14 - Przynęta dla ryb | Opis przejścia - Tropico 4
Aktualizacja:
Misja czternasta: Przynęta dla ryb

Miejsce: Tropico (Isla Oscura)
Cel: Wyrwać się z szantażu Santany
Poziom Trudności: 152%
Misja zaczyna się na znanej nam już wyspie - mamy na początku Czynszówkę i dwie farmy.
Ta misja to taka lekka retrospekcja. Santana będzie chciał naprostować kilka nieprzyjemnych epizodów z jego życia, a które stały się dla ciebie wsparciem. Ma twojego brata-bliźniaka(?), którego może wykorzystać w niecnych celach.
Santana obserwuje cię w każdym miejscu. Najął nawet swoich ludzi do twojego Pałacu, by cię strzegli. W całkowicie dwuznacznej wymowie tego słowa.
Marco Moreno, teraz podwójny agent, postanawia przeniknąć do struktur buntowniczych na Puerto Gato. Pozostanie w ukryciu i postara się podburzyć lub przeciwko tyrani Santany. Po jakimś czasie wszystkie tukany zostaną wyjęte spod prawa i zabite, a my dostaniemy 10.000$.
Santana w pewnym momencie obniży nam cenę eksportu wszystkich towarów o 20%. jednak niewiele to będzie boleć, bo głównym źródłem utrzymania wyspy powinna być turystyka. Po wykonaniu zadania Jedno Muzeum dzieciństwa to za mało, ceny wrócą do normalnego poziomu.
Później będzie chciał wymusić na nas szantażem 10.000 dolarów co pół roku. Jest to dość chytre: jeśli zapłacimy, przez pół roku mamy spokój. Jeśli natomiast nie zapłacimy "czynszu", to przez pół roku bez opłaty mamy obniżone stosunki z wszystkimi państwami ościennymi. Aż o 30 punktów!
Wyspę nawiedzają trzęsienia ziemi oraz Tornada. Może także wybuchnąć wulkan, choć rzadko się to zdarza.
Zadania główne
Gen. Santana ma twojego bliźniaka. Niestety. I trzeba trochę potańczyć do jego muzyki. Najpierw chce poprawić ten wypadek z kolejką górską. Musimy mu taką wybudować. Wiąże się to z rozbudowaną infrastrukturą turystyczną posiadaniem kilku Hoteli i Elektrowni, a do tego nie warto się zabierać zaraz na początku mapy.

Co za jazda! Mamy teraz do wyboru dwie opcje: możemy wysłać zdjęcia upadku, co nie spowoduje żadnych konsekwencji, lub wysłać zdjęcia jazdy bez upadku co da nieznany efekt. U mnie efektem był wzrost szacunku u lojalistów o 50 punktów.
Gen. Santana potrzebuje twoich kobiet. Kiedy byłeś na Puerto Gato okazałeś się strasznym podrywaczem i kiedy wyjechałeś, setki kobiet wyjechało razem z tobą. Santana chce abyś oddał mu chociaż część ukradzionego "mienia". Znowu masz dwie opcje możesz przystać na żądanie (10 kobiet opuści wyspę) lub nie zgodzić się co również da nieznany efekt. Niestety teraz efekt jest negatywny - dostajemy -10 do szacunku u wszystkich frakcji i stosunków międzynarodowych.
Elektryczność, elektryczność i więcej elektryczności. Santana chce abyś wyprodukował na wyspie 100MW energii elektrycznej, co pomoże mu rozświetlić jego wyspę. Może my się zgodzić lub nie. Jeśli się nie zgodzimy to efekt, jak zwykle, jest nieznany. Efekt jednak jest paskudny: podniesienie minimalnej pensji do 15 dolarów!
Proste przyjemności dyktatury. Masz jakąś gotówkę do wyprania? Racja, przecież wszystko straciłeś. Ale Santana ma sporo i potrzebuje aż trzech banków by mu się to udało. Możesz się zgodzić lub nie i znowu mieć nieokreślone skutki za odmowę. Efektem jest "zdemaskowanie" wszystkich budowlańców jako przestępców. Warto wybudować więzienie.
Rodzinne dochodzenie. Penultimo ma dość wodzenia cię za nos i chce zwołać kilka tęgich głów do rozwiązania problemu Santany. Jednak potrzebuje do tego stosownego miejsca - najlepiej Muzeum Dzieciństwa. Dzięki temu dasz sobie rade z szantażami (chyba). Nagrodą będzie dodatkowe 5000$.
Jedno Muzeum dzieciństwa to za mało. Niestety w takim małym budynku było za mało miejsca dla przedstawicieli nauki. Muszą mieć inny, lepszy budynek. Wybuduj im Akademię nauk lub Ogród botaniczny. Wtedy będą mogli ustalić czy masz brata-bliźniaka czy nie. A ty dostaniesz zwrot kosztów - otrzymasz 10.000 dolarów. Odkryją jednak, że nie masz brata bliźniaka, więc Generalissimus będzie mógł skończyć z szantażem.
Santana ujawnia brudną tajemnicę. Generalissimus chce kupić od ciebie 1000 sztuk broni. Jednak zapłaci on za nią około 50% jej wartości rynkowej. Masz teraz 3 opcje. Możesz rozwinąć ten przemysł (potrzebujesz Kopalni żelaza i Fabryki broni) i wysyłać mu dobrą broń lub uszkodzoną broń. Możesz też się nie zgodzić co spowoduje spadek szacunku u kapitalistów o 30 punktów.
Nigdy za wiele ochrony dla mojego ludu. Santana dowiedział się o twoich niecnych czynach w sprawie ananasów i chce abyś wybudował dla niego na wyspie Arsenał i dwie Bazy wojskowe. Pomoże mu to stłumić rebelię Marco Moreno w zarodku. Jeśli się nie zgodzisz chętnie wyśle do Kongresu listy które obniżą szacunek u nacjonalistów o 30 punktów.
Wyjątkowo sprytny plan. Penultimo zdemaskował już brata-bliźniaka El Presidente i chętnie pomoże w rozwiązaniu sprawy szantażu za pomocą USA. Najpierw musisz jednak podnieść stosunki wujem Samem do 70%. Jeśli nie masz takich forów możesz zapłacić CIA 40.000$ co pomoże w podniesieni relacji.
Zaawansowana technologia dla zaawansowanej inteligencji. Penultimo nawiązał kontakt z USA. Potrzeba jednak bardziej zaawansowanych technologii do wyszpiegowania Santany. Wybuduj na wyspie 3 stacje nasłuchowe, dzięki czemu podsłuchasz rozmówki między Santaną a jego przyjaciółmi.
Sojusz z USA. Wydaj taki dekret (który był zablokowany do tej chwili), aby skończyć szantaże Santany. Wujek Sam uwierzył w twoją niewinność (na razie) więc jesteś kryty. Wiąże się to z wybudowaniem Amerykańskiej Bazy wojskowej - wystarczy wskazać miejsce.
Model przywództwa. Wybuduj sobie największy posąg na świecie. Niech się mieni refleksami twoich dobrych uczynków. Żeby go widzieli ci, którzy cię wypędzili z pięknej wyspy Santany. Wybuduj sobie Złoty posąg. To zadanie kończy misję.
Zadania poboczne
Kontakt z ruchem oporu. Zatrudnij 3 tajnych agentów. Są oni niezbędni do sprawnego przemieszczania informacji między tobą, Moreno a ruchem oporu na Gato. Marco w zamian za pomoc załatwi wsparcie z MFR (Międzynarodowego Funduszu Rewolucyjnego) w wysokości 15.000$.
Literatura dla uciemiężonych. Marco Moreno twierdzi, że ruch oporu na Puerto Gato jest gotowy do rewolucji. Musisz tylko dostarczyć partię ulotek na wyspę, by zapoczątkować iskrę wolności. Dostaniesz za to niecałe 10 kawałków z wolnych datków. Wybuduj zatem redakcję gazety.
Uzbrojony ruch oporu to jedyny, prawdziwy ruch oporu. Moreno nie ma czym uzbroić swoich ludzi na Puerto Gato. Jednak ma pomysł: wyślij mu 1500 puszek ananasów. Masz wątpliwości? A jak powiem, że puszki są z robione z wojskowych stopów? W nagrodę dostaniesz 13.000 dolarów pomocy.
Niezależni korespondenci wojenni. Marco chce aby na wyspie pracowało 10 dziennikarzy. Dzięki temu w realistyczny sposób będzie można prowadzić wymianę informacji o postępach na froncie rewolucji. Ananasowa amunicja wyczerpie się dość szybko ale dziennikarze mogą to relacjonować znacznie dłużej. Nagrodą jest poprawa stosunków z USA o 30 punktów.
Swój czy obcy? To podejrzany interes! Marco ma wątpliwości co do rozpoznawania i wykrywania szpiegów armii Santany wśród swoich. Wyślij mu 1000 puszkowanych rybek, co pozwoli na szybszą identyfikacje zapachową. Na twojej wyspie wskaźnik turystyki wzrośnie o 30 punktów z uwagi na brak brzydkich zapachów.

0
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Tropico 4 - poradnik do gry
- Opis przejścia
- 1 - Droga do władzy | Opis przejścia - Tropico 4
- 2 - Wszystko moje! | Opis przejścia - Tropico 4
- 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4
- 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4
- 5 - Tropico ponad wszystkich | Opis przejścia - Tropico 4
- 6 - Frakcje walczące | Opis przejścia - Tropico 4
- 7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4
- 8 - Survival | Opis przejścia - Tropico 4
- 9 - Nikt nie został | Opis przejścia - Tropico 4
- 10 - Święto niepodległości | Opis przejścia - Tropico 4
- 11 - Tutti Frutti | Opis przejścia - Tropico 4
- 12 - Skok na igrzyska | Opis przejścia - Tropico 4
- 13 - Ślepa rewolucja | Opis przejścia - Tropico 4
- 14 - Przynęta dla ryb | Opis przejścia - Tropico 4
- 15 - Podawaj schłodzone | Opis przejścia - Tropico 4
- 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4
- 17 - Wybaczenie | Opis przejścia - Tropico 4
- 18 - Niewidoczna wojna | Opis przejścia - Tropico 4
- 19 - Pierestrojka | Opis przejścia - Tropico 4
- 20 - Tropikalna utopia | Opis przejścia - Tropico 4
- Opis przejścia
- Tropico 4 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany932223 Junior
Cześć,
Kupiłem poradnik poproszę o schemat.
Dzięki!
Soulcatcher Legend

fnbk ---> o jaki schemat ci chodzi? Czy mógł byś to opisać w czym problem?
hampeltg Junior
Siema. Wie ktoś może co oznacza "słoneczko" nad budynkiem?
Everlast20 Legionista
Fajnie jakbyście trochę mniej informacji zawierali w poradniku. Bo jak dla mnie za dużo spolierów, odradzam czytania tego poradnika przed przejściem gry. Ewentualnie gdy ma się problem z jakas misją to wtedy raz można popatrzyć, chyba, ze ktos przechodzi gre i nie zaglebia się w fabułe i o to o co chodzi w danej misji. Jest napisane co trzeba zrobic i na tym powinien być koniec a wy dodajecie jeszcze jakie to bedzie miało efekty. Poradnik czyli porady a nie streszczenie gry i misji. Ale to tylko moje zdanie, generalnie dobrze jest wszystko napisane ale mozna się przyczepić do spoilerów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.