2 - Wszystko moje! | Opis przejścia - Tropico 4
Aktualizacja:
Misja druga: Wszystko moje!

Miejsce: Hierro
Cel: Zapewnić sobie stały dopływ środków finansowych.
Poziom Trudności: 90%
Rozpoczynamy misję z Czynszówką i dwiema Farmami.
Warto na samym początku zadbać trochę o swoich ludzi - wybudować jakiś obiekt rozrywkowy i jakiś Blok lub Czynszówkę. Warto wybudować dwie nowe Farmy na skraju pól agawy od strony środka wyspy. Jest tam lepsza ziemia do uprawy kukurydzy. Te dwie, które wcześniej produkowały kukurydzę warto przełączyć na trzcinę cukrową - są tam świetne warunki do jej uprawy. Da nam to także niezły dochód na początek.
W trakcie misji zdarzą się katastrofy - najczęściej trzęsienia ziemi. Na wyspie przecież jest aktywny wulkan, jeśli jeszcze się nie zorientowałeś! Mogą zniszczyć lub uszkodzić kilka budynków, ale akcje humanitarne dostarczą ci pieniędzy na odbudowę. Wulkan w pewnym momencie wybuchnie. Bez strachu! Nie będzie wylewał lawy i nie pochłonie Twojego miasta. Lecz bomby wulkaniczne mogą podpalić niektóre budynki. Dlatego warto zaopatrzyć się w Straż pożarną
Penultimo będzie miał czasem dla ciebie prezent - darmową Fabrykę chemikaliów wygraną gdzieś na loterii. Zużywa dużo prądu, lecz produkuje drogie chemikalia na eksport. Może także poprawić standard leczenia na wyspie za dodatkowe pieniądze.
Zadania główne

Miliard powodów. Musimy wybudować kopalnię żelaza. Włącz sobie podgląd wyspy i przełącz na złoża żelaza. Zauważ, że w pobliżu (na końcu szarych pól agawy) jest złoże. Postaw tam Kopalnię. Po wykonaniu zadania Poszukiwacze okaże się, że obok starego złoża jest nowe! Jest równie bogate, dzięki czemu możemy zaspokoić jedną kopalnię na bardzo długo lub postawić drugą. Zawartość drugiego złoża jest generowana losowo. W moim wypadku jest to złoto.
Partnerzy? Wyeksportuj 500 jednostek rudy żelaza. Jeśli posiadasz kopalnię bardzo łatwo uda ci się wykonać to zadanie. Dostaniesz 15.000 dolarów na rachunek w banku szwajcarskim.
Po jakimś czasie od wykonania zadania Partnerzy? Dostaniemy wiadomość od Keitha, że ceny żelaza spadły i nie może zabezpieczyć kolejnych intratnych kontraktów. Musimy zdecydować co chcemy eksportować - złoto, boksyty (aluminium) czy sól. W treści zadania jest błąd - są do wyboru opcje: żelazo, boksyty i sól, lecz kliknięcie na żelazo spowoduje wybranie opcji złota. Dobrze jest wybrać to, co odkryli geolodzy w pobliżu naszej kopalni (patrz jednak wcześniej zadanie Poszukiwacze) - musi to być złoto lub boksyty. Jeśli to jest żelazo trzeba się pokusić o kopalnię w głębi wyspy
Wyeksportuj: Złoto/Boksyty/Sól. Budujemy Kopalnię danego surowca i eksportujemy go za granicę. Za wyeksportowanie 500 jednostek dostaniemy 15.000 dolarów na konto szwajcarskie.
Świder z Chin. Kiedy nawiedzi cię trzęsienie ziemi i jedna z twoich Kopalń zostanie zburzona, dostaniesz propozycję zakupu cudownej technologii od braci chińczyków. Świder kosztuje 10.000$.
Wyprodukowano w Chinach. Cudowny świder okazał się bublem. Spowodował kolejne, silniejsze trzęsienie ziemi. Musisz wybrać kogo chcesz obarczyć winą: producenta (Chiny, -50 do stosunków przez 3 lata), użytkownika (siebie, -10 do szacunku przez 2 lata) lub zagraniczne potęgi (efekt nieznany, losowa niekorzyść w trakcie gry).
Nasz własny plan ratunkowy. Panna Pineapple gani El Presidente za wykorzystanie niepewnych zagranicznych środków. Twierdzi, że Akademia nauk pomoże nam poradzić sobie z problemem trzęsień ziemi i uwięzionych górników. I tak warto postawić ten budynek na wyspie - pozwoli obniżyć koszty kupowania planów budynków o połowę.
Ratować - teraz czy później? Penultimo twierdzi, że górnikom na dole żyje się całkiem niezgorzej. Naukowcy udoskonalili już chińskie wiertło i pyta się czy ratować ludzi od razu czy ewentualnie poczekać na pomoc zagraniczną. Wybranie opcji "Poczekajmy" da nam kilka tysięcy dolarów pomocy, bardziej lukratywna jest opcja "Ratujmy od razu" - da nam podniesienie cen wszystkich eksportowanych kopalin o 20%!
Wzbogacić się! Celem tego dość łatwego, acz zarazem ostatniego zadania jest wyeksportowanie rudy i soli za łączną kwotę 100.000$. Jeśli masz rozbudowaną wyspę nie będzie to problemem. Wystarczy przeczekać okres, kiedy kilkanaście frachtowców odwiedzi wyspę.
Zadania poboczne
Pylica płuc. Górnictwo w niebezpieczeństwie! Dopóki nie wybudujesz kliniki i nie zatrudnisz lekarza co cztery miesiące stracisz górnika. Kiedy weźmiesz to zadanie dobrym pomysłem jest wyrzucić wszystkich z kopalni - nie będą górnikami, nie będą ginąć. Trzeba postarać się o klinikę jak najszybciej, najlepiej przed wybudowaniem jakiejkolwiek kopalni. Jak wykonasz zadanie, dowiesz się czym się tą pylicę leczy :).
Poszukiwacze. Keith Preston, miliarder, który interesuje się twoimi surowcami, ma propozycję. Sfinansuje połowę badań geologicznych a wyspie. Drugą masz dołożyć ty. Wydatek rzędu 10000$ opłaci się w postaci trzech nowych złóż surowców naturalnych. Jednak prawdopodobnie przez jakiś bug w grze (może tylko moja wersja - 1.03) nowo odkryte złoża są puste. Ich wielkość jest równa 0.
Monopolizacja rynku. Partner w biznesie twierdzi, że jeśli wybudujesz łącznie 5 kopalń - zwykłych lub kopalń soli, będziecie mogli bardziej gwałtownie wpływać na ceny surowców na światowych rynkach. Dzięki temu wszystkie surowce naturalne podrożeją przy eksporcie o 10%. dzieki temu zadaniu dostaniemy kopa do ukończenia zadania Wzbogacić się!

0
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4
- 2 - Wszystko moje! | Opis przejścia - Tropico 4
- 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4
- 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4
- 5 - Tropico ponad wszystkich | Opis przejścia - Tropico 4
- 6 - Frakcje walczące | Opis przejścia - Tropico 4
- 7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4
- 8 - Survival | Opis przejścia - Tropico 4
- 9 - Nikt nie został | Opis przejścia - Tropico 4
- 10 - Święto niepodległości | Opis przejścia - Tropico 4
- 11 - Tutti Frutti | Opis przejścia - Tropico 4
- 12 - Skok na igrzyska | Opis przejścia - Tropico 4
- 13 - Ślepa rewolucja | Opis przejścia - Tropico 4
- 14 - Przynęta dla ryb | Opis przejścia - Tropico 4
- 15 - Podawaj schłodzone | Opis przejścia - Tropico 4
- 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4
- 17 - Wybaczenie | Opis przejścia - Tropico 4
- 18 - Niewidoczna wojna | Opis przejścia - Tropico 4
- 19 - Pierestrojka | Opis przejścia - Tropico 4
- 20 - Tropikalna utopia | Opis przejścia - Tropico 4
- Opis przejścia
- Tropico 4 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany932223 Junior
Cześć,
Kupiłem poradnik poproszę o schemat.
Dzięki!
Soulcatcher Legend

fnbk ---> o jaki schemat ci chodzi? Czy mógł byś to opisać w czym problem?
hampeltg Junior
Siema. Wie ktoś może co oznacza "słoneczko" nad budynkiem?
Everlast20 Legionista
Fajnie jakbyście trochę mniej informacji zawierali w poradniku. Bo jak dla mnie za dużo spolierów, odradzam czytania tego poradnika przed przejściem gry. Ewentualnie gdy ma się problem z jakas misją to wtedy raz można popatrzyć, chyba, ze ktos przechodzi gre i nie zaglebia się w fabułe i o to o co chodzi w danej misji. Jest napisane co trzeba zrobic i na tym powinien być koniec a wy dodajecie jeszcze jakie to bedzie miało efekty. Poradnik czyli porady a nie streszczenie gry i misji. Ale to tylko moje zdanie, generalnie dobrze jest wszystko napisane ale mozna się przyczepić do spoilerów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.