6 - Frakcje walczące | Opis przejścia - Tropico 4
Aktualizacja:
Misja szósta: Frakcje walczące

Miejsce: Santa Teresa
Cel: Przywrócić pokój między frakcjami na wyspie i ukrócić działania wywrotowe
Poziom Trudności: 126%
Rozpoczynamy misję z Czynszówką i dwiema farmami.
To zadanie jest dość trudne na początku, trzeba myśleć na zapas, lecz niekoniecznie działać szybko.
Już na początku zjawi się główny sprawca kryzysu - Marco Moreno. Zapewni cię, że kontroluje całą sytuację i jeżeli nie będziesz podążał "szlakami rewolucji" zaimportuje kilku buntowników na naszą wyspę.
Wybory, jakich musimy dokonywać są tylko i wyłącznie złe. Nie można zadowolić wszystkich w tej misji - jeśli szacunek jakiejś frakcji bardzo się obniży, to na wyspie zaczną się pojawiać buntownicy a poziom zagrożenia będzie się drastycznie podnosił. Okresy takie będą trwały rok-dwa. Trzeba je przetrzymać. Najlepiej zabezpieczyć się budując solidne zaplecze wojskowe - kilka Posterunków i co najmniej jeden Arsenał/Baza wojskowa
Dobrym pomysłem jest przejrzenie wyspy i wybudowanie kilku Farm kawy, tytoniu i trzciny cukrowej Dobrym miejscem jest wzgórze za wulkanem, patrząc od pałacu. Da nam to pieniądze na rozwój danego planu zagospodarowania wyspy. Który musimy dość szybko wybrać. Niestety.
Lamy atakują! Znowu mamy problem z imigracją w późniejszym stadium gry. Ale tym razem choróbsko lamiej grypy może być prawdziwe... Niestety to znowu była tylko parszywa pogłoska...
Na wyspie jest aktywny Wulkan. Jak zwykle - może wybuchnąć w każdej chwili - Straż pożarna wymagana. Wyspę może nawiedzić Tsunami oraz Tornada.
Zadania główne
Plan narodowy - Gospodarka. Mamy do wyboru dwie drogi rozwoju wyspy: kapitaliści są pro-turystyczni a komuchy chcą rozwoju lekkiego przemysłu i zbieractwa. W zależności od tego którą frakcję poprzesz, druga zacznie cię nienawidzić i zacznie sprowadzać wywrotowych ziomków z zagranicy.
(opcja 1) Komuniści: Plan narodowy - Rolnictwo. Cel jest prosty - na wyspie musi być minimum 30 farmerów. Każda Farma dodaje 6 a Ranczo 2. Prosty rachunek. Za osiągnięcie wymaganej liczby dostaniemy 10.000$. Stosunki z frakcją kapitalistyczną i USA spadną. Jednak i tak Moreno nie będzie zadowolony - pojawi się kilku buntowników.

(opcja 2) Kapitaliści: Plan narodowy - Turystyka. Lopez jest zachwycony z wyboru. Postanawia, że na wyspie musi znaleźć się jeden Port turystyczny i co najmniej trzy dowolne Hotele. Jednak komuniści będą się buntować, a stosunki z ZSRR spadną drastycznie, przez co będzie istnieć zagrożenie inwazję z zagranicy. Za wykonanie zadania dostaniemy 15.000$ lecz Moreno nie będzie zachwycony i na wyspie pojawi się kilku buntowników.
W dalszych zadaniach z trudnymi wyborami wybór jednych spowoduje spadek szacunku u drugich, lecz jeśli dbamy o potrzeby poszczególnych frakcji będzie on bardzo krótkotrwały i praktycznie niezauważalny.
Róbmy S.E.T.I. zamiast wojny. Kolejny ciekawy wybór. Musimy zdecydować się kogo poprzemy: intelektualistów czy wojskowych.
(opcja 1) Militaryści: Santa Teresa rozbudowuje armię zawodową. Generał Rodriguez pragnie by na wyspie było co najmniej 12 zawodowych żołnierzy. Jeśli jeszcze nie mamy arsenału lub bazy woskowej trzeba teraz wybudować jeden z tych budynków oraz co najmniej dwa dodatkowe posterunki straży. Szacunek u Militarystów wzrośnie wtedy o 50.
(opcja 2) Intelektualiści: Szukanie Emanacji Tropikańskiej Inteligencji. Panna Pineapple stwierdza z przekonaniem, że poza naszą cudowną wyspą nie ma żadnych inteligentnych istot. Europa zdaje się potwierdzać, gdyż dofinansuje nam projekt budowy 5 Stacji nasłuchowych na wyspie. Celem jest ich wybudowanie a nagrodą 15.000 dolarów.
Panu Bogu świeczkę, zielony ogarek? Znudziły się już wybory? Czeka nas kolejny: Zieloni czy klerykałowie?
(opcja 1) Klerykałowie: Monument naszej wiary. Esteban założył się (sic!) z innym wielebnym z innej wyspy i teraz prosi o wybudowanie Pomnika Chrystusa Zbawiciela. Pomnik jest drogi, ale wtedy będziecie takim małym Rio... de Tropico. Nagrodą jest zwiększenie szacunku u klerykałów o 20 punktów.
(opcja 2) Zieloni: Santa Teresa się zieleni. Wybuduj dla Sunny 3 Wysypiska śmieci i jedną stację ogrodniczą. Jeśli rozwijałeś wyspę i np. masz miasteczko farmerów na górze za wulkanem to powinieneś zakończyć to zadanie bez problemu. Nagroda jest mało materialna: nasz wskaźnik turystyki wzrośnie o 30 punktów.
Potęga czy nieśmiertelność? Wierny lojalista, Penultimo, spiera się z El Diablo, przywódcą nacjonalistów, o kolejne cele twojej polityki. Kogo poprzesz?
(opcja 1) Nacjonaliści: Jak przestałem się przejmować... El diablo jest straszny. To wiedzą wszystkie, nawet najmniejsze dzieci. On chce, żebyś był tak samo straszny jak on i wybudował Program atomowy. To powstrzyma zakusy obcych potęg. Nagrodą jest darmowy arsenał do wybudowania.
(opcja 2) Lojaliści: Ukochany przywódca i nauczyciel tropikańczyków. Zachowaj siebie dla potomności, tak jak już kiedyś to zrobiłeś. Wybuduj Mauzoleum. Nagrodą będzie 20 "wyznawców" - wykształconych ludzi, którzy przybędą na wyspę by ciebie czcić.
Ostateczna starcie. Ostateczne zadanie - musisz przygotować się na atak buntowników. Masz zaledwie dwa lata, by postawić nowe posterunki, arsenały i bazy wojskowe. Zadanie kończy misję. Buntowników będzie około 5.
Zadania poboczne
Kto podburza rebeliantów? Zadanie dostaniemy po ukończeniu pierwszego zadania głównego. Penultimo sądzi, że Moreno działa z ukrycia. Jak zwykle nie mija się daleko z prawdą, a że ogień się ogniem czasem zwalcza to może czas zastosować ukryte środki? Wydaj dekret "Tajna policja" a na twoim koncie szwajcarskim znajdzie się 20.000 zielonych banknotów. Zadanie można odrzucić.
Nowa baza wojskowa. Rodriguez twierdzi, że nowoczesna Baza wojskowa pomoże rozwiązać problem "bojownika o wolność" Moreno. Wybuduj nową bazę, a twoje konto w Szwajcarskim banku znowu zasili 20.000$.
Przygotuj się na atak rebeliantów. Zadanie dostaniemy po otrzymaniu zadania Ostateczna starcie i ma na celu zwiększenie liczebności armii. Może nie było by to nic ciekawego - i tak byśmy to zrobili, jednak oferuje za to całkiem ciekawe pieniądze - dostaniemy 500$ za każdego żołnierz i generała w służbie w momencie ataku Moreno.

0
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4
- 2 - Wszystko moje! | Opis przejścia - Tropico 4
- 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4
- 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4
- 5 - Tropico ponad wszystkich | Opis przejścia - Tropico 4
- 6 - Frakcje walczące | Opis przejścia - Tropico 4
- 7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4
- 8 - Survival | Opis przejścia - Tropico 4
- 9 - Nikt nie został | Opis przejścia - Tropico 4
- 10 - Święto niepodległości | Opis przejścia - Tropico 4
- 11 - Tutti Frutti | Opis przejścia - Tropico 4
- 12 - Skok na igrzyska | Opis przejścia - Tropico 4
- 13 - Ślepa rewolucja | Opis przejścia - Tropico 4
- 14 - Przynęta dla ryb | Opis przejścia - Tropico 4
- 15 - Podawaj schłodzone | Opis przejścia - Tropico 4
- 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4
- 17 - Wybaczenie | Opis przejścia - Tropico 4
- 18 - Niewidoczna wojna | Opis przejścia - Tropico 4
- 19 - Pierestrojka | Opis przejścia - Tropico 4
- 20 - Tropikalna utopia | Opis przejścia - Tropico 4
- Opis przejścia
- Tropico 4 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany932223 Junior
Cześć,
Kupiłem poradnik poproszę o schemat.
Dzięki!
Soulcatcher Legend

fnbk ---> o jaki schemat ci chodzi? Czy mógł byś to opisać w czym problem?
hampeltg Junior
Siema. Wie ktoś może co oznacza "słoneczko" nad budynkiem?
Everlast20 Legionista
Fajnie jakbyście trochę mniej informacji zawierali w poradniku. Bo jak dla mnie za dużo spolierów, odradzam czytania tego poradnika przed przejściem gry. Ewentualnie gdy ma się problem z jakas misją to wtedy raz można popatrzyć, chyba, ze ktos przechodzi gre i nie zaglebia się w fabułe i o to o co chodzi w danej misji. Jest napisane co trzeba zrobic i na tym powinien być koniec a wy dodajecie jeszcze jakie to bedzie miało efekty. Poradnik czyli porady a nie streszczenie gry i misji. Ale to tylko moje zdanie, generalnie dobrze jest wszystko napisane ale mozna się przyczepić do spoilerów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.