Wyszukiwarka gier
Wizardry 8

Wizardry 8

PC
po premierze

Data wydania: 15 listopada 2001

RPG, FPP, Fantasy, Klasyczne RPG, Singleplayer

Wizardry 8 to ósma odsłona cenionej serii cRPG produkowanej i wydawanej przez firmę Sir-Tech. Tym razem akcja gry osadzona została na tajemniczej planecie Dominus, a prowadzona przez gracza drużyna musi zmierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami omu Kosmicznych Lordów. Nieliniowa fabuła pozwala na różne zakończenia gry.

8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny

Wizardry 8 to kolejna część legendarnej już serii cRPG. Tym razem przenosimy się na tajemniczą planetę Dominus, miejsce powstania potężnego artefaktu Astral Dominae i domu Kosmicznych Lordów. W grze tworzymy sześcioosobową drużynę wybierając spośród 11 ras i 15 różnych profesji. Istnieje możliwość zaimportowania postaci z wcześniejszych części Wizardy. Zastosowano całkowicie nowy silnik graficzny 3D, umożliwiający pracę w trybie high-color w wysokiej rozdzielczości, wyświetlanie dopracowanych modeli postaci czy sugestywne odwzorowanie zmian pór dnia.

Jak zwykle przed naszą drużyną stoi szereg zadań, które musimy wykonać podczas wędrówki przez nieznany, pełen tajemnic świat fantasy. Każda z postaci w drużynie posiada własną osobowość i komentuje nasze posunięcia. Wprowadzono rozbudowany system walk, podczas których stawimy czoła ponad 100 różnym rodzajom potworów wykorzystując w tym celu wiele typów broni i ponad 100 dostępnych czarów. Nieliniowa fabuła pozwala na różne zakończenia gry.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Producent: Sir-Tech

Wydawca: Sir-Tech

Ograniczenia wiekowe: 12+

Gry z serii

Wizardry 8
Wizardry 8
Wizardry 8

13GRY

Gry z serii Wizardry

Seria gier RPG typu dungeon crawler, zapoczątkowana w 1981 roku, uznawana za jednego z protoplastów całego gatunku. Cykl Wizardry został wykreowany i przez pierwsze 20 lat był rozwijany przez amerykańskie studio Sir-Tech. Z czasem jednak prawa do marki zaczęto dzielić z innymi podmiotami, w tym japońskimi firmami, co ostatecznie miało ocalić ją od zapomnienia.

Gry z serii Wizardry

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Wizardry 8

Wizardry 8 to kolejna część legendarnej już serii cRPG. Tym razem przenosimy się na tajemniczą planetę Dominus, miejsce powstania potężnego artefaktu Astral Dominae i domu Kosmicznych Lordów.

Wizardry 8 - recenzja gry
Recenzujący:
Adam Bilczewski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
13 marca 2002
Wizardry 8 - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 14 marca 2002

Wizardry 8 - poradnik do gry

Ósma część Wizardry dla części graczy ustanowiła ideał, część uważa ją za nudną, część za nadto trudną. Niniejszy poradnik powinien wszystkim im po trosze pomóc odnaleźć się na planecie Dominus, sprostać jej niebezpieczeństwom i odkryć jej tajemnice.

Wizardry 8 - poradnik do gry
Opinie

7 marca 2002

Wizardry 8 - test przed premierą

Wizardry 8 to kolejna część legendarnej już serii cRPG. Tym razem przenosimy się na tajemniczą planetę Dominus, miejsce powstania potężnego artefaktu Astral Dominae i domu Kosmicznych Lordów.

Wizardry 8 - test przed premierą
Opinie

11 lutego 2002

cRPG 2002

Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się, (subiektywnie, rzecz jasna) na kilku nadciągających tytułach z gatunku cRPG, które jeszcze w tym roku powinny trafić na nasze dyski twarde.

cRPG 2002
Opinie

14 lutego 2001

RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka

Być może pamiętacie jeszcze "chude" lata role-play? Czasy, kiedy rocznie ukazywała się jedna, góra dwie gry w tym gatunku. Wszystko jednak zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i w tej chwili wiele firm pracuje nad grami role-play.

RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka
Opinie

6 lutego 2001

Wizardry 8 - zapowiedź

Czy nadchodzący produkt niewielkiej firmy Sir-Tech zapewni nam tyle przygód co wcześniejsze części tego znakomitego cyklu ? Autorzy obiecują kilkaset godzin zabawy, wspaniałą grafikę i ogromny świat gry. Przyjrzyjmy się bliżej temu tytułowi.

Wizardry 8 - zapowiedź

Wiadomości

Wizardry Online - legenda RPG powraca w wydaniu MMO

Jedna z najsłynniejszych serii RPG już wkrótce doczeka się wersji MMO. Na tegorocznym E3 japońskie studio Headlock Games ogłosiło bowiem, że pracuje nad Wizardry Online.

gry

Adrian Werner

10 czerwca 2011 10:57

Wizardry Online - legenda RPG powraca w wydaniu MMO

GameSpy po raz wtóry – 25 najbardziej niedocenionych pozycji rynku elektroniczno-rozrywkowego

Po tym, jak dość niedawno na łamach serwisu GameSpy.com pojawiła się lista 25 najbardziej przereklamowanych produkcji w historii gier komputerowych (informowaliśmy Was o tym w wiadomościach: „Ćwierć setki przereklamowanych gier wg GameSpy” oraz „25 najbardziej przereklamowanych produkcji w historii gier komputerowych”) nadszedł czas na kolejne zestawienie. Tematem dzisiaj zapoczątkowanej edycji rankingu są gry, które według opinii redaktorów wyżej wspomnianego serwisu zostały najbardziej niedocenione pośród tytułów gier wirtualnych.

pozostałe

Piotr Siejczuk

29 września 2003 16:23

GameSpy po raz wtóry – 25 najbardziej niedocenionych pozycji rynku elektroniczno-rozrywkowego

Być może zagramy w Wizardry 9 i Jagged Alliance 3...

Od czasu smutnej wiadomości zatytułowanej „Prace nad Jagged Alliance 3 i Wizardry 9 wstrzymane” minęło już blisko dwa lata. W międzyczasie ukazało się Wizardry 8 i minęło prawe półtora roku od światowej premiery tegoż tytułu. Był to też okres, w którym wszystko co związane z firmą Sir-Tech (twórcą serii Jagged Alliance i Wizardry) i ludźmi którzy stworzyli powyższe dzieła, ucichło – wydawało się nawet, że obie te serie to już historia. Tymczasem redaktor serwisu RpgDot skontaktował się z dwoma kluczowymi osobami zespołów odpowiedzialnych za Jagged Alliance i Wizardry, Robertem Sirotekiem oraz Lindą Currie, które oświadczyły, że powstanie Wizardy 9 i Jagged Alliance 3 to nie pobożne życzenia – są bardzo duże szanse, że obie te gry zostaną zrealizowane.

gry

Przemysław Bartula

30 maja 2003 09:27

Być może zagramy w Wizardry 9 i Jagged Alliance 3...

Plebiscyt GOL na Najlepsze Gry 2002 roku – kategoria cRPG

Przed świętami rozpoczął się „Plebiscyt GOL na Najlepsze Gry 2002 roku”, głosować można w dziewięciu różnych kategoriach, mnie zaś przypadło dzisiaj zadanie podzielenia się z wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi gier nominowanych w kategorii „Najlepsza cRPG”.

pozostałe

Janusz Burda

4 stycznia 2003 14:58

Plebiscyt GOL na Najlepsze Gry 2002 roku – kategoria cRPG

Dwa nowe tytuły z serii „Fajna Cena” w sprzedaży

Jak poinformował nas CD Projekt, dzisiaj na półkach sklepowych w naszym kraju powinny pojawić się dwa kolejne tytuły wydane w serii „Fajna Cena”: wyścigi samochodowe stylizowane na lata sześćdziesiąte – Rally Trophy, oraz cRPG – Wizardry 8. Obie gry dostępne będą w polskich wersjach językowych i cenie 49.90 PLN.

gry

Janusz Burda

18 września 2002 07:06

Dwa nowe tytuły z serii „Fajna Cena” w sprzedaży

Poradnik do Wizardry 8

Wizardry 8 to z pewnością jeden z gorętszych tytułów cRPG jakie zagościły ostatnio na półkach sklepowych w naszym kraju. Wczoraj mogliście zapoznać się z zamieszczoną na naszych stronach jego recenzją, dzisiaj dołączył do niej poradnik.

gry

Janusz Burda

14 marca 2002 14:39

Poradnik do Wizardry 8

Recenzja: Wizardry 8

Nareszcie! Po wielu latach oczekiwań możemy zagrać w ósmą już część jednej z najbardziej znanych serii gier należących do gatunku cRPG – Wizardry. Czy warto było czekać? Zapraszam do recenzji.

gry

Fajek

13 marca 2002 10:50

Recenzja: Wizardry 8

Premiera Wizardry 8!

Po wielu latach oczekiwań w kocu możemy na własnej skórze sprawdzić, czym jest ósma już część Wizardry. Czy będziemy mogli ją nazwać „najlepszym cRPG” ostatnich lat? Wczoraj miała miejsce premiera tego tytułu w Polsce.

gry

Fajek

7 marca 2002 10:14

Premiera Wizardry 8!

Gadżet do polskiej edycji Wizardry 8 ujawniony

W dniu dzisiejszym firma CD Projekt podała więcej szczegółów na temat gadżetu dołączonego do polskiej edycji Wizardry 8. Będzie nim jedna z najbardziej kultowych gier RPG wszech czasów - Wizardry 7 Gold.

gry

Janusz Burda

13 lutego 2002 16:34

Gadżet do polskiej edycji Wizardry 8 ujawniony

Beta testy Wizardry 8 PL rozpoczęte

Jak poinformował nas CD Projekt, rozpoczęły się beta testy polskiej wersji językowej jednej z ciekawszych gier z gatunku cRPG - Wizardry 8.

gry

Janusz Burda

6 lutego 2002 16:48

Beta testy Wizardry 8 PL rozpoczęte

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Wizardry 8.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Wizardry 8:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 233MHz, 64MB RAM, 8MB akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.5

Ocena Graczy

Średnia z 833 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.0

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1002 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
PC

Adam Bilczewski

Recenzent GRYOnline.pl

2002.03.13

Wizardry 8 to kolejna część legendarnej już serii cRPG. Tym razem przenosimy się na tajemniczą planetę Dominus, miejsce powstania potężnego artefaktu Astral Dominae i domu Kosmicznych Lordów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-05-16
00:07

zanonimizowany768165 Legend

Każdy wie że losowe starcia i respawny w grze potrafią dopiec.

Można je zredukować za pomocą Wizardry 8 Cosmic Forge Editor
https://mad-god.webs.com/downloads.htm
Ale sam go nie używałem więc nie pytajcie jak go użyć...
Można nim też zmienić masę innych rzeczy w grze ale o tym możecie się przekonać sami :]

Druga sprawa - na początku gry lądujemy w klasztorze, po którego opuszczeniu udajemy się do Arnika wędrując przez Arnika Road.
I tu jest myk - poziom potworów jaki pojawia się na naszej drodze jest zależny od naszego, ale w pewnych granicach.
1-5, 6-10, 11-15, 16-20 itd.

W klasztorze możemy natknąć się na potwory z poziomem 1-5 a na Arnika Road będzie to 6-10.

Jak na złość nasze postacie w grze po opuszczeniu klasztoru najczęściej mają 6+ poziom.

Jeśli więc wbijemy 5lvl i powstrzymamy się od awansowania postaci to podróż przez Arnika Road będzie bezpieczniejsza. Doświadczenie nie przepada jeśli nie zrobimy awansu.

Ech, szkoda że tego nie wiedziałem podczas moich początków z grą...

Komentarz: zanonimizowany768165
2021-04-30
13:37

zanonimizowany768165 Legend

Tekst to luźne tłumaczenie tego wpisu z bloga. https://www.billhiatt.com/2019/05/03/blast-from-the-past-wizardry-8/

Od paru lat chodzi za mną chęć spróbowania jakiegoś moda do Wizardry 8. Jest tylko pewien problem - brak większych informacji o nich.
Dołączone dokumenty ReadMe czasem niewiele tłumaczą, są tam głównie podziękowania czy użyte zasoby innych moderów. Zimlab (strona-archiwum poświęcona serii) też nie pomaga.
Do stworzenia modów do Wiz8 użyto „Mad God CosmigForge", takiego edytora do wszystkiego w grze. Nawet lokacji ale ten element jest najtrudniejszy i
najbardziej czasochłonny.

Na początek Christian Coder mod od Jeffa Ludwiga, który prowadzi stronę poświęconą serii. Zmiany te są drobne jak zniesienie ograniczenia które sprawia, że
RPCe (postacie do przyłączenia) nie chcą pójść z nami do wybranych miejsc. Do tego większe zróżnicowanie uzbrojenia oraz jej ilości, do tego szybszy dostęp do broni palnej. Do tego bardziej skuteczna magia ofensywna oraz dropy.
Chyba najlepszy z modów dla początkujących.

Deathstalker mod
Podfrakcje w ugrupowaniach (np. wśród Umpani czy Rattkinów) plus większe zróżnicowanie grup mobków spotykanych na naszej drodze. To jeden z trudniejszych
modów do gry, w ramach rekompensaty dostajemy lepszy sprzęt na początku (zakupy, łupy) oraz większy wachlarz postaci do przyłączenia.

Dodatkowo pojawiła się broń do walki dystansowej która nie wymaga amunicji.
Prócz mobków na naszej drodze spotkamy neutralne postacie. Nie są one jedynie ozdobnikiem - są one potrzebne nam w zmaganiach z trudniejszymi przeciwnikami.
Szczególnie widać to w drodze do bazy Umpani - jeśli w pobliżu nie ma ich oddziałów (w tym - podobno - machiny wojenne!) to nie przedostaniemy się do bazy.

Dodd the Slayer Mod
Mod w którym rozwinięto crafting i klasę Gadżeciarza, który z pomocą innych umiejętności oraz szkół magii możę tworzyć nowe rzeczy oraz ulepsza stare.
Przeciwnicy nabierają mocy w zastraszającym tempie, przez Arnikę będziemy się teraz musieli przekradać bo większość przeciwników tam nas zmiecie.
Z drugiej strony za walkę można w Arnice dostać nawet półtora miliona(!) punktów doświadczenia. Dzięki temu nasza ekipa również nabiera mocy w zadowalającym tempie... o ile przeżyje starcie, ma się rozumieć. W podstawowej wersji gry wbijanie poziomów od 15 w górę trwało wieczność, teraz nie ma takiego problemu.

Retro lochy (inspirowane starymi częściami Wizardry) są teraz niejako obowiązkowe, a to dlatego że w końcowej lokacji (Ascension Peak) droga
jest zablokowana przez wiernego sojusznika Mrocznego Mędrca. Ma on poziom 50 (w czystej grze docieraliśmy tam w okolicach 20 poziomu) więc musimy wykonać zadanie dla pewnego NPCa by ten złożył dla nas broń do jego pokonania.
Możemy też wbić wystarczająco wysoki poziom i trenować na tyle, że rozłożymy go w starciu twarzą w twarz.

Wizardry Reforged
Najbardziej obiecujący mod ze wszystkich. Podobnie jak wcześniejsze podnosi poziom trudności wraz z większym wachlarzem wyposażenia. W projekcie pojawiły się
nowe lokacje, część opcjonalna (Ninja Fortress i Necromani Realm) a część zwiedzimy podczas zmagań z wątkiem głównym (Ice Canyons, Dwarven Country, Pirate Island, Primary Rocks i Savant City, te dwa ostatnie są w kosmosie). Sam wątek przeszedł zmiany - startujemy w innym miejscu (Klasztor jest jakby co do zwiedzenia).
Część lokacji jak Trynton, Rapax Castle czy retro lochy zostały usunięte a ich zasoby użyte w innych miejscach. Niedaleko nowego startu znajduje się
pustynia, której nie było w serii.

Jest to też najtrudniejszy mod ze względu na brak limitu poziomów dla potworów, podobno kręcą się tam paskudy na poziomie 100(!). Choć nie ma takiego
przeskoku jak w Dodd modzie. Do tego bronie znajdowane po drodze będą znacznie potężniejsze. Dostaniemy też wcześniejszy dostęp do Modern Weapons
dzięki czemu szkolenie zaczniemy o wiele wcześniej niż w podstawce.

W M&M późny dostęp do broni palnej był do przetrawienia przy ich rozwoju postaci (pakowanie punktów), w Wizardry gdzie umiejętności rosną głównie przez używanie późny dostęp nie jest już taki dobry...

W WR mamy dostęp do specjalnych, przepotężnych broni które jednak mają wysokie wymagania, przez co warto mieć w ekipie specjalistów w jednym typie uzbrojenia.
Do tego lepsza magia ofensywna plus nowe czary.

Z tych wszystkich na razie ograłem White Wolfa, nie był opisany na blogu i czeka wraz z innymi (Flamestryke, Lunastrilis oraz White Wolf) na swoją kolejkę.
Z tego co się później dowiedziałem twórca WW powrócił i zamierza dokończyć projekt.

Pojawili się mini bossowie którzy potrafią być znacznie trudniejsi. Chyba że mamy dostęp do lepszych czarów statusowych oraz Barda, wtedy różnica poziomów tak nie dokucza.
Próbowałem dostać się z Arniki do Trynton (tych chomiko-łasico-gryzoni na drzewach) ale drogę zagrodził mi mag poziomu 25 który zmiótł moją ekipę na 7-ym poziomie dwoma kulami ognia w jednej turze. Czar Magic Screen może by mi pomógł gdyby dało się go odpalić przed walką.

W grze dostępne są bardzo drogie treningi. Szybki test i za naukę otwierania zamków życzyli sobie prawie 450 tysięcy monet.
Na 8 poziomie nadal bujałem się między 1 a 10 tysiącami bo ciągle coś kupowałem a sprzęt rzadko kiedy był wart sprzedaży.
Treningi te dostajemy w gildiach, w przypadku Arniki jest tam gildia magów oraz złodziei.

Obie wymagają hasła - jedną z nich miał na kartce miniboss na Arnika Road a drugą zbiegły mag (w drodze do bazy Umpani).
Magowie mają zadania ale są dość trudne.
Nie wiem jak rozpocząć trening w gildii magów ale za to ich oferta ksiąg jest niesamowicie duża. Żaden inny handlarz w grze nie ma takiej oferty.
Treningi u złodziei kosztują krocie (450tyś. szt. złota).

I tu zaczęło mi dokuczać AI. Nawet jak są za cienką ścianą i nas widzieli to po schowaniu się tracą zainteresowanie.
Na tyle że nawet aktywacja trybu walki nie przyciąga ich do nas schowanych za rogiem.

Trochę żałuję że ponownie wybrałem Biskupa, jednak wyspecjalizowany Mag/Kapłan lepsi a Bard do leczenia i statusów nie gorszy.
System działa tak że by mieć dostęp do czaru trzeba mieć odpowiedni poziom postaci oraz szkoły magii. Problem z hybrydami (jak Biskup) jest taki, że za późno mamy dostęp do czarów które bardzo są nam potrzebne na niższych poziomach.

Hybrydy muszą mieć 4 poziomy postaci większe niż wyspecjalizowane klasy by mieć dostęp do czarów. Przykładowo chciałem spróbować Hypnotic Lure (wabik) bez wybierania Psionika do drużyny. Czar poziomu 3-go wymaga Psionika na poziomie piątym gdy hybryda musi mieć poziom dziewiąty. Potem jest tylko gorzej...

Żałuję też grania Lordem zamiast Wojownika. Wybrałem go by użyć przeklętego miecza Bloodlust, który aktywował Berserk przy każdym ataku.
Przeklęte przedmioty zazwyczaj odbierają nam powoli życie a Lord miał Regenerację Zdrowia, która by to niwelowała.
Okazało się, że Wojownik na starcie ma Berserka.
Polega na tym, że kosztem szansy trafienia i większego zużycia staminy zadajemy 2x więcej obrażeń.
Z tego co widziałem większość modów zwiększa zróżnicowanie w uzbrojeniu, przez co Bloodlust przestaje być dobrą bronią dość szybko.

Komentarz: zanonimizowany768165
2023-11-10
22:57

zanonimizowany768165 Legend

I kolejny wpis
https://www.billhiatt.com/2022/07/24/blast-from-the-past-wizardry-8-part-2/
Prawie dwa lata później i nadal nie wgryzłem się poważnie w żadnego moda. Wybór padł na Expanded, który wygląda na najlepiej dopracowanego i posiadającego najwięcej nowych lokacji (które jak dotąd nie wyglądają tak strasznie jak w innym modzie, który testowałem, ale nazwy zapomniałem teraz). Chyba? Niestety bez dokładnych opisów, podających suche liczny, nie jestem w stanie dać pełnego porównania.

To lecimy z luźnym tłumaczeniem:
Lunastrilis
Nowe lokacje przy czym spora ich część była wzięta z poprzedniego moda autora (Reforged). Statek którym lecieliśmy jest teraz mini-lochem do zwiedzenia. Na starcie spotykami dżina który po jakimś czasie obdarowuje nas garścią XP wartą kilku poziomów. Dobry start, ale czy Arnika Road nie będzie przez to trudniejsza?

Balans przedmiotów jest inny - w Reforged mieliśmy i sporo klasycznego sprzętu fantasy, ale też sporo nowoczesnych pukawek do walki dystansowej. W Lunastrillis natomiast te drugie tak dominują, że gracze zalecają stworzenie ekipy specjalizującej się w walce dystansowej (Rangersi, Gadżeciarze i możesz też magów czy biskupów jako dodatek. Rangers mają umiejętnosć walenia krytów na dystansie). Dziwne to posunięcie...

White Wolf
Tak jak wspomniałem w poprzednim poście White Wolf musiał zaczekać na oddzielny wpis.
Zaczynamy w Klasztorze, dołącza do nas kapłan i jeszcze ktoś. Do tego garść mini zadań w pierwszej lokacji.
W Arnice pojawiła się gildia złodziei posiadających zlecenia na sprzątnięcie celów (na szczęście wszyscy są źli). Naprzeciwko nich szkoła magii gdzie sprzedają każdy czar po srogiej cenie. Dostaniemy zadanie na szpiegowanie w szeregach wyznawców starego/nowego boga tej planety.
Z nowych przeciwników możemy na przykład spotkać zgraję wojowników ninja, którzy albo sprzątną nas shurikenami (krytyki za darmo) albo zaklęciami Tsunami czy Tornada.

Zmiany w starych, klasycznych lokacjach są wystarczającym powodem by grać z tym modem. Za to nowe lokacje? Z jakiegoś powodu autor ma chyba bzika na punkcie krasnali bo jest ich dziwnie dużo - Khyz Muril, Khyz Amul, Muraz Baryk, Dul Baradil. Dostaniemy się do nich przez góry.

W któreś z tych lokacji znajdziemy NPCa sprzedającego książki do treningów. Dzięki temu możemy nauczyć kogoś w naszej ekipie posługiwania się nowym typem uzbrojenia - dzięki temu znalezione fajne cacko możemy użyć a niekoniecznie sprzedać zaraz po znalezieniu.
Znalezienie nowszej wersji moda (WW2.0) może nie być łatwe. Dotyczy to też nowszej wersji Cosmic Forge która się przyda do poprawienia paru rzeczy.

Expanded
-17 nowych lokacji oraz zmienione klasyczne
-ponad 600 nowych potworów czy NPCów
-ponad 500 nowych przedmiotów
-przebalansowane klasy, zaklęcia, szkoły magii, przedmioty, monstra
-nowe tekstury
-nowe modele i tekstury potworów
-garść nowych zaklęć - głównie dla potworów, ale coś dla graczy się znajdzie
-garść zadań pobocznych
-nowe postacie i handlarze z dialogami mówionymi

Autor pracował nad modem jakieś 20 lat z przerwami i zmianami oraz poprawkami. Monstrów nowych tyle, że za pierwszym podejściem nie zobaczymy wszystkich! Przy czymś część z nich wygląda jak nie z tego świata... w sensie, że mogliśmy je widzieć w innych grach czy modach. Nowe postacie (NPC i RPC do przyłączenia) mają głos!

Gadżeciaż nie może już używać zwykłych kamieni, ale ma teraz dostęp do bardziej zróżnicowanej amunicji dla swojego omniguna.
Wprowadzono też mechanikę łowienia ryb - są nawet postacie i przedmioty z tym związane.

Klasy na starcie mają parę zmian i nowości - bard startuje z saksofonem ogłuszającym, biskup dostaje amulet z magicznymi pociskami. Elfy dzielą z faeries wrodzoną regenerację many. Same wróżki (faeries) mają jeszcze więcej ograniczeń co do noszonego sprzętu. W Arnice możemy znaleźć sklep gdzie do kupienia jest sprzęt dla przedstawicieli ich rasy... z cenami zrywającymi z butów.
Łotrzycy mogą posługiwać się bronią palną i zabierają Lordom umiejętność walki dwiema broniami (dual wielding). Wojownicy nie dostają już tylu HP i mają bardziej ograniczony wachlarz uzbrojenia. Za to nowe bronie dla nich są dość potężne jeśli dostaną je w swoje ręce. Inne klasy dostały więcej HP dla siebie - szczególnie Lord, którzy może teraz robić za tanka.
Mnisi oraz ninja nie uczą się Stealth (Skradanie) tylko muszą ulepszać swój ekwipunek by ta umiejętność była dla nich dostępna.

Zaklęcia ochronne kosztują więcej many i trwają krócej.

W White Wolf - podobnie jak w Expanded - nowe lokacje nie są wymagane dla wątku głównego. No ale nie po to się grało w moda by je zignorować, c'nie? A i klasyczne mapy też z lekka pozmieniane.

Komentarz: zanonimizowany768165
2023-11-12
12:51

ivo Konsul

Da się spolszczyć wersję z gog albo ze steam?

Komentarz: ivo
2023-11-12
12:52

Admin Senator

Admin

Wizardry 8 - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl