Data wydania: 30 sierpnia 2022
F1 Manager 2022 to strategia typu menadżer, w której kierujemy zespołem Formuły 1, dbając o wszelkie aspekty jego funkcjonowania. Grę wyprodukowało i wydało brytyjskie studio Frontier Developments, znane z wielu strategii ekonomicznych.
Gracze
Steam
OpenCritic
F1 Manager 2022 to licencjonowana sportowa gra strategiczna, w której wcielamy się w menadżera zespołu Formuły 1. Tytuł wyprodukowało i wydało brytyjskie studio Frontier Developments, mające na koncie wiele strategii ekonomicznych, m.in. Jurassic World Evolution 2 czy Planet Zoo.
Naszym zadaniem jest dobranie zespołu (z pełnej listy zawodników i pracowników sezonu 2022 F1) i poprowadzenie go do zwycięstwa, dbając o najdrobniejsze szczegóły. Musimy kontrolować wyniki członków naszej ekipy, a także mieć na oku wschodzące gwiazdy konkurencji, aby zapewnić sobie przewagę. Nie omija nas również zarządzanie finansami i inżynierią - wybieramy nowe części do bolidów, aby uzyskać dominację na torze. Możemy postawić na zrównoważony system albo wyróżnić się odważnymi rozwiązaniami.
Wszystkie te aspekty zwieńczamy strategią na poszczególne wyścigi i decyzjami podejmowanymi już w ich trakcie - od wyboru momentu zjazdu do pit stopu i zmiany opon po wskazówki udzielane kierowcy. Nadrzędnym celem jest realizowanie krótko- i długoterminowych zadań, by wykazać się przed zarządem zespołu.
F1 Manager 2022 wyróżnia się naprawdę dobrą oprawą audiowizualną. Bolidy, tory wyścigowe i kierowcy zostali wiernie odwzorowani, z dużą ilością detali. Twórcy zadbali także o realistyczny pakiet transmisyjny, więc każdemu wyścigowi towarzyszą oficjalne logotypy F1, tabele i grafiki.
W F1 Manager 2022 możemy bawić się wyłącznie samodzielnie. Twórcy nie przewidzieli żadnej formy rozgrywki wieloosobowej.
Autor opisu gry: Wanda Lisiecka
Platformy:
Xbox One
PlayStation 5
PC Windows
PlayStation 4
Xbox Series X/S
Gry podobne:
Aktualizacja: 1 września 2022
F1 Manager 2022 poradnik to, najlepsze porady na start, do zarządzania zespołem, wyboru teamu, używania nowych części, weekendów wyścigowych, Grand Prix. Opisujemy poziomy trudności, jak zmienić długość wyścigu, poradnik trofeowy, wymagania sprzętowe.
20 grudnia 2022
Może i gry strategiczne mają złoty okres za sobą. Nie oznacza to jednak, że gatunek został zapomniany. Wciąż otrzymujemy świetne gry i 2022 rok nie był inny. Zapraszamy do przeglądu najlepszych strategii mijających miesięcy.
30 lipca 2022
Sierpień to miesiąc wychodzący poza schemat. Niby sezon ogórkowy w pełnym rozkwicie, ale jakimś cudem znalazło się miejsce na kilka naprawdę interesujących premier. Nikt więc nie powinien narzekać, że podczas wakacji nie ma w co grać!
Studio Frontier Developments pracuje nad F1 Manager 2023, czyli kontynuacją zeszłorocznej produkcji, która pozwalała na pokierowanie zespołem Formuły 1.
gry
Adrian Werner
28 kwietnia 2023
Symulator wyścigów Formuły 1 zaliczył kiepski debiut. Produkcja studia Frontier Developments spisała się pod względem finansowym gorzej, niż oczekiwano. Twórcy za słabą sprzedaż gry winią „wrażliwość graczy na cenę”.
gry
Marcin Przała
10 stycznia 2023
Dwa miesiące i mnóstwo nierozwiązanych problemów – historia gry F1 Manager 2022 okazała się zadziwiająco krótka.
gry
Jakub Błażewicz
28 października 2022
W tym Motoprzeglądzie oferuję alternatywne, nieco łagodniejsze spojrzenie na Gran Turismo 7, a także sporo wieści o szeroko pojętej Formule 1. Prześliźniemy się też po dalszym rozwoju Forzy Horizon 5 (byłoby „wgryziemy się”, gdyby nie śmierć Elżbiety II).
gry
Krzysztof Mysiak
11 września 2022
F1 Manager 2022 miał wypełnić pustkę, która od dłuższego czasu występowała na rynku gier menedżerskich w świecie wirtualnych wyścigów. Nie zdołał spełnić wszystkich oczekiwań, ale jak na pierwszą odsłonę serii jest zaskakująco udany.
opinie
Mikołaj Łaszkiewicz
7 września 2022
Dziś premiera wyczekiwanego F1 Managera. W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje oraz opinie graczy.
gry
Przemysław Dygas
30 sierpnia 2022
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie produkcje jak Commandos 3: HD Remaster, Destroy All Humans! 2 – Reprobed, F1 Manager 2022 czy Immortality.
gry
Adrian Werner
29 sierpnia 2022
Największym wydarzeniem ostatnich dwóch tygodni w grach wyścigowych jest premiera wielkiej aktualizacji 1.4 do Automobilisty 2. Co, ta wieść nie skłania Was do kliknięcia w artykuł? Wiedzcie tedy, że mam też istotne nowiny nt. Gran Turismo 7, Forzy Horizon 5 czy F1 Managera 2022.
gry
Krzysztof Mysiak
27 sierpnia 2022
Studio Frontier Developments wraz z udostępnionym gameplay trailerem potwierdziło datę premiery gry F1 Manager 2022. Poznaliśmy też jej wymagania sprzętowe.
gry
Kamil Kleszyk
7 czerwca 2022
Studio Frontier Developments, znane z serii Jurassic World Evolution i Elite, pracuje nad F1 Manager 2022, czyli grą, w której wcielimy się menadżera zespołu wyścigowego rywalizującego w Formule 1.
gry
Adrian Werner
8 marca 2022
Wymagania sprzętowe gry F1 Manager 2022:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.3 GHz / AMD FX-8370 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / 3 GB Radeon R9 280X lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-7700 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1080 / 4 GB Radeon RX 580 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 41 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 7538 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
75% rekomendacji (42)
Push Square
Henry Stockdale
The Independent
God is a Geek
Chris White
GamingBolt
John Cantees
GameByte
Sara Heritage
CyboRKg Generał
Kupilem i po 2 godz gry zwrocilem. "Motosport Manager" na modach duzo lepszy! "F1 22" ma tylko fajne filmiki, ktorymi chwali sie w trailerach, a gracz i tak je przeskakuje. Dopracowywanie ustawien dosc chaotyczne, choc uproszczone. W dodatku mialem zwieche przy kliknieciu w max predkosc rozgrywki, choc sprzet na spokojnie powinien dac rade. A najbardziej wkurzajacy jest glos lektora! Z ogladania Formuly 1 na Viaplay tez rezygnuje, bo podnosza cene od marca.
KoperF1 Legionista
Skusilem sie napisac opinie a raczej recenzje tego managera, poniewaz w pierwszym kontakcie nie bylem gra zachwycony a teraz po 12 sezonach jestem bardzo zadowolony z gry choc nie jest idealnie. Najlepszym managerem F1 zawsze byl dla mnie Grand Prix World od Microprose, natomiast F1 manager od EA byl dla mnie totalna porazka. Motorsport managera nie rozkminialem ale wierze, ze to dobry produkt. F1 manager 22 jest gra w wielu kwestiach bardzo dopracowana, swietnie sa odwzorowane wyscigi, ktore wygladaja niemal jak w realu tylko masz na to wplyw i to jest niesamowite. Efekt DRS jest nieco niezbalansowany i tutaj nalezy to dopracowac, jest nieco wyolbrzymiony i moze przycmic w niektorych sytuacjach duzo mniej zuzyte opony wzgledem przeciwnika. Nie jest to duzy problem ale widoczny. Animacje wypadkow sa pokraczne ale ten aspekt zostawilbym na koniec do poprawy, poniewaz na nic to nie wplywa. Manager posiada bardzo duzo parametrow statystycznych, ktore maja znaczenie i faktycznie sa widoczne w wyscigu czy rozwoju pojazdu, niemniej rozwoj w roznych aspektach jest typowym efektem kuli snieznej zatem wczesniej czy pozniej dojdziesz do celu jakim jest mistrzostwo. Powinien byc dodany faktor, ktory bedzie odpowiadam za powodzenie i trafne zaprojektowanie danej czesci wzgledem poprawy osiagow bolidu tym bardziej ze mamy CFD czy tunel aerodynamiczny sparametryzowany. W managerze jest tak, ze kazda nowa czesc daje in plus, oczywiscie mozna ja rozwinac w roznych kierunkach i tutaj nalezy powiedziec, ze swietnie jest to przemyslane ale finalnie powinny byc rowniez sytuacje zle zaprojektowanych czesci, ktore nic nie daja bo takie sytuacje wystepuja w F1 dosc czesto, tutaj jednak zawsze jest do przodu. Wplyw waznych czlonkow zespolu na projektowane czesci czy budynkow na nie wplywajacych jest widoczny dopiero w skrajnych przypadkach jak zatrudni sie najlepszych czlonkow zespolu lub rozbuduje budynki do maksa. Pomiedzy roznice sa niezauwazalne a mogloby to wplywac chociazby na wyzej wspomniane niepowodzenia nowych projektow. Budynki rowniez zbyt ochoczo sie rozwija, powinny byc w tym aspekcie utrudnienia zwiazane chocby z finansami tak aby gracz musial wybierac w jakie kwestie rozwoju infrastruktury bedzie szedl. Pozostale kwestie rozwoju sa bardzo dobrze zrobione, swietnie sa sparametryzowane i widac to na torze podczas wyscigow oraz na poszczegolnych torach gdzie samochod zachowuje sie roznie w zaleznosci od zaawansowania technicznego. Tutaj jedyna rzecza jaka powinno sie zrobic to przemyslec jak pozbyc sie efektu kuli snieznej oraz dopracowac zbalansowanie niektorych aspektow, cala reszta juz jest i jest bardzo dobra. Zawodnicy staja sie rowniez tylko coraz lepsi a juniorow bardzo trudno rozwinac, podobnie jest z personelem. Teoretycznie to sa glowne punkty aby jeszcze bardziej zwiekszyc juz dosc solidny realizm. Sama zmiana ukladow sil podczas poszczegolnych sezonow funkcjonuje bardzo dobrze. Widac, ze rozne rzeczy dzieja sie u konkurencji np. w 7 sezonie Ferrari zzdobylo 15 punktow mimo iz w pierwszych sezonach byli glownym przeciwnikiem Red Bulla. Red Bull ciagle w czolowce wiec widac ze losy poszczegolnych ekip moga sie toczyc roznie niemniej widac tendencje niektorych ekip , ze sa slabsze i czesciej znajduja sie w dolach tabeli, tak jak w realu wiec bardzo dobrze. Dobrze rowniez wypada zmiana regulacji pomiedzy sezonami ktore maja negatywny wplyw na bolid i mozemy ten negatywny wplyw niwelowac badaniami w aktualnym sezonie. Wiec samo miesa oceniam bardzo wysoko z uwagami na temat efektu kuli snieznej oraz balansem niektorych rzeczy. Zaleznosci natomiast i definicja , sparametryzowanie poszczegolnych elementow i co na co ma wplyw i jak to jest widoczne podczas wyscigow, czlowiek vs maszyna uwazam, ze jest zrobione bardzo dobrze i mam nadzieje, ze to bedzie tylko szlifowane i poprawiane. Szkoda, ze nie widac nowych czesci elementow na samochodzie, jak sie zmieniaja mysle, ze bylby to swietny patent dla oka i dawalby ogromna satysfakcje jesli wyglad samochodow na dodatek by sie zmienial. W grze brak jest srodowiska F1, opini komentarzy calej tej otoczki a moznaby bylo sie wzorowac w tym aspekcie np. na footbal managerze tym bardziej, ze baza danych w F1 manager zawsze bedzie nieporownywalnie mniejsza niz w FM zatem prosciej jest stworzyc taki swiat w F1 manager. Transfery zawodnikow do poprawy, nie mozna podpisac kontraktu i rozpoczac wspolprace od nastepnego sezonu np. od razu kiedy podpisujemy kontrakt wskakuje on do zespolu zastepujac poprzednika tyczy sie to personelu i kierowcow i to nie jest realistyczne. Personel rowniez przechodzi do nas od razu nie ma karencji jaka musi odczekac aby nie sprzedawac tajemnic do nowego zespolu, zatem nie jest to realne. Podczas treningow dobrze by bylo aby kierowcy mieli pewne zadania do wykonania, np. sprawdzanie pracy poszczegolnych mieszanek , symulacje stinta, teoretycznie to jest ale tyczy sie to tylko do ustawien samochodu natomiast powinno byc tak, ze wiedza na temat mieszanek jest w odpowidni sposob zdobywana, tutaj dopisze jeszcze polecenia dla kierowcow, powinno byc ich zdecydowanie wiecej. Znaczenie inzyniera wyscigowego jest widoczne ale tutaj podobnie jak przy innych czlonkach personelu widzimy to najczesciej w skrajnych przypadkach kiedy np. taki Musconi czy Lambiase szybciej ustawia auto i bardziej trafnie szczegolnie w porownaniu z inzynierami majacymi np. 71 sily umiejetnosci ale nalezy podkreslic , ze roznice pomiedzy poszczegolnymi czlonkami sa niewielkie. Zatem nie warto zatrudniac kogos z np. 81 sily majac kogos co ma 79 albo 78 ta roznica jest praktycznie nieodczuwalna, problem w tym, ze sjala jest ciasna zatem warto jak zmieniac to juz na najlepszego badz prawie najlepszego. Tytaj nalezy to bardziej wyskalowac. Specjalnie skupilem sie na rzeczach do poprawy natomiast calosc prezentuje sie bardzo dobrze i w wiekszosci przypadkow powinna byc to ewolucja, poprawa, oszlifowanie niz zmiana. Brakuje tez trybu wieloosobowego oraz rozpoczecie kariery wlasnym zespolem. Brakuje rowniez podpisywania i calej otoczki sponsorskiej. Wplywaloby to na wyglad bolidow i uwazam, ze powinien byc ten aspekt dodany do gry jak najszybciej. Jesli ktos jest fanem F1 tak jak to powinien sprobowac. Mi osobiscie niesamowicie przypadl do gustu silnik wysvigowy ktory uwazam, ze jest najwieksza zaleta tego managera. Wyscig jest niewiarygodnie dobrze odwzorowany, boty sa dobrze sparametryzowane i swietnie to wyglada. Oceniam managera na 7 w skali do 10. Polecam.
KoperF1 Legionista
Dobrze by bylo dodac jeszcze psychologie kierowcy, personelu, fajnie jakby mozna bylo rozmawiac, motywowac, wplywac na samopoczucie personelu i kierowcow. Ale to sa dodatki, ktore moga isc z chwila rozwoju produktu.
KoperF1 Legionista
Jeszcze sie nie wypowiedzialem na temat pogody. Bardzo dobrze jest to odwzorowane, centrum meterologiczne nalezy rozwijac aby zwiekszac dokladnosc prognoz. Super to dziala przy czym pogoda zawsze moze troche zaskoczyc i prognoza moze sie naggle zmienic. Pogoda rowniez dobrze wspolgra z oponsmi i szybkoscia poszczegolnych kierowcow. Widac roznice w adaptacji do nowych warunkow, mam w skladzie np. Norrisa i Gaslyego i ten pierwszy lepiej sobie radzi podczas zmiany warunkow na torze. W profilu kierowcy to rowniez jest sparametryzowane. Na uwage zasluguje fakt , ze niektorzy slabsi overalem kierowcy moga miec pojedyncze aspekty ocenione na bardzo wysokim poziomie, np. Kubica i wspomniana przystosowalnosc. Przy personelu podobnie mozna miec np. Dyrektora od aerodynamiki ktory jest ogolnie oceniony przecietnie ale w aspekcie pracy np. nad tylnym skrzydlem moze miec umiejetnosci na poziomie czolowego aerodynamika w grze. Dlatego szczegolnie na poczatku kiedy zaczynasz gre np. williamsem i nikt nie chce przejsc do zespolu ze wzgledu na niskie noty warto sprawdzac statystyki i wybierac takich ktorzy sie wyrozniaja w pojedynczych aspektach. Slowem ffajnie sa rozkminione niektore rzeczy w tym msnagerze.