Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2010, 12:09

autor: Jakub Wencel

Call of Duty: Black Ops ze wsparciem dla modów

W zalewie informacji o bogatych edycjach kolekcjonerskich, powrocie trybu walki z nazistowskimi zombie i ponoć największej premierze gry w historii firmy Activision, jaką ma być najnowsza odsłona bijącej rekordy popularności serii Call of Duty zatytułowana Black Ops, poniższa informacja może wydawać się niepozorna, ale dla dużej grupy oddanych fanów wirtualnej wojny w wersji na PC będzie szczególnie istotna.

W zalewie informacji o bogatych edycjach kolekcjonerskich, powrocie trybu walki z nazistowskimi zombie i ponoć największej premierze gry w historii firmy Activision, jaką ma być najnowsza odsłona bijącej rekordy popularności serii Call of Duty zatytułowana Black Ops, poniższa informacja może wydawać się niepozorna, ale dla dużej grupy oddanych fanów wirtualnej wojny w wersji na PC będzie szczególnie istotna. Otóż producent gry, Treyarch, skomentował sprawę ewentualnej możliwości modowania swojej najnowszej produkcji.

W imieniu firmy na oficjalnym forum Black Ops wypowiedział się Cesar „PCDev” Stastny, pracownik Treyarch odpowiedzialny za pecetową wersję gry. Potwierdził on co prawda, że tytuł będzie otwarty dla moderów, ale nie w najbliższej przyszłości – stanie się to dopiero jakiś czas po oficjalnej premierze. „Nie wiemy jeszcze do jakiego stopnia grę będzie można zmodyfikować .” – pisze w swoim poście Stastny. - „Są pewne czysto techniczne kwestie dotyczące silnika i ulepszeń wewnętrznych narzędzi, które nie do końca mogą współgrać z narzędziami moderskimi. Przyjrzeliśmy się trochę problemowi i wiemy, że nie jest on prosty do rozwiązania, tak więc będziemy musieli się nim zająć dopiero po wypuszczeniu gry na rynek. Póki co, jesteśmy całkowicie skupieni na jej ukończeniu. A, i obecność konsoli dewelopera w grze: potwierdzona.

Call of Duty: Black Ops ze wsparciem dla modów - ilustracja #1

To kolejny ukłon Treyarch w stronę graczy pecetowych po przywróceniu dedykowanych serwerów, nieobecnych w Call of Duty: Modern Warfare 2. Czy to element strategii, która ma zwiększyć popyt na Black Ops w edycji na komputery osobiste? Poprzednia odsłona serii nie sprzedawała się na tej platformie zbyt dobrze w porównaniu do spektakularnych wyników konsolowych wersji. W każdym razie – zyskają na tym tylko sami fani produkcji, szczególnie ci najbardziej oddani i gotowi poświęcić długie miesiące, a nawet lata z tytułem, zwłaszcza w trybie multiplayer. Znacząco z pewnością przedłuży to żywot gry i zachowa jej słupki popularności na wysokim poziomie przez długi czas.

Call of Duty: Black Ops przeniesie nas tym razem, w odróżnieniu od czasów drugiej wojny i współczesnych konfliktów, w realia zimnej wojny, gdzie jako tajny agent pracujący za liniami wroga będziemy wysyłani z misjami w najniebezpieczniejsze miejsca na ziemi, m.in. Wietnam i góry Uralu. Za grę odpowiada studio Treyarch, znane wcześniej ze stworzenia Call of Duty 3 i Call of Duty: World At War. Grę znajdziemy na półach sklepowych w wersjach na komputery osobiste, Xboksa 360 i PlayStation 3 w listopadzie tego roku. W Polsce dystrybucją tytułu zajmie się Licomp Empik Multimedia.

Call of Duty: Black Ops ze wsparciem dla modów - ilustracja #2

Black Ops nie jest jedyną grą z serii Call of Duty, jaka znajduje się obecnie w produkcji. Ostatnio donosiliśmy o pierwszych ogólnikowych informacjach dotyczących ósmej części, nad którą prace prowadzi studio Sledgehammer Games. Jest i oczywiście Infinity Ward, zajmujące się prawdopodobnie kontynuacją marki Modern Warfare.