Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2013, 00:55

autor: Piotr Doroń

Konferencja Microsoftu na E3 2013 (Xbox One, Metal Gear Solid: The Phantom Pain, Dead Rising 3, Titanfall, Halo)

Zapraszamy do relacji z konferencji firmy Microsoft na tegorocznych targach E3. Poznaliśmy na niej przybliżoną datę premiery konsoli Xbox One, jej cenę, a także zapoznaliśmy się z fragmentami rozgrywki z gier Metal Gear Solid: The Phantom Pain, Dead Rising 3, Titanfall, Witcher 3 i Battlefield 4.

Dobiegła końca pierwsza z konferencji na tegorocznych targach E3. Gwiazdą prezentacji zorganizowanej przez firmę Microsoft był oczywiście Xbox One oraz dedykowane mu gry. Poznaliśmy przybliżony termin premiery nowej platformy sprzętowej, jej cenę, a także rzuciliśmy okiem na kilkanaście szykowanych produkcji. Nie zabrakło też informacji technicznych oraz kilku ciekawostek na temat Xboksa 360. Zapraszamy do lektury naszej relacji z imprezy.

Konferencja Microsoftu na targach E3 dobiegła końca - Konferencja Microsoftu na E3 2013 (Xbox One, Metal Gear Solid: The Phantom Pain, Dead Rising 3, Titanfall, Halo) - wiadomość - 2013-06-11
Konferencja Microsoftu na targach E3 dobiegła końca

Zanim przejdę do chronologicznego opisu konferencji, chciałbym podać zdecydowanie najważniejsze informacje, jakie podczas niej dane nam było usłyszeć. Odnoszą się one do kwestii premiery Xboksa One. Mianowicie: konsola zadebiutuje w listopadzie 2013 roku i będzie kosztować w Europie 499 euro. Wybrane polskie sklepy ustaliły jej cenę na poziomie 2099 złotych. W skład zestawu wejdzie konsola z dyskiem twardym o pojemności 500 GB, Kinect, pad oraz 14-dniowy okres próbny Xbox Live Gold.

Wielkie otwarcie – MGS: The Phantom Pain na Xboksa One

Konferencję otworzyła nietuzinkowa prezentacja gry Metal Gear Solid: The Phantom Pain, którą oparto głównie na scenach pochodzących bezpośrednio z gry. Pokaz, uświetniowy obecnością Hideo Kojimy, był zdecydowanie najmocniejszym punktem imprezy i przykrył swoim rozmachem dosyć przeciętną resztę. Najważniejszą informacją była oczywiście zapowiedź nowych przygód Snake’a na konsolę Xbox One (dotąd potwierdzono PC, X360 i PS3). Ponadto poznaliśmy kilka nowych szczegółów na temat samej gry. Dowiedzieliśmy się, że misje w dużej mierze rozegrają się w lokacjach o otwartej strukturze, co zaowocuje wieloma drogami prowadzącymi do celu. W grze nie zabraknie różnorodnych środków transportu (pokaz otworzyła efektowna przejażdżka na koniu, początkowo w towarzystwie Revolver Ocelota), czy odświeżonej mechaniki walki wręcz. Na styl rozgrywki wpłyną zmienne warunki atmosferyczne oraz realistycznie zrealizowany cykl dnia i nocy. Bardzo dobre wrażenie wywarła oprawa graficzna, przykuwająca oko licznymi detalami, widokami (Afganistan wygląda bardzo sugestywnie), dynamicznym oświetleniem i ostrymi testurami.

Kilka słów o Xboksie 360

Po iście next-genowym powitaniu przyszła pora na kilka szybkich słów o Xboksie 360. Począwszy od dzisiaj, w amerykańskich sklepach znaleźć można nowy model konsoli – mniejszy, bardziej ekonomiczny i o zmienionym wyglądzie, przywodzącym na myśl XONE. Ponadto od przyszłego miesiąca użytkownicy 360-tki subskrybujący Xbox Live Gold otrzymywać będą po dwie darmowe gry w cyfrowym wersjach – w lipcu będą to Halo 3 i Assassin’s Creed II. Nie wspomniano, czy długo oczekiwana odpowiedź Microsoftu na usługę PlayStation Plus firmy Sony zaoferuje coś więcej.

Nowy model Xboksa 360 - Konferencja Microsoftu na E3 2013 (Xbox One, Metal Gear Solid: The Phantom Pain, Dead Rising 3, Titanfall, Halo) - wiadomość - 2013-06-11
Nowy model Xboksa 360

Pokaz przyniósł również prezentacje kilku nowych gier na current-gena Microsoftu (Dark Souls II, Max: The Curse of Brotherhood), a także zapowiedź specjalnej edycji sieciowej strzelanki World of Tanks. Pecetowy hit firmy Wargaming będzie rozprowadzany na X360 w modelu free-to-play i zaoferuje starcia dla maksymalnie trzydziestu osób (15x15). Premiera nastąpi w tym roku. Okazja do zagrania nadarzy się jednak wcześniej, gdyż najprawdopodobniej wczesnym latem wystartują beta testy z amerykańskimi i niemieckimi modelami czołgów. W pełnej wersji dołączą do nich maszyny brytyjskie, a w dodatku DLC radzieckie.

Gry na XONE – Ryse, Killer Instinct, Sunset Overdrive, Forza Motorsport 5, Quantum Break

Prezentację gier na konsolę Xbox One otworzyła wyprawa do czasów Imperium Rzymskiego. W Ryse: Son of Rome, grze akcji TPP studia Crytek, przyszły posiadacz XONE wcieli się w Mariusa Titusa, rzymskiego centuriona, i weźmie udział w tyleż pięknych wizualnie, co mocno oskryptowanych bitwach na wielką skalę. Dobrym przykładem są pierwsze sekundy pokazu, przywodzące na myśl lądowanie wojsk amerykańskich na plaży Omaha. Niestety, system walki rozczarowuje – głównie z uwagi na obecność zdecydowanie za dużej liczby sekwencji QTE. Ryse będzie tytułem startowym dla Xboksa One.

Kolejną pozycją ekskluzywną względem XONE okazała się bijatyka Killer Instinct. Wznowieniem liczącej niemal 20 lat marki zajmuje się studio Double Helix, czyli producent znany z Silent Hill: Homecoming i Front Mission Evolved. Produkcja wygląda efektownie i zostanie utrzymana w prześmiewczym klimacie protoplasty. Pod względem oprawy wizualnej nie zaskakuje, choć nie powinniśmy wyciągać pochopnych wniosków.

Swoją kolejną produkcję zapowiedziało studio Insomniac Games, znane z serii Resistance, Ratchet & Clank oraz świeżego Fuse. Sunset Overdrive będzie sieciową strzelanką ze światem o otwartej strukturze, łączącą stylistykę, humor, kreskówkową oprawę i dynamikę walki podobną do Team Fortress 2 z parkourowymi akcjami rodem z Mirror’s Edge. Nie zabraknie w niej również zwariowanych broni, podatnych na modyfikacje. Produkcja trafi tylko na XONE.

Przez kolejnych kilkanaście minut scenę we władanie wzięły takie gry jak Forza Motorsport 5 (zwiastun z rozgrywką znajdziecie poniżej), specjalna odsłona Minecrafta na Xboksa One, Quantum Break od studia Remedy (Alan Wake), wyjątkowo brzydkie D4 oraz Project Spark – ciekawie zapowiadająca się odpowiedź na LittleBigPlanet, pełniąca funkcję narzędzia umożliwiającego tworzenie własnych gier (premiera na XONE i Windows 8).

Xbox One – funkcje i dodatki

Pokazy gier przerwano na moment krótką prezentacją nowości w zakresie funkcji i możliwości Xboksa One. Przede wszystkim w niepamięć odchodzi ograniczenie do 100 przyjaciół na liście – ich liczba nie będzie miała górnej granicy. Ponadto Microsoft zlikwiduje program Microsoft Points. Za cyfrową zawartość posiadacze XONE zapłacą tylko i wyłącznie walutą obowiązującą w ich kraju (w zależności od wsparcia). Konsola oferować będzie też dwie arcyciekawe funkcje wiążące się z dzieleniem się nagraniami gameplaya. Po pierwsze, użytkownik będzie mógł nagrać, zmontować i wzbogacić o własny komentarz specjalne filmiki, a następnie umieścić je na serwerach typu cloud. Po drugie, XONE będzie współpracować z usługą Twitch, oferując możliwość transmitowania toczonej przez siebie rozgrywki w świat.

Gry na XONE – Crimson Dragon, Dead Rising 3, Wiedźmin 3, Battlefield 4, Halo, TitanFall

Po krótkiej przerwie konferencja wróciła na właściwe tory, czyli do pokazów kolejnych gier. Jako pierwsza na scenie zagościła smocza strzelanka o tytule Crimson Dragon. Dzieło Yukio Futatsukiego (autora serii Panzer Dragoon), zapowiadane pierwotnie na 360-tkę, zagości ostatecznie na XONE i zrobi użytek z nowego Kinecta. Gra nie prezentuje się szczególnie oszołamiająco – prawdopodobnie ukaże się tylko w cyfrowej dystrybucji – ale fani gatunku z pewnością czekają na nią z niecierpliwością. Prezentacja Crimson Dragon przebiegła z problemami technicznymi, ponieważ zabrakło dźwięku. Poniższy zwiastun możecie podziwiać już w pełnej krasie.

Pod koniec roku na XONE trafi też Dead Rising 3. Produkcja, zapowiedziana oficjalnie przez firmę Capcom, została pokazana na zwiastunie z obszernym fragmentem rozgrywki. Głównym bohaterem historii będzie Nick Ramos, prawdopodobnie mechanik o latynoskich korzeniach, któremu niestraszne będzie wyjście na ulice strukturalnie otwartego miasta Los Perdidos celem eksterminacji hord zombie. Do jego dyspozycji oddane zostaną różne pojazdy, a także setki rodzajów broni – w tym wiele powstałych wskutek łączenia ze sobą najróżniejszych przedmiotów. Oprawa graficzna nie wygląda być może rewolucyjnie, ale z pewnością podobać może się pod względem wykorzystanej stylistyki – zdecydowanie mroczniejszej od tej znanej z poprzednich odsłon serii.

Nowych zwiastunów doczekały się również gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (tytuł polskiego studia CD Projekt RED został tym samym oficjalnie zapowiedziany na XONE) oraz Battlefield 4 w wersji na XONE w 60 klatkach na sekundę. W obu przypadkach można mówić o bardzo efektownych materiałach. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że pierwszy zestaw map dla gry, zatytułowany Second Assault, ukaże się w pierwszej kolejności na konsoli Xbox One. Ujawniona została również gra Below – nowe dzieło twórców doskonałego Superbrothers: Sword & Sworcery EP. Będzie to RPG roguelike z intrygująca szatą graficzną i ścieżką dźwiękową autorstwa Jima Guthriego.

Wreszcie przyszedł czas na nową odsłonę marki Halo. Klimatyczny zwiastun, który z początku wywiódł w pole wielu widzów, został wzbogacony o kilka szczegółów. Otóż, nad grą pracuje studio 343 Industries, czyli producent „czwórki”. Nowe Halo trafi w przyszłym roku na Xboksa One i zaoferuje wysokiej jakości oprawą graficzną w 60 klatkach na sekundę.

Konferencję firmy Microsoft zakończyła obszerna prezentacja TitanFall, pierwszego dzieła studia Respawn Entertainment, założonego przez Vince’a Zampellę i Jasona Westa, czyli byłych szefów Infinity Ward – producenta odpowiedzialnego za markę Call of Duty: Modern Warfare. Był to zresztą premierowy pokaz gry obejmujący ujawnienie materiałów multimedialnych, w tym bogatego w szczegóły zapisu rozgrywki. Tytuł jest futurystyczną strzelanką, kładącą nacisk na rozgrywki wieloosobowe. Póki co, TitanFall zapowiedziano wyłącznie na pecety oraz konsole Xbox 360 i Xbox One. Niewykluczone jednak, że gra trafi na inne platformy sprzętowe.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej