Skamieniałe Drzewo | Opis przejścia gry Trine 2
Aktualizacja:
Skamieniałe Drzewo

Ruszaj w prawo, po chwili trafisz na drewnianą przeszkodą, którą zniszcz mieczem. W kolejnej lokacji skorzystaj z bańki, aby dostać się na platformę z doświadczeniem, po czym przeskocz w prawo i kontynuuj mijając po drodze punkt kontrolny #1. W następnej komnacie natkniesz się na portale dość często pojawiające się na tym etapie. Zasada ich działania jest prosta, wejście lub przepchnięcie jakiegoś przedmiotu przez jeden portal powoduje, że wychodzi ona drugim portalem. Dźwignij używasz w celu przemieszczania portali. Ten który znajduje się na twoim poziomie postaw na podłodze, natomiast drugi skieruj w kierunku przycisku na ziemi. Następnie przepchnij przez pierwszy z nich kamień, ten upadając spowoduje, że otworzą się drzwi z prawej. Zanim opuścisz pokój spójrz na górny lewy narożnik. W drewnianej klatce znajduje się butelka z doświadczeniem. Aby się do niej dostać rzuć w klatkę młotem albo wejdź na kilka ułożonych jeden na drugim sześcianów i zniszcz ją mieczem.

Przejdź przez otwarte drzwi i pokonaj dużego pająka. Idź dalej mijając punkt kontrolny #2. Trafisz do pomieszczenia z dwoma kotłami, jednak tylko ten z prawej jest podgrzewany, co powoduje powstawanie baniek. Na samym środku jest kawałek drewnianej podłogi, użyj czaru, aby podnieść klapy, po czym wejdź do środka. Pozbieraj doświadczenie i dopasuj dwie zakrzywione rury do buchającego płomienia w taki sposób, aby podgrzały kocioł na górze. W ten sposób zaczną powstawać bańki, dzięki którym będziesz mógł dotrzeć do miejsc z doświadczeniem. Aby je zdobyć ustaw oba portale jak najwyżej. W ten sposób pozbierasz wszystkie kule podczas lotu do góry, a kiedy przejdziesz przez portal i zaczniesz spadać na dół to zbierzesz drugą partię.

Aby przejść dalej skorzystaj z bańki z prawej, przeskocz szybko przez platformę z prawej uważając na strzelającą roślinę i poczekaj, aż rura przestanie wydmuchiwać powietrze. Wejdź wtedy na przycisk w ziemi i z rury wskocz na platformę z prawej (musisz to uczynić dość szybko). Kiedy się okręci wylądujesz na drugiej stronie, gdzie jest punkt kontrolny #3. Użyj haka złodziejki, aby dostać się do wyżej położonego doświadczenia. Ponownie będziesz musiał skorzystać z portali, pierwszy z nich ustaw na ziemi pod rurą, z której bucha powietrze, a drugi jak najwyżej w prawym górnym rogu. Następnie wskocz w pierwszy, a kiedy będziesz lewitował w powietrzu wyczaruj sześcian lub kładkę i przeskocz z nich na prawo. Aby dostać się do wysoko położonej kuli doświadczenia z lewej postaw trzy sześciany jeden na drugim i przeskocz do niej.

Kontynuuj w prawo, stań na przycisku i szybko podejdź pod obracającą się przeszkodą, po czym miń punkt kontrolny #4. Rozpraw się z goblinami, które cię zaatakują, a potem pozbieraj kule doświadczenia znajdujące się nad tobą oraz w klatkach z prawej. Żeby ominąć stojącą na twojej drodze przeszkodę strzel z łuku w linę podtrzymującą skrzynię w prawym górnym narożniku. Trafisz do pomieszczenia z obracającym się ognistym kołem. Podnieś leżące na ziemi doświadczenie (przed ogniem chroń się przy pomocy tarczy), po czym skacz po platformach w górę. W prawym górnym rogu znajdziesz obracającą się kładkę, a nad nią następne doświadczenie (zdobądź wskakując na kładkę i wyskakując w momencie, kiedy kładka będzie w wysokim punkcie). Zaraz za nią znajdziesz punkt kontrolny #5.

Następnie skorzystaj z sześcianu albo z jednej ze skrzyń z lewej strony i nadziej ją na kolce wystające z sufitu z prawej. Zeskocz na dół, gdzie znajdziesz wajchy służące do sterowania portalami. Na razie ich nie używaj, tylko skorzystaj z tarczy, aby przejść pod ogniem z prawej strony. Trafisz do komnaty z butelkami doświadczenia oraz sekretem #7 (aby się do niego dostać postaw kilka sześcianów i kładkę). Wróć do poprzedniego pomieszczenia i ustaw pochylony portal tuż przy rurze z powietrzem na dole, a drugi pod skrzynią nabitą na kolce. Wystarczy teraz wskoczyć do pierwszego z nich i przeskoczyć w prawo.

Trafisz do lokacji z ogniem ziejącym z dwóch rur. Obróć tą znajdującą się z prawej (skorzystaj z zaklęcia) w prawo, dzięki czemu zniszczysz skrytkę, z której wypadnie butelka doświadczenia. Następnie zacznij przestawiać wajchę na środku pomieszczenia, a kiedy będzie zbliżał się płomień, chroń się tarczą, po czym kontynuuj przestawianie dźwigni. Przejdź w prawo omiń punkt kontrolny #6, wskocz do przepaści i szybko użyj haka na platformie z prawej, dzięki czemu zdobędziesz kulę z doświadczeniem. Stwórz sześcian na głównej platformie i użyj haka, aby ściągnąć na dół małe windy z góry. Wraz z nimi pojawią się gobliny. Zabij je, po czym zgarnij kolejne kule doświadczenia (jedna jest na platformie z prawej, druga nad pierwszą windą, dostaniesz się do niej dzięki sześcianom). Następnie wskocz po małych platformach na stały ląd z prawej.

Dotrzesz do biblioteki. Zeskocz na dół i odwiedź schowek z lewej strony. Następnie użyj haka, aby przyczepić się do małej platformy wiszącej wysoko na samym środku pomieszczenia. Zbierz z niej doświadczenie, a potem przeskocz na prawą stronę, gdzie znajduje się sekret #8. Po jego zabraniu zeskocz na dół i przejdź w prawo. Uporaj się z pająkiem i skorzystaj z haka, żeby dostać się na górne platformy, gdzie znajdziesz kolejne porcje doświadczenia. Potem wyczekaj na odpowiedni moment (na chwilę zanim kładki się podniosą) i szybko przeskocz po ruchomych platformach w prawo. Identycznie postąp z kolejnymi kładkami, między którymi będzie ostrzeliwać cię roślina.

Zgarnij butelkę z doświadczeniem, która jest na drewnianej kładce w prawym górnym rogu, po czym wyczaruj sześcian tak, aby spadł na kolce na dole. Zeskocz na ziemię i zacznij iść w prawo mijając po drodze punkt kontrolny #7. Trafisz do pomieszczenia z kolejnym ognistym kołem. Ustaw poziomy portal tak, abyś mógł do niego wskoczyć, a pochyły blisko lewej strony koła. Kiedy dysze z ogniem będą w pozycji poziomej przeskocz przez poziomy portal, dzięki czemu wylądujesz na kręcącym się kole. Zbierz kule doświadczenia z prawej i wejdź do ukrytego pomieszczenia z prawej, gdzie znajdziesz kolejne kule, po czym zeskocz na dół, podnieś kolejną i uważając na ogień wróć na lewą stronę sali.

Użyj haka złodziejki na kawałku drewnianej ściany umieszczonej wysoko z lewej (jest dość mały więc musisz dobrze mierzyć). Kiedy wskoczysz na górę podnieś doświadczenie i wyczaruj kładkę nad platformą znajdującą się nad twoją głową. Przekręć ją tak, abyś mógł zrzucić na dół dwie butelki z doświadczeniem. Następnie wskocz na beczki z lewej i wyczaruj trzy sześciany jeden na drugim. Wyczaruj po skosie w prawo kładkę, przeskocz na nią z sześcianu, a potem szybko wskocz na platformę nad twoją głową. Stąd będziesz mógł sięgnąć dużą kulę doświadczenia znajdującą się na prawo od ciebie. Wystarczy postawić kładkę i odbić się z niej, zanim zdąży spaść na ziemię. Teraz musisz dostać się na górę z prawej. Możesz postawić przy brzegu pochylony portal, a potem wskoczyć do poziomego, albo skorzystać z haka łuczniczki, rozbujać się (uważając na ogień) i wskoczyć na górę. Trafisz tutaj na punkt kontrolny #8 oraz dwie windy. Obciąż najpierw tą z prawej sześcianem i stań na pierwszej z nich, dzięki czemu dotrzesz do kul z doświadczeniem. Następnie obciąż tą z lewej i wjedź na górę platformą z prawej. Przeskocz na stały ląd, uważając na przycisk aktywujący ruchomą kładkę, dojdź do dźwignij i przesuń ją (warto też stworzyć kładkę i zepchną nią butelkę z doświadczeniem znajdującą się nad tobą). Wróć na dół i idź cały czas w prawo.
0
- Trine 2 - poradnik do gry
- Trine 2 - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Początek Opowieści | Opis przejścia gry Trine 2
- Zapomniana Dzicz (1) | Opis przejścia gry Trine 2
- Zapomniana Dzicz (2) | Opis przejścia gry Trine 2
- Dolina Błotowody | Opis przejścia gry Trine 2
- Bagno Światłomchu | Opis przejścia gry Trine 2
- Skamieniałe Drzewo | Opis przejścia gry Trine 2
- Cieniste Komnaty | Opis przejścia gry Trine 2
- Cichy Zagajnik | Opis przejścia gry Trine 2
- Grzybojaskinie | Opis przejścia gry Trine 2
- Grzybomrok | Opis przejścia gry Trine 2
- Zamek Morskiego Głazu | Opis przejścia gry Trine 2
- Upiorne Korytarze | Opis przejścia gry Trine 2
- Twierdza Strażnika Lodu | Opis przejścia gry Trine 2
- Ostatni Rozdział | Opis przejścia gry Trine 2
- Opis przejścia gry
- Trine 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darek12346 Centurion
U mnie na Xbox Series to nie działa. Ale chyba mam trochę inną wersję gry i to naprawili.
Sebastian Guminiczak Legionista

Dziękuję. Bardzo mi państwo pomogliście.
marcin1509 Legionista
skąd wziąć te kładki na końcu tego poziomu ?
zanonimizowany554977 Pretorianin
@aDoom
Dokładnie.
Zauważyłem tę prawidłowość dość wcześnie.
Jest to (moim zdaniem) poważny błąd tej skądinąd znakomitej gry.
W jedynce takich numerów nie można było robić.
Dodatkowo w jedynce można było magiem stworzyć trójkątną platformę, czego w dwójce nie ma.
Jednak tak czy siak, Trine 2 to bardzo dobra gra.
wolfen3741 Generał
aDoom -----> Trafne spostrzeżenie, Twój sposób sprawdza się bez zarzutów :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.