Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2012, 19:00

autor: Michał Kułakowski

Samodzielna wersja moda DayZ oficjalnie zapowiedziana

To już oficjalna wiadomość. DayZ, ogromnie popularny mod dla gry ArmA II, zadebiutuje jako samodzielna gra. Nad jej produkcją pieczę sprawuje twórca oryginalnego rozszerzenia oraz studio Bohemia Interactive.

Pod koniec lipca informowaliśmy o tym, że DayZ, cieszący się wyjątkową popularnością mod dla taktycznego symulatora wojskowego ArmA II, najprawdopodobniej jeszcze w tym roku doczeka się samodzielnej wersji. Zapowiedź ta wyszła z ust Deana Halla, twórcy oryginalnego rozszerzenia, który nie podał jednak wtedy żadnych konkretów na temat projektu, poza ogólną wizją jego przyszłości i rozwoju. Dziś oficjalnie potwierdził, że gra powstanie w czeskim studiu Bohemia Interactive. Na razie nie wiadomo czy będzie korzystała z silnika ArmA II czy też z nowego, przygotowanego z myślą o trzeciej części serii. Równocześnie została otworzona nowa strona internetowa, na której w najbliższym czasie będą pojawiać się kolejne informacje związane z produkcją oraz odpowiedzi na najważniejsze pytania fanów.

Zgodnie z założeniami autora, nowe DayZ skopiuje model dystrybucji przyjęty przez Minecrafta. Gracze otrzymają więc bardzo szybko wersję alfa tytułu, którą zakupią po znacznie obniżonej cenie, równocześnie będą mieli dostęp do jej przyszłych aktualizacji. Co ważne, działająca i posiadająca już ponad milion graczy modyfikacja nie zostanie porzucona i ma być wciąż rozwijana przez twórców, równocześnie z pracami nad jej nową odsłoną. Hall po raz kolejny podkreślił też, jak bardzo zaskoczyło go przyjęcie jego dzieła, które – jak sam napisał – przez wielu jeszcze cztery miesiące temu uznane byłoby za wariactwo.

Mod DayZ wykorzystuje pełną wersję ArmA II oraz jej dodatek ArmA II: Operation Arrowhead. W trakcie rozgrywki wcielamy się jednego z nielicznych ocalałych po katastrofie, na skutek której większość ludzkości zamieniła się w krwiożercze zombie. W przeciwieństwie do innych tytułów z nieumarłymi, w grze chodzi nie tyle o intensywną walkę z ich plagą a o samo przetrwanie kolejnego dnia. Naszymi przeciwnikami jest zła pogoda, brak jedzenia, zapasów i amunicji. Równie groźni potrafią być inni gracze, którzy nawet mimo przyjaznego nastawienia, w każdej chwili mogą strzelić nam w plecy, chcąc położyć ręce na naszym ekwipunku i zawartości plecaka.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Blog dewelopera

Uaktualnienie: Na forum modyfikacji DayZ jeden z moderatorów potwierdził, że samodzielna wersja DayZ będzie działać na silniku trzeciej części cyklu ArmA. Możemy zatem spodziewać się znacznego skoku w jakości rozgrywki.