Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2018, 13:45

autor: Adrian Werner

Czerwiec w USA należał do Mario Tennis Aces i PlayStation 4

W czerwcu na amerykańskim rynku gier największym wzięciem cieszyła się konsola PlayStation 4 i gra Mario Tennis Aces. Z kolei w skali całego roku niepokonane wciąż jest Far Cry 5.

Mario Tennis Aces zadebiutowało dopiero 22 czerwca, ale i tak nie dało szansy konkurencji. - Czerwiec w USA należał do Mario Tennis Aces i PlayStation 4 - wiadomość - 2018-08-03
Mario Tennis Aces zadebiutowało dopiero 22 czerwca, ale i tak nie dało szansy konkurencji.

Grupa analityczna NPD udostępniła raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za czerwiec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,08 mld dolarów, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu z 864 mln wypracowanymi w szóstym miesiącu ubiegłego roku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.

Podano także wyniki za pierwszych sześć miesięcy roku. Przychody wyniosły 6,02 mld dolarów, czyli o 17% więcej niż 5,15 mld dolarów wypracowane w ciągu pierwszej połowy 2017 roku.

Gry

W czerwcu Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 374 mln dolarów, co stanowi mały, 1-procentowy spadek w porównaniu z szóstym miesiącem roku ubiegłego.

W czerwcu największy przychód wygenerowały gry:

#

Gra:

1.

Mario Tennis Aces

2.

God of War

3.

Grand Theft Auto V

4.

The Crew 2

5.

Far Cry 5

6.

Mario Kart 8

7.

LEGO Incredibles

8.

FIFA 18

9.

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

10.

Detroit: Become Human

11.

Super Mario Odyssey

12.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

13.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

14.

NBA 2K18

15.

Call of Duty: WWII

16.

MLB 18: The Show

17.

Assassin’s Creed: Origins

18.

Vampyr

19.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

20.

State of Decay 2

W skali całego 2018 r. największy przychód wygenerowały gry:

#

Gra:

1.

Far Cry 5

2.

God of War

3.

Monster Hunter: World

4.

Call of Duty: WWII

5.

Dragon Ball: Fighterz

6.

Grand Theft Auto V

7.

Mario Kart 8 Deluxe

8.

NBA 2K18

9.

MLB 18: The Show

10.

Super Mario Odyssey

Powyższe listy nie są do końca kompletne. W przypadku Mario Tennis Aces, Mario Kart 8, FIFA 18, Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Vampyr oraz Donkey Kong Country: Tropical Freeze nie wliczono bowiem dystrybucji cyfrowej.

Nintendo Switch było jedyną platformą, która zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży gier w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Gry, które w czerwcu wygenerowały największy przychód na poszczególnych platformach:

PlayStation 4:

#

Gra:

1.

God of War

2.

Detroit: Become Human

3.

Grand Theft Auto V

4.

FIFA 18

5.

The Crew 2

6.

MLB 18: The Show

7.

Far Cry 5

8.

Vampyr

9.

Lego Incredibles

10.

Horizon: Zero Dawn

W przypadku PlayStation 4 dla gry Vampyr liczono wyłącznie wyniki z edycji pudełkowej.

Xbox One:

#

Gra:

1.

The Crew 2

2.

Grand Theft Auto V

3.

Far Cry 5

4.

State of Decay 2

5.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

6.

FIFA 18

7.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

8.

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

9.

Call of Duty: WWII

10.

Lego Incredibles

Switch:

#

Gra:

1.

Mario Tennis Aces

2.

Mario Kart 8 Deluxe

3.

Super Mario Odyssey

4.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

5.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

6.

Lego Incredibles

7.

Splatoon 2

8.

Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

9.

Mario & Rabbids: Kingdom Battle

10.

Pokken Tournament DX

Jak zwykle całe zestawienie dla konsoli Nintendo Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową.

Nintendo 3DS:

Na konsoli przenośnej 3DS również kompletnie zignorowano dystrybucję cyfrową.

#

Gra:

1.

Pokémon: Ultra Sun

2.

Pokémon: Ultra Moon

3.

Mario Kart 7

4.

Super Smash Bros.

5.

Super Mario 3D Land

6.

Detective Pikachu

7.

Minecraft

8.

Mario Party: The Top 100

9.

Super Mario Maker

10.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Sprzęt

W czerwcu sprzedaż samych konsol wygenerowała 350 mln dolarów przychodu (wzrost o 52%). Z kolei pierwsza połowa tego roku dała wzrost przychodów w tej kategorii o 21% - do kwoty 1,69 mld dolarów. Największą popularnością w minionym miesiącu cieszyło się PlayStation 4. Jednak Nintendo Switch i Xbox One również radzą sobie lepiej niż w 2017 r.

Ponadto sektor akcesoriów osiągnął 353 mln dolarów w czerwcu oraz 1,77 mld w pierwszych sześciu miesiącach roku. Branża zanotowała tutaj bardzo duże wzrosty (38% w porównaniu z czerwcem 2017 r. i 31% w zestawieniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego). Według analityków przyczyną tak dobrych wyników jest szalona popularność Fortnite, która zachęca graczy do zwiększonych zakupów padów i headsetów.

  1. NPD Group– oficjalna strona firmy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej