Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2018, 19:24

Starfield na kolejnej i obecnej generacji konsol? Todd Howard o nowej marce Bethesdy

Serwis Eurogamer przeprowadził rozmowę z Toddem Howardem. Producent wykonawczy w firmie Bethesda zdradził garść interesujących informacji na temat Starfield – kosmicznego RPG zapowiedzianego na E3, a zarazem pierwszej od 25 lat nowej marki studia.

Logo gry i garść ogólnych informacji – to wszystko co wiemy o nowej marce Bethesdy. - Starfield na kolejnej i obecnej generacji konsol? Todd Howard o nowej marce Bethesdy - wiadomość - 2018-07-02
Logo gry i garść ogólnych informacji – to wszystko co wiemy o nowej marce Bethesdy.

Zapowiedź Starfield na targach E3 2018 mogła wywołać mieszane uczucia. Z jednej strony potwierdziły się informacje na temat pierwszej od ćwierćwiecza nowej marki RPG firmy Bethesda, które pojawiły się jeszcze przed zeszłoroczną odsłoną imprezy. Z drugiej strony nie otrzymaliśmy praktycznie żadnych szczegółów – jedynie potwierdzenie, że gra powstaje. Również rozmowa serwisu Eurogamer z producentem wykonawczym Toddem Howardem nie zdradza zbyt wiele, niemniej wyjaśnia niektóre z wątpliwości, które pojawiły się zaraz po ujawnieniu Starfield.

Na pierwszy ogień poszła wzmianka o nextgenowym charakterze produkcji, która padła z ust Howarda w trakcie prezentacji. Dopytany o nią przez Eurogamera w trakcie hiszpańskich targów Gamelab, twórca sprecyzował, że przejawia się to tak w kwestii sprzętu i oprogramowania, jak i samej rozgrywki. Starfield będzie kontynuował tradycje Bethesdy, zarazem jednak ma być nieco odmienny od poprzednich produkcji za sprawą nowych systemów. Nie wyjaśnił, w jaki sposób ma się to objawiać, zaznaczył jedynie, że starają się stworzyć tytuł wykorzystujący możliwości przyszłych platform. Niemniej nie wykluczył wydania gry także na obecnych konsolach.

Powyższe informacje można by uznać za dowód na niski poziom zaawansowania prac. Trzeba jednak przypomnieć rozmowę Todda Howarda z Geoffem Keighleyem w trakcie E3 2018. Producent oświadczył wtedy, że istnieje już grywalna wersja Starfield, co wskazywało na dłuższy okres produkcji. Potwierdza to wywiad z Eurogamerem. Według Howarda pomysł na grę narodził się nie później niż w …2004 roku. Wtedy jednak Bethesda pozyskała prawa do stworzenia Fallouta 3 od upadłego Interplay, a świat nuklearnej postapokalipsy znalazł się wyżej na liście priorytetów niż kosmiczne science-fiction. Dlatego też, choć dyskusje na temat Starfield (jeśli już wtedy funkcjonował pod takim tytułem) trwały przez cały czas, faktyczna produkcja rozpoczęła się dopiero w 2015 roku, zaraz po premierze czwartego Fallouta i dwa lata po zarejestrowaniu znaku towarowego Starfield. Decyzję o ujawnieniu tytułu podjęto dopiero po upewnieniu się, że zespół deweloperski ma spójną koncepcję gry.

Prace nad kolejnymi Falloutami na długo odciągnęły twórców od nowego projektu. - Starfield na kolejnej i obecnej generacji konsol? Todd Howard o nowej marce Bethesdy - wiadomość - 2018-07-02
Prace nad kolejnymi Falloutami na długo odciągnęły twórców od nowego projektu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej