewniającą zniżki w wirtualnym sklepie oraz dostęp do dodatków DLC i ekskluzywnych przedmiotów.