Dodatek do gry World of Warcraft
WoW: Cataclysm
Data wydania: 7 grudnia 2010
World of Warcraft: Cataclysm to trzeci dodatek do bestselerowej gry MMORPG firmy Blizzard Entertainment. Rozszerzenie zmienia oblicze świata Azerothu, powodując degradację części regionów, ale także udostępniając nowe obszary. Wśród nowości twórcy wprowadzili m.in. dwie grywalne rasy - gobliny i Worgeni, a także podnieśli maksymalny poziom postaci.
GRYOnline
Gracze
World of Warcraft: Cataclysm jest trzecim dodatkiem do najpopularniejszej gry MMO ostatnich lat. Świat Azerothu na skutek tajemniczego kataklizmu zmienia się nie do poznania, a na graczy czekają zupełnie nowe questy, potwory i lokacje.
Tytułowy kataklizm do świata gry sprowadził pradawny smok, Deathwing. Bestia od czasów Drugiej Wojny spoczywała uwięziona głęboko pod ziemią, jednak tajemnicza moc pradawnych bogów obudziła w niej gniew i furię, wyzwalając przy tym nieziemską siłę, dzięki której potwór wyzwolił się z niewoli. Jego wyjściu na powierzchnię towarzyszyły anormalne zjawiska pogodowe: wielkie sztormy, tsunami oraz erupcje wulkanów. Wszystko to przyniosło do świata Azerothu zniszczenie, które dotknęło praktycznie wszystkich części uniwersum stworzonego przez Blizzarda.
Zagłada dotknęła wielu części obu kontynentów i nic już nie wygląda jak dawniej. Znane wcześniej rejony uległy degradacji. Darkshore zostało całkowicie zalane przez wodę, Auberdine to obecnie teren totalnie wyniszczony przez rozmaite zjawiska atmosferyczne, Horda zdobyła Ashenvale, a Aszhara zamieszkiwana jest przez zgraję goblinów. Udostępnione zostały również zupełnie nowe obszary. Jednym z nich jest Deepholm, którego zniszczenia poczynione przez Deathwinga grożą zagładą całego świata. Pod powierzchnią oceanu znajduje się Sunken City of Vashj'ir, podwodne miasto - otrzymujemy więc olbrzymie tereny pod powierzchnią oceanu do zwiedzania i zupełnie nowe przygody. Twilight Highlands i Grim Batol, stały się bastionem Deathwinga i jego armii.
W Cataclysmie otrzymaliśmy dwie nowe grywalne rasy. Gobliny, których statek rozbił się na terenie Lost Isles, zdecydowały się dołączyć do Hordy. Ich startową lokacją jest Kezan, położony daleko na północy Kalimdoru. Grając Goblinem możemy wybrać każdą klasę postaci z wyjątkiem paladyna i druida. Worgeni natomiast to ludzie skażeni klątwą maga Arugala, którzy w obliczu ataku armii Forsaken zdecydowali się przyłączyć do Przymierza. Gracze decydujący się na stworzenie postaci należącej do tej frakcji, rozpoczynają rozgrywkę w Gilneas na terenie Wschodniego Królestwa i muszą się liczyć z tym, że nie pokierują szamanem oraz paladynem.
Poza nowymi rasami, wprowadzono również wiele nowych kombinacji dotyczących klas postaci dostępnych w grze. Nowe kombinacje dostępne są zarówno dla Hordy (Troll druid, Undead hunter, Orc mage, Tauren paladin, Tauren priest oraz Blood Elf warrior), jak i Przymierza (Human hunter, Dwarf mage, Dwarf shaman, Night Elf Mage oraz Gnome priest).
Kolejną ważna zmianą jest zwiększenie maksymalnego poziomu doświadczenia do 85 levelu. Modyfikacji uległ również cały rozwój postaci. Najważniejsze zmiany przypadły w udziale systemowi talentów, który został zdecydowanie uproszczony, ale i wzbogacony o sporo nowych opcji. Miedzy innymi szybki dostęp do ważnych umiejętności oraz tzw. Mastery – mechaniki wykorzystującej nowe statystyki na ekwipunku.
Istniejące w grze gildie otrzymały możliwość zdobywania kolejnych poziomów. Awans wiąże się z ciekawymi udogodnieniami dla wszystkich jej członków - tańszą naprawą sprzętu, większą żywotnością posiadanych przedmiotów czy masowym wskrzeszaniem poległych w walce towarzyszy.
Cataclysm to również setki nowych questów, nowy system wynagradzania za ich wykonanie, odnoszący się też do zadań znanych z poprzednich dodatków i podstawowej wersji gry. Poza tym, cały Azeroth możemy teraz podziwiać z lotu ptaka – o ile wykupimy specjalną umiejętność, która to umożliwia.
Spore zmiany dotknęły również systemu walki PvP. Battlegroundy, które do tej pory traciły na ważności na rzecz Aren, odzyskały dawną świetność i nagradzają graczy punktami potrzebnymi do zakupu najlepszego ekwipunku PvP. Pojawiła się również nowa lokacja, o kontrolę nad którą frakcje będą toczyć walki. Tym razem jest to Tol Barad, a zwycięstwo da dostęp do specjalnych powtarzalnych zadań.
Autor opisu gry: Maciej Śliwiński
Platformy:
PC Windows
Producent: Blizzard Entertainment
Wydawca: Blizzard Entertainment
2GRY
Zapoczątkowana w 2004 roku marka, która narodziła się jako spin-off strategicznego cyklu Warcraft. Od początku jej istnienia pieczę nad reprezentującymi ją produkcjami i dodatkami do nich sprawuje firma Blizzard Entertainment.
Recenzja GRYOnline
Na najnowszy dodatek do World of WarCraft gracze czekali stanowczo zbyt długo. Ostatnie miesiące na serwerach były niezwykle monotonne i nużące, ale to się na szczęście skończyło. Cataclysm przyniósł upragniony powiew świeżości.
18 sierpnia 2011
Już wkrótce użytkownicy gry World of WarCraft będą mogli pobrać nową aktualizację, oznaczoną liczbą 4.3. Jakie zmiany przyniesie kolejny patch? Sprawdziliśmy to na targach gamescom.
14 stycznia 2011
Od premiery World of WarCraft: Cataclysm minął już miesiąc, to dobry czas, by przyjrzeć się grze ponownie i zastanowić, czy czegoś jej czasem nie brakuje.
17 listopada 2010
World of Warcraft: Cataclysm ma przynieść spore zmiany w poziomie trudności instancji. W dzisiejszym artykule możecie przeczytać, jak te zmiany będą wyglądać oraz z czego będą wynikać.
13 października 2010
Archeologia będzie jedną z bardziej zajmujących profesji jakie zostaną wprowadzone do gry World of WarCraft wraz z trzecim dużym dodatkiem, zatytułowanym Cataclysm.
18 czerwca 2010
Wybraliśmy się do głównej siedziby Blizzard Entertainment, by na miejscu przetestować najnowszy dodatek do World of WarCraft. Co przyniesie Kataklizm? Dowiesz się tego czytając nasz szczegółowy raport z prezentacji gry.
World of Warcraft stracił kolejną porcję użytkowników. W ostatnim raporcie kwartalnym firma Activision Blizzard podała, że w czerwcu abonament w grze opłacało 6,8 milionów osób – około 800 tysięcy mniej niż trzy miesiące wcześniej.
gry
Łukasz Szliselman
6 sierpnia 2014
Z dniem 31 marca 2014 abonament w World of Warcraft opłacało 7,6 milionów graczy. Oznacza to spadek o ok. 200 tysięcy w porównaniu z kwartałem poprzednim. Sytuacja powinna poprawić się wraz z premierą dodatku Warlords of Draenor, który ukaże się najpóźniej 20 grudnia.
gry
Łukasz Szliselman
7 maja 2014
W sklepie gry World of Warcraft tymczasowo pojawiła się możliwość zakupu błyskawicznego awansu postaci na poziom 90 za opłatą 60 dolarów. Choć był to najwyraźniej wynik błędu, można wnioskować, że studio Blizzard zamierza w przyszłości handlować tego typu bonusami.
gry
Łukasz Szliselman
19 lutego 2014
Jak poinformowała firma Activision Blizzard, gra World of Warcraft posiadała w czwartym kwartale 2013 roku 7,8 mln subskrybentów, czyli liczba ta wzrosła o 200 tys. względem poprzednich danych. Popularne MMO pozostaje liderem wśród gier tego typu opartych na abonamentowym modelu finansowym.
gry
Adam Zechenter
7 lutego 2014
Blizzard opublikował obszerną infografikę, na której podzielił się statystykami dotyczącymi gry World of Warcraft. Dowiedzieliśmy się między innymi, że od czasu debiutu tytułu gracze stworzyli w sumie 100 milionów kont i 500 milionów postaci.
gry
Michał Kułakowski
28 stycznia 2014
Studio Blizzard Entertainment ujawniło, że gra World of Warcraft pozostanie produkcją opartą na opłatach abonamentowych. Deweloper nie planuje na razie zmiany modelu biznesowego.
gry
Kamil Zwijacz
10 listopada 2013
Firma Activision Blizzard poinformowała, że gra World of Warcraft posiada obecnie 7,6 mln abonentów, co stanowi spadek o 100 tys. osób w porównaniu do wcześniejszych danych. Wygląda na to, że sytuacja już się unormowała, ponieważ jest to znacznie mniejsza strata, od tych odnotowanych w poprzednich okresach 2013 roku.
gry
Kamil Zwijacz
7 listopada 2013
Z badań przeprowadzonych przez firmę Superdata Research wynika, że miesięczny przychód gry World of Warcraft w ciągu 7 miesięcy spadł z 204 mln dolarów do 93 mln dolarów.
gry
Kamil Zwijacz
12 września 2013
Wraz z patchem 5.4 klasy postaci w World of Warcraft doczekają się sporych zmian. Usprawnienie balansu wymagać ma osłabienia jednych umiejętności, a wzmocnienia innych.
gry
Łukasz Szliselman
13 sierpnia 2013
Studio Blizzard zaprezentowało kolejny element World of Warcraft, który wprowadzi patch 5.4. Tym razem mowa o systemie Connected Realms – połączy on serwery o małej liczbie graczy, umożliwiając wspólną zabawę postaciom, które na nich istnieją.
gry
Krzysztof Mysiak
6 sierpnia 2013
Wymagania sprzętowe gry World of Warcraft: Cataclysm:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce FX lub lepsza), 25 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1792 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Remigiusz Maciaszek
Recenzent GRYOnline.pl
2010.12.14
Na najnowszy dodatek do World of WarCraft gracze czekali stanowczo zbyt długo. Ostatnie miesiące na serwerach były niezwykle monotonne i nużące, ale to się na szczęście skończyło. Cataclysm przyniósł upragniony powiew świeżości.
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.22
Rafał Marek
GRYOnline.pl Team
2016.03.21
zanonimizowany820929 Pretorianin
Abonament na 2 miechy 70 zeta . Wersja podstawowa zawiera 3 dodatki .
Danthe Chorąży
Nie rozumiem, dlaczego niektórzy tak krytykują Cataclysm. Najgorszy dodatek jak na razie, prawda (chociaż...), ale nie jest zły... Ma swoje wady i zalety, tyle.
power89 Pretorianin
zapraszam każdego na mój film Historia Arthasa wykonana w Skyrimie.
link do pierwszego odcinku całego serialu: http://www.youtube.com/watch?v=uWgdZQ07Hyo&list=UUImjb9gr2ZoND8f_QVmStbA
Kasaj Chorąży
Wow jak wow bardzo fajny tylko mój pentium g645 2.90 ghz 4gb ram i radeon hd6670 2gb nie wyrabia przy tej grze i jak gram duridem to normalnie przy zamianie gra mi spada do 0 fps pozdro :)
zanonimizowany1055127 Chorąży
UP Masz coś z kompem nie tak, to nie wina gry. Ja na 9600 GT pamiętam na średnich grałem na cata. Zobacz czy wentylatory są dokręcone na procku i grafice.