Data wydania: 28 listopada 2015
Kolejna odsłona popularnej serii trzecioosobowych gier akcji z elementami RPG, która, począwszy od trzeciej części cyklu, rozwijana jest głównie na handheldach firmy Nintendo. Podobnie jak poprzednie części cyklu, Monster Hunter Generations ukazał się staraniem firmy Capcom, a nad całością prac czuwał Yasunori Ichinose – reżyser wcześniejszych odsłon serii na konsole przenośne.
Gracze
OpenCritic
Monster Hunter Generations to kolejna odsłona słynnej serii gier RPG akcji, zapoczątkowanej w 2004 roku grą Monster Hunter na konsolę PlayStation 2. Tym razem jest to produkcja dedykowana handheldowi Nintendo 3DS. Akcja ponownie rozgrywa się w fantastycznym świecie, w którym czeka na nas kolejna niesamowita przygoda. Pieczę nad projektem sprawował Yasunori Ichinose – reżyser wcześniejszych przenośnych odsłon serii.
Rozgrywka nie odbiega od standardów wypracowanych w poprzednich częściach. W związku z tym podczas zabawy wykonujemy rozmaite misje, w których nierzadko musimy mierzyć się z rozmaitymi potworami. Centrum wypadowym jest położona w górach wioska Beruna, ale oprócz niej trafiamy także do kilku innych osad znanych z poprzednich odsłon serii. Twórcy zatroszczyli się również o kilka nowości, które jednak znane są już miłośnikom Monster Hunter. Bronie w Monster Hunter Generations posiadają bowiem cztery unikalne zestawy ruchów nazwane Hunting Styles, będące odpowiednikami Skill Ranks z gry Monster Hunter Frontier G8. Dodatkowo system ten uzupełniany jest przez Hunting Technique, który z kolei powinien być znany fanom serii jako Finishery z Monster Hunter Online.
Produkcja wykorzystuje technologię zastosowaną w grze Monster Hunter 4G, oferując wysokiej jakości, trójwymiarową oprawę graficzną.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
Nintendo 3DS
25GIER
Ciesząca się dużą popularnością seria gier RPG akcji. Cykl wywodzi się z Japonii, a za jego wykreowaniem stoi firma Capcom, która od początku sprawuje nad nim pieczę.
Aktualizacja: 2 sierpnia 2016
Poradnik do gry Monster Hunter Generation skupia się przede wszystkim na opisaniu wszystkich podstawowych elementów tego trudnego i skomplikowanego tytułu, takich jak klasy broni, style polowania, umiejętności łowieckie czy crafting.
Lipiec zakończył trwającą od ośmiu miesięcy dominację PlayStation 4 na rynku amerykańskim. Najlepiej sprzedającą się konsolą w zeszłym miesiącu stało się Nintendo 3DS, co zawdzięcza m.in. premierze Monster Hunter Generations, obniżce ceny oraz zainteresowaniu wywołanym przez Pokemon GO. Na drugim miejscu znalazł się Xbox One.
gry
Adrian Werner
19 sierpnia 2016
W najnowszym przeglądzie omawiamy najlepsze gry RPG, w jakie można zagrać na konsoli przenośnej Nintendo 3DS. Znajdą tu coś dla siebie miłośnicy taktyki, akcji, klasyki, jak i dungeon crawlerów.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
12 sierpnia 2016
Dziś piszemy m.in. o beta patchu 1.2.37 dla gry Fallout 4, sprzedaży Monster Hunter X, polskiej aplikacji Chernobyl VR Project oraz udanej zbiórce pieniędzy na Indivisible. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Kamil Zwijacz
3 grudnia 2015
Dziś piszemy m.in. o nakreślonej przez Take-Two Interactive przyszłości marki Evolve, premierze gry Massive Chalice, zapowiedzi Monster Hunter X na 3DS oraz dużej aktualizacji do Chaos Reborn, która dodaje nowy tryb wieloosobowy. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
1 czerwca 2015
Średnie Oceny:
Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (59)
God is a Geek
Chris White
Telegraph
Nina White
Eurogamer
Dan Pearson
TheSixthAxis
Jim Hargreaves
Nintendo Life
Thomas Whitehead
Martius_GW Generał
Wiadomo tylko, że Nintendo planuje wydać ten tytuł w tegoroczne wakacje o ile nie dojdzie do opóźnień. Obstawiam, że konkretna data premiery zostanie ogłoszona w trakcie albo około targów e3.
Akanti Junior
"Monster Hunter Gen" - Gra na którą naczekałem się ładnych parę miesięcy. Nowe stwory, nowe i stare lokacje, NPC, bronie itd... Co więcej, nowe hunter arty i style walki o których było tak głośno w zapowiedziach... NARESZCIE TO WSZYSTKO NADESZŁO!!!
Niestety, ta część nie okazała się taką perełką w mojej kolekcji MH jakiej się spodziewałem. Prawda, ta część wprowadza wiele ciekawych elementów, jednakże posiada również wiele... niedociągnięć...
Po pierwsze: Pamiętne lokacje z poprzednich części mamy wyłożone jak na tacy od samego początku gry. (nie tak jak w MH4U gdzie lokacje odkrywaliśmy wraz z postępem fabuły) Przez to, przez całą moją rozgrywkę miałem to nieprzyjemne uczucie nadchodzącego końca gry, bo jednak w chwili, gdy nie ma już nowych regionów do eksplorowania tylko takie myśli przechodzą mi po głowie.
Po drugie: Ciągle słabnące stwory. Pamiętam jak wyglądało moje pierwsze starcie z Tigrexem czy Nargacugą w MHFU. Masa taktycznych posunięć, masa bomb, mikstur i ten stolec w majtach przy każdej szarży bossa w trybie furii. A teraz? W sumie nie pamiętam czy biłem je 8minut... max 10. Może to też kwestia umiejętności, które nabyłem przez te wszystkie części, acz w trudności stworów też kryje się jakaś głębia...
Po trzecie: Ciągłe niedociągnięcia w ruchach graczy i stworów: Może i "Hip Check" Plesiotha został (prawie całkowicie) odbugowany, to jednak ciągle zostają liczne ataki, kiedy to wróg przebiega obok nas a my magicznym trafem otrzymujemy obrażenia tak, jakbyśmy na niego wpadli. Podobny problem bywa w przypadku "Mountowania". Zdarza się, że kiedy przeciwnik jest przy krawędzi, a my, po udanym przewróceniu go z wyskoku staramy się go osiodłać możemy natknąć się na błędy w teksturach, przez które nie możemy zacząć go ujeżdżać. (najlepiej to widać w walce z Gammothem, kiedy to jego głowa ląduje nad przepaścią.)
Po czwarte: .....
Lista by się jeszcze mogła ciągnąć dłużej, jednakże nie chcę was tutaj zanudzać wszystkimi moimi obserwacjami. Na szczęście mimo licznych niedociągnięć, gra zachwyca wciąż piękniejącą grafiką, coraz bardziej rozbudowaną mechaniką i nieśmiertelnym soundtrackiem :D
Dla mnie ostre 8/10 :)