DayZ pojawiło się w Microsoft Store. Będzie wsparcie dla One X
W sklepie Microsoft Store pojawił się profil DayZ – sandboksowego zombie survivalu od czeskiego studia Bohemia Interactive. Na razie gra dostępna jest jedynie dla wybranych testerów.
Bartosz Świątek

DayZ – sandboksowy zombie survival autorstwa czeskiego studia Bohemia Interactive – pojawiło się w programie Xbox Game Preview w Microsoft Store. Na razie tytuł jest oferowany jedynie wybranej grupie testerów objętych programem Xbox Insider, jednak niedługo rozpocznie się nabór do zamkniętych beta-testów. Data udostępnienia gry wszystkim zainteresowanym również nie powinna być zbyt odległa (na razie wiemy jedynie, że nastąpi to w 2018 roku).

Warto odnotować, że na sfotografowanym profilu gry w Microsoft Store można znaleźć informacje o wsparciu dla Xboksa One X, o którym deweloperzy informowali już jakiś czas temu. Produkcja umożliwi granie w rozdzielczości 4K – na razie nie mamy żadnych dodatkowych detali, nie ma więc pewności, czy posiadacze najmocniejszej konsoli stacjonarnej na rynku będą mogli liczyć na jakieś dodatkowe fajerwerki graficzne. Wiadomo natomiast, że gracze zainteresowani omawianą produkcją będą musieli zarezerwować 12,9 GB na dysku swojego Xboksa.

DayZ jest dostępne na PC od grudnia 2013 r. (w ramach programu Wczesnego Dostępu, który opuści do końca bieżącego roku). Przez lata tytuł ten przeszedł daleko idące zmiany, dzięki którym stał się znacznie bardziej rozbudowany i przystępny. Twórcy planują także wersję na PlayStation 4, jednak w jej wypadku niemożliwe jest określenie nawet przybliżonej daty premiery.
Więcej:Miękki reboot DayZ „za parę tygodni”?

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
szymczakz Pretorianin
Słyszałem, że ostatnie experimental patche zaczynają przypominać coś na kształt gry xD
Rabbitss Generał
Cholera, widzę że trzeba będzie zakupić drugą konsole.
kuzyn123 Konsul

Fajnie się gra odkąd weszła nowa wersja. Generalnie i tak nie rozumiem tego hejtu na DayZ, ludzie to chyba naprawdę kr**yni skoro myślą, że jak Bohemia wstawiła prototyp na Early Access pod koniec 2013 to znaczy, że gra jest prawie na ukończeniu.
To co wstawili na początku to była tylko pokazówka, żeby zobaczyć jak to może wyglądać i tak jest z prawie każdą grą w EA czy na Kickstarterze. A później dopiero nadchodzi prawdziwy development, który w przypadku DayZ był dosyć ciężki i tu można ich wynić za jedno.
Że zamiast od razu pracować nad nowymi technologiami, męczyli się ze starymi, a one nie były przystosowane do swego rodzaju MMO. Ale sam czas produkcji nie odstaje od innych tytułów, tylko że o większości z nich słyszymy dopiero jak są blisko wydania.
vorimenn Generał

Microsoft Store, już nie Xbox Store. We wrześniu 2017 r. doszło do unifikacji. Windows Store oraz Xbox Game Store zostały połączone w jedno.
Powinniście to wiedzieć.