Undercover Operation Wintersun: ICW - hol, schowek, pomieszczenia biurowe (2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
W tym momencie nadchodzi Graham i po chwili obaj medytują nad stojącym w prawym rogu sekretnego pomieszczenia sejfem, do otwarcia którego niewątpliwie niezbędny jest kod. Profesor przypomina sobie o podartych skrawkach i próbuje połączyć je ze sobą. (Kiedy uczynisz to w ekwipunku, na ekranie pojawi się czarna plansza, na której należy porozmieszczać fragmenty kartki tak, żeby odtworzyć zapis. Przenosisz je LPM, a obracasz, przytrzymując PPM. Proponuję zacząć od wyraźnych rogów, zwłaszcza że w lewym górnym widać przybitą pieczątkę. Gdy przyczepiasz poszczególne elementy we właściwych miejscach, ich kolor zmienia się z bladoróżowego na wyblakły błękit.)
![]() | ![]() |
Gdy układanka jest gotowa, można odczytać treść notatki. Wynika z niej, że dyrektor instytutu na czas swojej dwutygodniowej podróży w tajnych sprawach Rzeszy, pozostawił wytyczne na pierwszy i drugi tydzień pracy. Hmmm... Dość tajemnicze wytyczne, bowiem drugie z owych wskazań brzmi: "Pi". Johnowi, jako ścisłemu umysłowi, przychodzi na myśl oczywiście liczba "Pi", czyli 3,14159... itd. I jest to myśl słuszna, albowiem po ustawieniu pokrętła sejfu kolejno na: 3-1-4-1-5 zawartość kasy pancernej staje się dostępna. I tak poszukiwane przez panów dokumenty trafiają we właściwe ręce. Po pobieżnym ich przestudiowaniu wiadomo już, że prowadzone są prace nad bombą uranową i nowym rodzajem rakiet, a więcej informacji na ten temat należy szukać w UUWL (niem. HWA - Heereswaffenamt), czyli centralnej niemieckiej placówce do spraw rozwoju i produkcji broni.
![]() | ![]() |
Przed opuszczeniem pokoju John przegląda jeszcze leżące na stole papiery i zauważa kartkę z kolejnym kodem (l: o - z - o; p: o - o - z). Dostrzega również metalową linijkę (po prawej), którą zabiera, po czym wędruje za Peterem na korytarz. Niestety, wartownik z powodu panującego w holu ziąbu obudził się i chwilowo obaj panowie nie mogą się ruszyć dalej.
![]() | ![]() |
W tej sytuacji Russell wraca do pierwszego z pomieszczeń biurowych. Dochodzi bowiem do wniosku, że ów drugi kod może mieć coś wspólnego z mechanizmem otwierającym szuflady. I rzeczywiście, kiedy wyciąga najpierw lewe: górną i dolną (czyli odtwarza układ - lewe: otwarta - zamknięta - otwarta), a następnie prawą środkową - wtedy udaje mu się wreszcie dobrać do zawartości opornej górnej prawej szuflady (prawe: otwarta - otwarta - zamknięta). Z niej wyjmuje okrągły zaworek od grzejnika, który okazuje się w tym momencie bardzo przydatny.
![]() | ![]() |
Kaloryfer w pokoju jest bowiem zimny i jeśli zmarznięty żołnierz ma zasnąć ponownie, pasowałoby coś z tym zrobić. Profesor majstruje więc przy ogrzewaniu, posłużywszy się zaworkiem, jednak na razie nie przynosi to rezultatów. Dopiero, kiedy - udawszy się do głównego biura - otwiera zaworkiem przepływ wody przy tamtejszym grzejniku, osiąga pożądany skutek. Maszeruje do filującego przy drzwiach Petera i - gdy po chwili wartownik zaczyna chrapać z powrotem - obaj panowie mogą opuścić budynek.
![]() | ![]() |
Oczywiście, maszerują prosto do czekającego przy furgonetce Schmidta, gdzie po krótkiej rozmowie John wchodzi do samochodu, by przy pomocy znajdującej się wewnątrz radiostacji zdać Traversowi relację z dotychczasowego przebiegu zdarzeń. Teraz tylko krótka podróż i po chwili Peter i Russell docierają przed budynek UUWL.
- Undercover: Operation Wintersun - poradnik do gry
- Undercover: Operation Wintersun - poradnik do gry
- Undercover Operation Wintersun: Berlin
- Undercover Operation Wintersun: Ulica
- Undercover Operation Wintersun: Wejście do ICW
- Undercover Operation Wintersun: ICW - hol, schowek, pomieszczenia biurowe (1)
- Undercover Operation Wintersun: ICW - hol, schowek, pomieszczenia biurowe (2)
- Undercover Operation Wintersun: UUWL - boczne wejście, biuro
- Undercover Operation Wintersun: UUWL - archiwum (1)
- Undercover Operation Wintersun: UUWL - archiwum (2)
- Undercover Operation Wintersun: Ulice (1)
- Undercover Operation Wintersun: Ulice (2)
- Undercover Operation Wintersun: Berlin
- Undercover: Operation Wintersun - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany163967 Konsul
Mam jedno pytanie, ale WAŻNE :
Czy Wywiad M16 występuje w grze czy sama tą nazwę wymysliłaś?
Jeśli w grze to gratuluję nieuctwa autorom, jeśli to Twój bład cóż ...
Bo angielski wywiad nosi nazwę MI5 I jak IWONA. :))))
M16 to karabin/Karabinek Armii USA. :))))
kassiopestka Legionista
no, ludzie sorki, ne wiem, czy sie smiac czy plakac, oczywiscie moglabym zwalic na "chochlika drukarskiego" i takie tam, ale mea culpa, prawda jest taka, ze baby tak sie maja do misji szpiegowskich, jak gupi do sera :), a jak jeszcze nie dowidza od stukania w klawiature po nocach, to juz prawie tragedia w 3 aktach...
big thx za male oswiecenie, zawszec to jakis akcent humorystyczny do gry w wojennych realiach, hehehe :P
a w ogole ogromnie przepraszam i baaardzo sie wstydze, przysiegam :) I donosze, ze szef spiesznie poprawili, dzieki :)
PorTiLLo Pretorianin
Miri - gwoli scislosci: MI5 to kontrwywiad, komorka wywiadowcza to MI6 :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












