1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Graczu. Jeśli Tropico 4 jest pierwszą grą z serii Tropico, którą masz w rękach, dla Twojej wygody radzę przejść przez wszystkie cztery misje samouczka. Zostaną tam wytłumaczone aspekty takie jak sprowadzanie specjalistów, dekrety, ministrowie i wiele innych kwestii potrzebnych do pomyślnego przejścia 20 misji kampanii.

W misjach, których treść jest mniej więcej taka: Podnieś wskaźnik/wielkość X do poziomu Y często wysokość poziomu Y jest zmienna i zależy od aktualnego poziomu wskaźnika. Proszę więc potraktować wtedy opis takiego zadania jako zalecenia, gdyż może być nieadekwatny dla Twojej sytuacji.

Spis katastrof to informacje orientacyjne - te przytrafiły mi się w trakcie misji.

Na każdej wyspie znajduje się na starcie kilka budynków. Zestaw niezbędnych to: Biuro budowlane, Garaż, Biuro kierowców oraz Port. One są zawsze i nie będę ich wymieniał w spisie na początku misji.

Misja pierwsza: Droga do władzy

Miejsce: St - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Miejsce: St. Clara.

Cel: zapewnić ludziom godziwe warunki życia.

Poziom Trudności: 114%

Rozpoczynamy misję z dodatkową Czynszówką.

Jeśli zdarzy się, że w trakcie misji zabraknie nam pieniędzy (np. wybudujemy drogi budynek) dostaniemy naganę od Generalissimusa i jednorazowo 10000$ gratis. Jeśli ponownie zabraknie nam pieniędzy zainteresuje się nami Międzynarodowy Fundusz Walutowy i pokryje nasze dalsze wydatki do 10.000 dolarów. Znaczy to mniej więcej tyle, że możemy budować budynki do granicy -10.000 dolarów. Większy dług mogą powodować jedynie koszty stałe, jak utrzymanie i płace.

Pod sam koniec gry wyspę nawiedzi Tornado, które zniszczy kilka budynków i spowoduje, że będziesz miał mniej zwolenników w wyborach.

Zadania główne

Krok pierwszy: Żywność - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Krok pierwszy: Żywność. Najpierw musimy postawić dwie Farmy kukurydzy. Dobrym miejscem jest zagajnik za pałacem. Jest tam wystarczająco żyzna ziemia - kolor zielony na obrazku powyżej.

Krok drugi: Wiara. Dostaniemy 10.000$ i zadanie zbudowania Kościoła oraz zatrudnienia 4 księży. Kościół zbudujmy gdzieś w pobliżu pałacu, bo zapewne tu będzie się koncentrował zespół mieszkań i innych budynków. Gdy kościół powstanie, musimy postarać się o czterech księży. Mają oni średnie wykształcenie i muszą być mężczyznami. Można postawić szkołę średnią i poczekać aż uczniowie zapełnią wakaty, ale to chwilę potrwa. Możemy też sprowadzić specjalistów z zagranicy klikając na wakaty w koścbiele prawym przyciskiem i wybierając "Sprowadź". Wszyscy będą kosztować około 2000$, tym mniej im lepsze stosunki z UE.

Krok trzeci: Opieka zdrowotna. Celem jest poprawienie opieki zdrowotnej do minimum 45. Stawiamy w pobliżu budynków mieszkalnych Klinikę. Może w niej pracować dwóch lekarzy. Prawdopodobnie nie masz tylu pracowników z wyższym wykształceniem. Będziesz musiał sprowadzić ich z zagranicy, podobnie jak w przypadku księży. Jeśli nie chcesz płacić za sprowadzenie, dobrym pomysłem jest wybudowanie Urzędu imigracyjnego i ustawienie go na "wykwalifikowanych pracowników". Wtedy z każdym transportem imigrantów dostaniemy 1-2 wykształconych ludzi.

Gabinet. Posiadanie ministerstwa jest ważną rzeczą dla El Presidente. Dzięki ministrom może on wydawać dekrety, które pomogą ludziom na wyspie, lub pomogą kieszeni gracza. Zadanie polega na wybudowaniu gmachu Ministerstwa i zatrudnienie wszystkich pięciu ministrów. Dobrym pomysłem jest zatrudnianie mieszkańców wyspy, którzy osiągnęli odpowiednie doświadczenie. Jeśli nie mamy jeszcze takiej profesji na wyspie budujemy odpowiedni budynek. Dla przykładu na stanowisko Ministra spraw wewnętrznych potrzebny jest doświadczony policjant lub tajniak. Budujemy więc posterunek policji jeśli jeszcze go nie mamy. Potrzeba dwóch-trzech lat by kandydat nabrał odpowiedniego stażu. Po wykonaniu zadania otrzymamy 10.000$.

Krok czwarty: Mieszkania. Zakwaterowanie jest ważne. Mamy do wyboru jedno z trzech zadań: wybudować kilka Bloków mieszkalnych, kilka tańszych Czynszówek lub kilka Domów jednorodzinnych dla bogatszych obywateli. Trzeba wybudować nowe budynki. Te, które już istnieją nie są liczone.

Krok piąty: Rozrywka. Ostatnim zadaniem jest zapewnienie ludziom rozrywki. Podnieś zadowolenie z rozrywki do poziomu 50 punktów. Nie jest trudno podnieść zadowolenie do wymaganego poziomu o ile nie zostanie zakończone automatycznie. Wystarczy zapewnić ludziom np. Restaurację i Pub w różnych miejscach miasteczka.

Wygranie wyborów na wyspie. Jeśli postanowiłeś choć trochę troszczyć się o swoich mieszkańców to nie powinno to nastręczać problemów. Jeśli przewaga El Presidente jest znaczna jedyne co trzeba zrobić to odczekać rok. Jeśli szanse masz tylko trochę większe niż twój przeciwnik można wygłosić przemówienie przedwyborcze i uzyskać kilka-kilkanaście dodatkowych głosów. Jeśli natomiast mamy stratę do oponenta, prawdopodobnie trzeba będzie się uciec do wydania kilku dekretów i przekupstwa liderów frakcji, a jeśli masz tajną policję można nawet kogoś niechcący potrącić samochodem...

Zadania dodatkowe

Pałac jest po lewej stronie obrazka. Farmy tytoniu leżą najbardziej na prawo. - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry
Pałac jest po lewej stronie obrazka. Farmy tytoniu leżą najbardziej na prawo.

Finanse. Dostaniemy zadanie wyeksportowania 500 jednostek Tytoniu. Wykonanie zapewni przychylność kapitalistów oraz 10.000 dolarów do kasy państwa. Tytoń nie chce rosnąć byle gdzie. Lubi wyżej położone, suchsze rejony. Dobrym pomysłem jest założenie Farmy na stoku nieco na południe od zagajnika, gdzie wybudowaliśmy farmy kukurydzy. Są tam wystarczające warunki by tytoń rósł bujnie.

Zawody rybackie - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Zawody rybackie. Generalissimus Santana założy się z nami o eksport 500 jednostek ryb. Postawienie Nabrzeża rybackiego obok Portu (obrazek powyżej) pozwoli na lepsze zadowolenie ludzi z żywienia oraz po jakimś czasie na wygranie zakładu i zarobienie na swoim koncie w Szwajcarii 25.000 dolarów.

Wzywając wszystkich lekarzy. Zadanie polega na zatrudnieniu w sumie czterech lekarzy. Jedna Klinika zatrudnia jedynie dwóch, więc musimy mieć dwie. Jeśli pierwszą postawiliśmy np. naprzeciwko pałacu, drugą można wybudować na drugim końcu ulicy. Wtedy można zatrudnić wymaganą liczbę lekarzy. Warto wykonać to zadanie bo da korzyść w postaci 25.000$ na naszym koncie emerytalnym ale też spowoduje szybsze ukończenie zadania Krok trzeci: Opieka zdrowotna.

Obawy przed brakiem żywności na wyspie St - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Obawy przed brakiem żywności na wyspie St. Clara. Penultimo chce, żeby ludzie na wyspie byli lepiej żywieni. Ma rację. Jako dobry dyktator, tfu... prezydent, musimy dbać o społeczność wyspy. Zadanie polega na podniesieniu zadowolenia z żywności do poziomu minimum 60 punktów. Dobrym pomysłem jest postawienie farm i/lub rancz, które produkują różne rodzaje żywności. Na przykład obok Farm kukurydzy (na obrazku po lewej) jest dobre miejsce na Farmę kropapai (po prawej).

Daj mi pieniądze. Santana chce abyś zarobił na eksporcie 25.000$. Zadanie wykonuje się samo, więc akceptujemy bez wahania. Prawdopodobnie wystarczą 3-4 wizyty frachtowca. Jeśli uporamy się z tym, nasze prywatne konto wzbogaci się o 25000 dolarów.

Nie martw się, bądź szczęśliwy. Generalissimus lubi, gdy ludzie są szczęśliwi. Pragnieniem jego jest, by ludzie na St. Clara również byli szczęśliwi. Podnieś dla niego wskaźnik ogólnego zadowolenia (ten pod minimapą) do poziomu minimum 45. Jeśli nie ograniczałeś się jedynie do wykonywania poleceń, ale rozbudowywałeś wyspę o potrzebne budynki jak szkoły, bloki mieszkalne, miejsca rozrywkowe i miejsca pracy nie powinieneś mieć żadnych problemów z jego natychmiastowym ukończeniem. Dostaniesz za nie 25.000 dolarów na konto szwajcarskie.

1 - 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry
Podobało się?

0

Tropico 4

23 sierpnia 2011

PC Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-07-15
18:46

zanonimizowany932223 Junior

Cześć,
Kupiłem poradnik poproszę o schemat.
Dzięki!

Komentarz: zanonimizowany932223
2013-07-15
18:55

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

fnbk ---> o jaki schemat ci chodzi? Czy mógł byś to opisać w czym problem?

Komentarz: Soulcatcher
2014-11-27
14:59

hampeltg Junior

Siema. Wie ktoś może co oznacza "słoneczko" nad budynkiem?

Komentarz: hampeltg
2015-03-17
15:31

Everlast20 Legionista

Fajnie jakbyście trochę mniej informacji zawierali w poradniku. Bo jak dla mnie za dużo spolierów, odradzam czytania tego poradnika przed przejściem gry. Ewentualnie gdy ma się problem z jakas misją to wtedy raz można popatrzyć, chyba, ze ktos przechodzi gre i nie zaglebia się w fabułe i o to o co chodzi w danej misji. Jest napisane co trzeba zrobic i na tym powinien być koniec a wy dodajecie jeszcze jakie to bedzie miało efekty. Poradnik czyli porady a nie streszczenie gry i misji. Ale to tylko moje zdanie, generalnie dobrze jest wszystko napisane ale mozna się przyczepić do spoilerów.

Komentarz: Everlast20
2016-02-07
17:37

wasyl68 Junior

😊

Pobrałem i poprosił bym o ten schemat

Komentarz: wasyl68

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl