Vampire The Masquerade: Dyscypliny
Aktualizacja:
Dyscypliny (disciplines) są to potężne, magiczne umiejętności, właściwe tylko danemu klanowi (choć niektóre występują u kilku). Są one drogie w rozbudowywaniu, jednak w czasie walki potrafią przeważyć szalę zwycięstwa na Twoją stronę. Każda dyscyplina staje się silnym asem w rękawie, jeśli zostanie odpowiednio rozwinięta (choć w początkowej fazie gry oczywiście nawet 1-2 punkty na nią przeznaczone wystarczają, by była skuteczna).
Animalism
Klany: Gangrel, Nosferatu
Zestaw kilku zaklęć o różnym stopniu przydatności. Wyróżnia się tutaj Bloodsucker's Communion (czwarty poziom), który uszkadzając przeciwnika (w dość widowiskowy sposób) jednocześnie przywraca Ci punkty krwi. Czary wchodzące w skład Animalism są fajne wizualnie - a to magiczny wilk atakuje naszego przeciwnika, to znowu opada go chmara jakiejś szarańczy.
Auspex
Klany: Tremere, Toreador, Malkavian
Dyscyplina ta umożliwia Ci widzenie wszystkich postaci przez ściany, dodatkowo zaznaczając, czy są one ludźmi, czy też istotami nadprzyrodzonymi. W praktyce działa to jak swojego rodzaju radar, przydatny podczas penetrowania najeżonych przeciwnikami terenów. Dodatkowo Auspex zwiększa statystykę Wits, co przyczynia się z kolei do powiększenia umiejętności Hackowania. Jako że Auspex, podobnie jak każda inna dyscyplina, jest bardzo kosztowny w rozwinięciu, nie polecam go zbytnio. EXP-y można spożytkować na wiele ciekawszych sposobów.
Celerity
Klany: Toreador, Brujah
"Matrixowe" przyspieszenie, świetne w walce wręcz, zarówno z pojedynczym przeciwnikiem, jak i całą grupą. Celerity jest najlepszą dyscypliną bojową w grze. Dobre rozbudowanie tej umiejętności może wielce ułatwić większość misji, zwłaszcza, jeśli nasza postać specjalizuje się w melee lub unarmed.
Dementation
Klany: Malkavian
Znak firmowy klanu Malkavian. Warto rozwijać tę dyscyplinę, ponieważ poza niezaprzeczalnymi walorami bojowymi (de facto każdy poziom dyscypliny to dodatkowy "czar" do użycia w walce, dla którego da się znaleźć dobre zastosowanie na polu bitwy - głównie trzeciopoziomowe "Vision of Death" pomaga w starciach z bossami) daje także dodatkowe możliwości dialogowe - i to jakie! Granie Malkavianem z dobrym Dementation to wielka frajda.
Dominate
Klany: Ventrue, Tremere
Umiejętność dająca wielkie umiejętności komunikacyjne, dzięki niej uda się rozwiązać większość spraw drogą pokojową (oczywiście poza tymi, których nijak się nie da). Zastosowanie w walce znajduje ta dyscyplina przeciwko grupom przeciwników i jest całkiem skuteczna.
Fortitude
Klany: Ventrue, Gangrel
Doskonała, pasywna dyscyplina, zwiększająca znacząco Twoją odporność na wszelkiego rodzaju obrażenia. Świetne przeciwko bossom i innym przeciwnikom zadającym obrażenia typu Aggravated (głównie od wszelkiego rodzaju pazurów i magii). Przydatne zarówno dla Ventrue, jak i Gangreli. Tym pierwszym może uratować skórę w niejednej walce, z uwagi na fakt, że grając tym klanem łatwo jest zaniedbać rozbudowę siłową bohatera.
Obfuscate
Klany: Nosferatu, Malkavian
Niewidzialność. W zależności od poziomu rozwinięcia, pozwala na poruszanie się, korzystanie z przedmiotów itp. Dla Nosferatu jest to podstawa, gdyż tylko wykorzystując tą umiejętność będą mogli poruszać się swobodnie po ulicach. Doskonale sprawdza się też w misjach bojowych, przynajmniej w tych, w których szczególnie zależy nam na dyskrecji (np. na statku Elizabeth Dane). Posiadanie umiejętności funkcjonalnej niewidzialności to niepowtarzalny luksus, choć nie pomoże w walkach z bossami.
Potence
Klany: Nosferatu, Brujah
Czasowe doładowanie do siły. Niezbyt praktyczne, oba posiadające ją klany winny skoncentrować się na innych dyscyplinach. W założeniu jest to czar przeznaczony dla wojowników, jednak trochę mija się z celem, gdyż dobry wojownik w tej grze raczej nie będzie narzekać na poziom siły, a cenne punkty krwi w czasie walki lepiej będzie zużyć na Celerity (Brujah) oraz Blood Buffa.
Presence
Klany: Ventrue, Toreador, Brujah
Dyscyplina obniżająca bitewne predyspozycje Twoich przeciwników. Na wyższych poziomach może zdziałać naprawdę wiele, choć każdy z posiadających ją klanów ma w swoim arsenale ciekawsze pozycje.
Protean
Klany: Gangrel
Komplet dodatków, które wspomogą Twojego Gangrela w walce. Znajdziesz tu widzenie w podczerwieni, różne doładowania do umiejętności, dodatkową, magiczną broń (szpony) oraz w końcu Battle Form na 5 poziomie zaawansowania. Wszystko pięknie, ale skuteczność zawodzi. Lepiej jest inwestować w Fortitude i zaopatrzyć się w dobrą broń "tradycyjną".
Thaumaturgy
Klany: Tremere
Jest to zestaw czarów, którymi operuje klan magów Tremere. Ich skuteczność jest wręcz przesadna, czasami wydaje się, że Tremere są aż przegięci. Grając Tremerem, rozbudowuj, rozbudowuj, rozbudowuj. Jeśli chodzi o walkę, niewiele poza Thaumaturgy będzie Ci potrzebne.
Blood Buff
Klany: Wszystkie
Niewykluczone, że Blood Buff będzie najczęściej używaną przez Ciebie dyscypliną przez całą grę. Zwiększa on na pewien okres czasu obrażenia zadawane przez Ciebie przy pomocy melee i unarmed, a także znacząco zwiększa umiejętność lockpicking. Dyscyplinę tę posiada każdy wampir i nie można jej w żaden sposób rozwijać.
0
- Vampire The Masquerade: Bloodlines - poradnik do gry
- Vampire The Masquerade Bloodlines: Poradnik do gry
- Vampire The Masquerade: Uwagi ogólne
- Vampire The Masquerade: Klany
- Vampire The Masquerade: Umiejętności
- Vampire The Masquerade: Dyscypliny
- Vampire The Masquerade: Uzbrojenie
- Vampire The Masquerade: Easter Eggs
- Vampire The Masquerade: Cheaty
- Vampire The Masquerade: Początek
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - Mapy
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - 01
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - 02
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - 03
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - 04
- Vampire The Masquerade: Santa Monica - 05
- Vampire The Masquerade: Downtown - Mapy
- Vampire The Masquerade: Downtown - 01
- Vampire The Masquerade: Downtown - 02
- Vampire The Masquerade: Downtown - 03
- Vampire The Masquerade: Downtown - 04
- Vampire The Masquerade: Downtown - 05
- Vampire The Masquerade: Grout's Mansion
- Vampire The Masquerade: Museum
- Vampire The Masquerade: Hollywood - Mapy
- Vampire The Masquerade: Hollywood - 01
- Vampire The Masquerade: Hollywood - 02
- Vampire The Masquerade: Hollywood - 03
- Vampire The Masquerade: Hollywood - 04
- Vampire The Masquerade: Hollywood - 05
- Vampire The Masquerade: W poszukiwaniu Nosferatu - 01
- Vampire The Masquerade: W poszukiwaniu Nosferatu - 02
- Vampire The Masquerade: W poszukiwaniu Nosferatu - 03
- Vampire The Masquerade: Niedokończone interesy - 01
- Vampire The Masquerade: Niedokończone interesy - 02
- Vampire The Masquerade: Chinatown - Mapy
- Vampire The Masquerade: Chinatown - 01
- Vampire The Masquerade: Chinatown - 02
- Vampire The Masquerade: Chinatown - 03
- Vampire The Masquerade: Giovanni Stronghold
- Vampire The Masquerade: Society of Leopold
- Vampire The Masquerade: Hallowbrook Hotel
- Vampire The Masquerade: Decyzje i zdrajcy - 01
- Vampire The Masquerade: Decyzje i zdrajcy - 02
- Vampire The Masquerade: Decyzje i zdrajcy - 03
- Vampire The Masquerade: Ming Must Die! - 01
- Vampire The Masquerade: Ming Must Die! - 02
- Vampire The Masquerade: Ostatnia bitwa
- Vampire The Masquerade: Zakończenia (spoilery!)
- Vampire The Masquerade: Posłowie
- Vampire The Masquerade Bloodlines: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Tomczi Junior
POMOCY!
Misja-Snuff is Enough
Na Stoliku w kafejce internetowej obok martwego gościa powinna leżeć taśma 2 ( horror tape ) problem w tym że tego przedmiotu nie ma i nie potrafiłem znaleźć nikogo z podobnym problem w internecie.
próbowałem wczytywać stare zapisy gry, zabijać się i powtarzać tą misje kilku krotnie nic nie pomogło a nie uśmiecha mi się tyrać gry od początku bo robiłem wszystkie questy bez wyjątku a nawet jeśli to nie mam gwarancji że taśma tym razem będzie RATUJCIE PROSZĘ.
Z góry dziękuje za każdą pomoc i pomysły w rozwiązaniu tego problemu ( Bardzo chciałbym skończyć grę ...)
zanonimizowany902755 Junior
niestety nie znalazlem zadnej ulotki u Jezebel...
zanonimizowany646112 Junior
Hej. Wy wszyscy już gdzieś daleko w grze ;P A ja dopiero w trailerze. Przeglądałam poradnik i dzięki niemu znalazłam ten cały klucz w sejfie ale teraz nie mogę sobie poradzić z kolejnymi drzwiami, po zabiciu znienacka następnego vampira. Tam już za tą salą z rurami i zejściu na dół. Kiedy trzeba je otworzyć mając tą dyscyplinę Blood Buff. Cały czas mi wyskakuje 'failed' a w górnym rogu 'locjpicking skill below lock difficulty: 3.
I cały czas próbuje je otworzyć i nic. Może przypomnicie sobie te czasy kiedy wy to przechodziliście? ;) pomóżcie bo z tym sejfem też męczyłam się dwa dni zanim znalazłam poradnik. A że cienko znam angielski więc nie za dobrze mi to idzie. Plis.
zanonimizowany510211 Junior
Witam! Nie wiem, czy ktoś jeszcze przegląda to forum, ale jakby ktoś tu wpadł i przez przypadek znał rozwiązanie mojego problemu, to będę wdzięczny za pomoc.
Mój problem wygląda następująco: Po uratowaniu profesora (tego co umie otworzyc Ancaran Sarcofagus) z jaskini i dobiegnięciu do motorówki wywala mnie z gry. Niestety przeinstalowanie gry nie działa. Czy jest na to jakis sposób??
zanonimizowany503649 Junior
czy u kogoś jeszcze jest tak ,że kiedy wracam z Downtown mimo ,że nie wydałem Mercurio jego nie ma u siebie w domu? Czy to błąd czy może po prostu jest gdzie indziej? A jeśli to błąd to co mogę z tym zrobić? Bardzo proszę o pomoc
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.